Gå til innhold

Hva har du på veggene av bilder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du på veggene av bilder? Malerier eller bilder av barna, kjæledyr eller broderte korsstingbilder e.l?

Jeg har brudebilde, dåpsbilder og innrammede tegninger og masse bilder av barna på veggene. Ikke akkurat så trendy...

Hva med deg?

Skrevet

Brudebildet, ett års bildene av ungene og førsteklasse bildene av de. Har et stort maleri av en fontene som for tida står på soverommet, men skal opp igjen :)

Og over vedovnen så henger det en sånn stor rund "kobbertallerken" med elg på ;) (jada, steingammel)

Skrevet

På stua har jeg bilder av ungene, både fotografbilder fra de var 1 år (montasje av flere av prøvebildene) og bilder jeg har tatt selv, et bilde av kjærestne min og to originale illustrasjoner fra boka "Bobadilla Brun og den udødelige makrellen". :o)

I gangen har jeg ungene, kjæreste og jeg fra i sommer, besteforeldrene mine og en venninne bl.a.

Skrevet

I stua har vi kunst som betyr mye for oss, enten innholdsmessig eller fordi vi har fått det av noen jeg setter pris på. Vi hadde nakne vegger i mange år, og har bygd opp bildesamlingen gradvis og langsomt.

Mottoet er at ingenting skal opp uten å ha en spesiell verdi eller betydning for oss.

Inkludert i denne bildesamlingen er et innrammet "kunstverk" som guttungen har lagd.

Og så har vi et lite bryllupsbilde og et lite svart-hvitt-barnebilde i et hjørne.

På kjøkkenet er det imidlertid tjukt med barnetegninger. Der er det fritt fram. :o)

Skrevet

I stua har vi kunst som betyr mye for oss, enten innholdsmessig eller fordi vi har fått det av noen jeg setter pris på. Vi hadde nakne vegger i mange år, og har bygd opp bildesamlingen gradvis og langsomt.

Mottoet er at ingenting skal opp uten å ha en spesiell verdi eller betydning for oss.

Inkludert i denne bildesamlingen er et innrammet "kunstverk" som guttungen har lagd.

Og så har vi et lite bryllupsbilde og et lite svart-hvitt-barnebilde i et hjørne.

På kjøkkenet er det imidlertid tjukt med barnetegninger. Der er det fritt fram. :o)

Barnetegninger er koselig :) Min kjøkkendør er pepret med det.

Skrevet

Har mest bilder av barna;) 1-års bilder, spebarnsbilder og enkle hverdagsbilder.

Og et stort maleri av meg selv, malt av en kunstner i 86. Har til og med fått med Ball-genseren;) (Men han har sløyfa ordet Ball)

Skrevet

Barnetegninger er koselig :) Min kjøkkendør er pepret med det.

Jeg må tilstå at jeg elsker streken til guttungen. Han har noen utrolig sjarmerende,ekstremt naivistiske figurer med skikkelig "lure" ansiktsuttrykk. ;o)

Skrevet

Ingen familiebilder, men noe grafisk kunst og et par malerier. Ikke noe fancy egentlig.

Gjest freaken på dol
Skrevet

Jeg har tegning av en liten ufo-gutt som har "skadet" seg selv på armen med et barberblad og peker ned på det med store øyne... litt søt tegning faktisk (tegna den selv ;) og en tegning av en sofa med stor kjøttkniv i seg og bldspor som fører ut av rommet.. hehe ;) min mor var ikke begeistret for at jeg hadde tegnet dem, men det er kunst syns jeg, og de er pene :)

Skrevet

Jeg må tilstå at jeg elsker streken til guttungen. Han har noen utrolig sjarmerende,ekstremt naivistiske figurer med skikkelig "lure" ansiktsuttrykk. ;o)

Gøy. Du samler vel i permer etterhvert som han tegner da? Jeg har ei god bunke som skal i perm nå :)

Skrevet

Pusset opp for en stund siden, så jeg har bare ett bilde og en lysestake på veggen,

Må ikke glemme klokka på kjøkkenet da....Er så fornøyd ,med fargen på veggen, at den bare nytes!

Skrevet

Gøy. Du samler vel i permer etterhvert som han tegner da? Jeg har ei god bunke som skal i perm nå :)

Ja, etter at det første barnealbumet ble fullt, har jeg gått over til ringperm med løsark og plastmapper.

