Gå til innhold

Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

To av husets pc`r har begynt å dette av nett innimellom. Farten er heller ikke den beste.

To andre pc`r holder seg men det varierer litt hvor mye signalstyrke det er.

Vi kjører trådløst, men ingen forandringer er gjort på lenge. Kanalen på routeren er den samme som siden lenge, den har vært god og stabil tidligere.

Det er ikke kommet nytt i huset som er trådløs og som kan forstyrre. kun julebelysning og det er jo ikke av viktighet.

Kan det være telenors linjer?

Andre som har merket noe?

Eller må det simpelthen være hos oss problemet ligger?

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg har ikke problemer. Men det kan være andre som har det. Spes også hvor i landet enn bor. Kan være problemer noen steder med telenor for tiden. Jeg hadde sånn for 1-2 måneder siden. Da datt jeg ut av nettet støtt!

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg har ikke problemer. Men det kan være andre som har det. Spes også hvor i landet enn bor. Kan være problemer noen steder med telenor for tiden. Jeg hadde sånn for 1-2 måneder siden. Da datt jeg ut av nettet støtt!

Såpass, har hatt i tankene å ringe Telenor og høre, kanskje jeg burde det da.

Takk for info. :)

Gjest catiki21
Skrevet

du kan jo ringe å høre. Så er du hvertfall på den sikkreste sida, hva det kan være for noe- Gjør det du, det synes jeg:) Hvertfall når det er ett så stort problem som du beskriver!

Gjest Megler Smekk
Skrevet

Hvis problemet kun gjelder to av PC'ene, er det neppe Telenor sin feil. Prøv å koble en av problem PC'ene direkte til routeren med kabel.

Skrevet

Det ligger ikke hos telenor eller på linja inn i huset, så lenge det ikke gjelder alle pc'er.

Skrevet

Jeg fikk engang problemer etter at Telenor hadde satt opp hastigheten på linje, den tålte ikke det Telenor måtte sette hastigheten ned igjen. Skulle det være årsaken hos deg burde jo alle PCene miste nettforbindelsen?

Gjest Pontiac
Skrevet

Det ligger ikke hos telenor eller på linja inn i huset, så lenge det ikke gjelder alle pc'er.

Tenkte at siden de to andre også varierte hvor mye styrke de hadde så kunne det være at de to, som står i tredje etasje, hadde lettere "linje" enn de to i første etasje.

Hvis det er dårlige signaler inn så "kreves" det mer for å "plukke dem opp" liksom.

Dumt?

Skrevet

Tenkte at siden de to andre også varierte hvor mye styrke de hadde så kunne det være at de to, som står i tredje etasje, hadde lettere "linje" enn de to i første etasje.

Hvis det er dårlige signaler inn så "kreves" det mer for å "plukke dem opp" liksom.

Dumt?

Nei, det har ikke noe å si. Modemet plukker opp signalene og "rensker " og routeren din sender signalene videre.

Er det murvegger i mellom router og de maskinene som er ustabile?

Det kan være slike fysiske ting som gjør signalene dårligere, men ikke selve linja inn i huset.

Skrevet

du kan jo ringe å høre. Så er du hvertfall på den sikkreste sida, hva det kan være for noe- Gjør det du, det synes jeg:) Hvertfall når det er ett så stort problem som du beskriver!

Har ingen hensikt å ringe telenor når feilen ligger inne i huset, annet enn å øke køen hos telenor kundeservice da.. Da bør han heller sjekke hva som gjør at signalene er dårlige mellom router og maskin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...