Gå til innhold

Strekker ikke til...

Anbefalte innlegg

Gjest tøft på jobb
Skrevet

Jeg er nyutdannet førskolelærer og har akkurat begynt å jobbe som ped.leder i barnehage. Det er en liten barnehage med kun 2 avdelinger. Men nå har jeg vært eneste pedagog i barnehagen omtrent siden jeg startet i jobben i september, pga sykemeldinger. Det har vært tøft og jeg føler jeg ikke strekker til. Barnehagen har vært veldig plaget med sykdom i høst og vi har hatt mange vikarer til og fra, og ungene har reagert med å bli veldig urolige og tester ut de voksnes grenser hele tiden. Føler jeg har mistet litt kontroll over ungene pga dette. Foreldre klager (og jeg skjønner dem, hadde nok tatt ut mine barn av denne bhg om jeg hadde hatt barn der nå). Men dette har tatt på og jeg sliter både fysisk og psykisk nå. Føler jeg ikke mestrer min rolle (selv om jeg stadig for beskjed om at jeg har taklet situasjonen bra). Gråter meg i søvn, sover dårlig og kaster opp det lille jeg klarer å få i meg i løpet av en dag (en liten youghurt), har gått ned 6 kilo i løpet av 2 uker. Burde vel dratt til legen, men har ikke samvittighet til å være borte fra jobb av hensyn til barna, som ofte holder meg igjen når jeg skal gå fra barnehagen og gråter etter meg når jeg går... Trives overhode ikke med situasjonen, men aner ikke hvordan jeg skal takle den...

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Skrevet

Dette høres ikke greit ut! Hva om du kunne snu situasjonen og bli den som mestret? Jeg ville tatt kontakt med ppt for å få hjelp og veiledning på systemnivå. Det kan være morosomt å lære seg noen grep som gjør at du får kontroll. Cluet er nok å organisere dagen i b.hg. slik at den ikke er så personavhengig, og at vikarer og andre lett kan orientere seg om regler og rutiner.

Ta et foreldremøte og legg frem prosjekt "med barnet i sentrum" med prosjektplan og det hele. Snu dette til noe som vil gjøre deg og barna godt! Men du trenger ekstern hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...