Der limer jeg inn fotografier og putter tegninger og andre kunstverk i plastmapper.

Skrevet

Har ikke så mange vegger å henge opp på akkurat, men her går det i undertegnedes egenproduserte oljemalerier.

Skrevet

I stua? Vi vil ikke ha fotografier av oss eller slekta der, så dem har vi samlet i trappegangen.

I stua har vi noen malerier, et grafisk blad i svart og hvitt, ei rekke med fargetrykk av gamle marinemalerier (de var i en almanakk og jeg reiv dem ut og satte rammer på dem).

Og et stort speil med gullramme på over pianoet. Gullramma kjøpte jeg med et stygt amatørmaleri inni i en brukthandel, og speilet er fra lokal glassmester.

(Liten bemerkning til noe over: Kunst kommer av å kunne. Hadde det vært nok å ville, hadde det het vilst. Sitat Klaus Hagerup).

Skrevet

Vi har et stort maleri, et ganske psykedelisk et, en bryllupsgave til min venninnes mor :) En kulltegning av en løve av Dyre Vaa, og litografi en venninne har laget. På soverommet en stor kulltegning av meg som ammer Mis, en gave fra venninnen min. Ellers har vi noen bilder på kjøkkenet, der har vi en vegg som er malt med magnetmaling og tavlemaling der har vi plass til alt dill. Orker ikke bilder av barna, megselv og resten av slekten over hele huset ;)

Gjest Elextra
Skrevet

Vi har ikke veldig mye på veggene.

I entréen har vi sort/hvittbilder av barna. I stuen har vi mest trykk/litografier.

På kjøkkenet har vi en del barnetegninger.

Skulle gjerne hatt et skikkelig maleri eller to, men får vente til jeg synes jeg kan ta meg råd til og finner noe jeg har veldig lyst på.

Skrevet

Jeg har noen sort/hvitt-bilder av barna, noen gamle bilder av foreldrene våre, besteforeldre og sånt, også sort/hvitt. Et par malerier og et par ikea-bilder. Det er vel det hele.

Skrevet

Over sofaene har vi et stort "kunstverk" (ser dyrt ut, men kjøpt på europris) som måler kanskje 1x1 meter eller noe. Det er bare noen firkanter og litt sånn, ikke noe motiv, men står veldig i stil til resten av stua og jeg ble superfornøyd da jeg fant det. (Hadde sikkert betalt flere tusen for det for jeg syns det bare var SÅ bra!)

Ellers har vi 4 innrammede trykk i stua som er strektegninger. 2 er naken dame med baby, 1 naken mann og 1 naken dame. De to siste ble kjøpt på byens dyreste galleri for gavekort vi fikk til bryllupet, så de er vel de eneste som er verdt litt pæng.

Også har vi et maleri eller noe som jeg vant på en utlodning på kunstutstilling en gang, det er en båt i en havn tror jeg, men ikke særlig pent.

Rett over tv har vi et bilde av oss tre i familien, som vi fikk til bryllupet vårt.

I gangen har vi 2 bryllupsbilder i en sånn ramme som er beregnet til 2 bilder. På kjøkkenet har jeg noen julekort og kommer nok sikkert til å henge opp litt barnetegninger der etter hvert.

På soverommet har vi 3 bilder i serie, naken mann, naken dame, og naken mann og dame sammen. Det er sånn billigopplegg fra messe.

På soveromme til jentungen har vi to disneybilder, tror det er Minnie og Pluto. Også har vi tre tegninger/bilder fra IKEA, lurer på om det er giraff, hest og gris eller noe. I tillegg har hun fotografbilde av seg selv.

På hobbyrommet mitt har jeg 4 plakater av Robbie Williams, fra konserten jeg var på i sommer. :D

Skrevet

Et stooort sorthvitt bilde av samboeren som dropper en eller annan plass i Italia, på stua. I tillegg har vi noen små sorthvite av oss to, venner og familie stående i rammer i vinduet.

I gangen har vi ikke bilder, og på kjøkkenet har vi et ganske stort bilde som jeg har tatt. På gjesterommet har vi fem ganske store bilder i sorthvitt av våre nieser og nevøer da de var små. En veldig fin serie. Det var vel det, tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...