Gå til innhold

Alt bare fortsetter!!....


Gjest blood

Anbefalte innlegg

Egentlig vet jeg ikke hvorfor jeg sitter på nettet å skriver nå,føler bare at jeg trenger noen å prate m, noen som forstår meg..

Høres kanskje domt ut d,men men..

Idag hadde jeg en skikkeli ille dag, følte meg som d store fleskebegeret, følte meg så utrolig feit og stygg. Da jeg var på skola hadde jeg bare lyst å komme meg hjem å skifte t ei stor joggebukse og collegegenser.

Så var jo behagelig d,men jeg klarte jo å spise for mye idag :-( så har tatt 14avføringstabeletter, var bare de jeg hadde igjen. Orka ikke gå n på apoteket å kjøpe en ny pakke, føler meg jo gjen kjent der nede nå på en måte..!!

Idag har jeg jogga en lang jogge tur, bare måtte trene jeg! Så nå bare sitter jeg her å venter på å få ondt i magen, blir best når magen min blir helt tom :-)

Blir vist bare klaging,men følte bare at jeg trengte å få sagt dette til noen som kanskje skjønner meg!

Helt på slutten.. dere som bruker avføringstabeletter, er d slik at dere for eksempel tar alle på en gang?

Eller tar dere flere ganger om dagene?

Jeg tar alle samtidig og så spiser eller drikker jeg ikke noe etter jeg har tatt de (helt til de har virket).

Vell, vell.. skal prøve å sove litt nå..

Dere får ha ei god natt :-)

*nattaklemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest grumpe

Bare husk at de ikke "virker". Du mister ingen kcal eller kg pga av dem. Dritten ville kommet ut før eller senere likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære blood! Du har virkelig kommet inn i en vond og vanskelig sirkel- som nok mange av forumets brukere kjenner seg igjen i. Alle dine tildels kaotiske og ambivalente tanker og følelser knyttet til mat, vekt, kropp og utseende er med på å beskrive hvor tung hverdagen kan oppleves. Spiseforstyrrelser diagnostiseres under psykiske lidelser i medisinen, men gir også mange somatiske (kroppslige) symptomer. Misbruk av avføringsmidler kan føre til alvorlige kroppslige skader bl.a endring i elektrolytter ( i verste fall uregelmessig hjerteaktivitet med hjertestans og død) og svekkelse av tarmenes normalfunksjon for å nevne noe. Jeg råder deg på det sterkeste til å snakke med noen du har tillit til, stoler på (foreldre, søsken, tante, onkel,lærer, rådgiver) eller søk hjelp hos helsepersonell og selvhjelperorganisasjonene. Lykke til med å ha kraft, mot, vilje til å våge å søke hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære blood! Du har virkelig kommet inn i en vond og vanskelig sirkel- som nok mange av forumets brukere kjenner seg igjen i. Alle dine tildels kaotiske og ambivalente tanker og følelser knyttet til mat, vekt, kropp og utseende er med på å beskrive hvor tung hverdagen kan oppleves. Spiseforstyrrelser diagnostiseres under psykiske lidelser i medisinen, men gir også mange somatiske (kroppslige) symptomer. Misbruk av avføringsmidler kan føre til alvorlige kroppslige skader bl.a endring i elektrolytter ( i verste fall uregelmessig hjerteaktivitet med hjertestans og død) og svekkelse av tarmenes normalfunksjon for å nevne noe. Jeg råder deg på det sterkeste til å snakke med noen du har tillit til, stoler på (foreldre, søsken, tante, onkel,lærer, rådgiver) eller søk hjelp hos helsepersonell og selvhjelperorganisasjonene. Lykke til med å ha kraft, mot, vilje til å våge å søke hjelp!

D du sier er jo fornuftig, men ting er ikke enkelt i d hele tatt. For i ca 4år har alt bare dreid seg om mat, vekt og slanking. Er SÅ utrolig redd for å legge på meg..d er min størts frykt.

Noen dager er d slik at jeg føler jeg ikke kan gå ut for at jeg føler meg så grusom og fæl. Andre ganger føler jeg at jeg må dusje minst to ganger for å føle meg ren.

Tankene mine blir så rar på en måte.

Har funnet ut at jeg skal slutte å bruke avføringstabeletter nå, har jo brukt d i snart 5mnd,føler ikke at de hjelper lengre. Skal heller minske og redusere matinntaket mitt nå.

Bare for å gå n et par kilo, ca5-6kg.

Det du skrev om at jeg burde prate m noen, vell, jeg tørr rett og slett ikke. Er for feig for å være helt ærlig.

Kommer ikke t å klare d, d verste jeg vet er at noen skal sitte å se på meg mens jeg prater.. d går liksom ikke for jeg føler meg bare så rar og dom da, vis du skjønner?

Men jeg har jo lyst å ha d normalt igjen, leve normalt når d gjelder mat og vekt. Men tror aldri jeg vil komme t å klare d.

Alt er så tungt og slitsomt nå, er så lei av alt....

Håper du leser dette Laila, selv om du sikkert ikke har kapasitet t d..

Trenger liksom å høre fra deg sia du vet ting, sier fornuftige ting...

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Laila Sundgot Schneider, Lege

D du sier er jo fornuftig, men ting er ikke enkelt i d hele tatt. For i ca 4år har alt bare dreid seg om mat, vekt og slanking. Er SÅ utrolig redd for å legge på meg..d er min størts frykt.

Noen dager er d slik at jeg føler jeg ikke kan gå ut for at jeg føler meg så grusom og fæl. Andre ganger føler jeg at jeg må dusje minst to ganger for å føle meg ren.

Tankene mine blir så rar på en måte.

Har funnet ut at jeg skal slutte å bruke avføringstabeletter nå, har jo brukt d i snart 5mnd,føler ikke at de hjelper lengre. Skal heller minske og redusere matinntaket mitt nå.

Bare for å gå n et par kilo, ca5-6kg.

Det du skrev om at jeg burde prate m noen, vell, jeg tørr rett og slett ikke. Er for feig for å være helt ærlig.

Kommer ikke t å klare d, d verste jeg vet er at noen skal sitte å se på meg mens jeg prater.. d går liksom ikke for jeg føler meg bare så rar og dom da, vis du skjønner?

Men jeg har jo lyst å ha d normalt igjen, leve normalt når d gjelder mat og vekt. Men tror aldri jeg vil komme t å klare d.

Alt er så tungt og slitsomt nå, er så lei av alt....

Håper du leser dette Laila, selv om du sikkert ikke har kapasitet t d..

Trenger liksom å høre fra deg sia du vet ting, sier fornuftige ting...

Hilsen fra

Kjære blood! Du sier at du har lyst til å bli bra, ha en forandring. Jeg opplever at du trenger hjelp for å klare dette. Hva med å skrive et brev til selvhjelperorganisasjonene om hvordan du har det eller nå som vi alle har fått vår fastlege skrive til vedkommende, be om hjelp. Da vil du få en innkallelse til time og legen vet allerede en hel masse om deg gjennom ditt brev. husk at helsepersonell er der for å hjelpe, de er vant med at mennesker sliter på forskjellige plan og er i behov av hjelp, lykke til med å ha kraft, mot til kanskje å skrive et brev til legen din eller selvhjelperorganisasjonene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...