Gå til innhold

vårdepresjon


vampyren

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som kan noe om vårdepresjoner/årstidsrelaterte depresjoner der ute? Fins det noe nyere forskning som kan si noe om hvorfor enkelte blir så subbete på enkelte tider av året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg. Jeg kan egentlig ikke svare på det du spør om, har ikke noe svar på HVORFOR det er slik. Men, personlig merker jeg at våren er en veldig tung tid på året. Kanskje fordi alt lysner, folk blir generelt gladere - og da merker jeg virkelig at jeg selv ikke har det helt bra. Jeg er trøtt hele tiden, men får ikke sove, sliter my mer med sf nå enn vinterstid og i tillegg er jeg mye mer deperimert. Jeg er også interessert i svar rundt dette. Dette ble litt rotete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kjenner ikke noen forskning som gir svar på hvorfor.

Derimot vet vi at ganske mange deprimerte får "sin" depresjon på en bestemt tid av året hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Jeg kan egentlig ikke svare på det du spør om, har ikke noe svar på HVORFOR det er slik. Men, personlig merker jeg at våren er en veldig tung tid på året. Kanskje fordi alt lysner, folk blir generelt gladere - og da merker jeg virkelig at jeg selv ikke har det helt bra. Jeg er trøtt hele tiden, men får ikke sove, sliter my mer med sf nå enn vinterstid og i tillegg er jeg mye mer deperimert. Jeg er også interessert i svar rundt dette. Dette ble litt rotete..

....Varfør e`det vondt nær knoppar brister.........

Ja, hvorfor?

Sitter her og tenker på et svar, men finner intet.

Det skulle jo bare være fint alt nå utover våren - forventninger til sommer og sol etc.

Er det fordi vi om vinteren tror at alt blir så godt når våren kommer - at forventningene blir FOR store, og så blir det ikke akkurat sånn som vi hadde forestilt oss, dermed - nedtur. Har det nemlig også sånn!

Gode hilsner fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...