Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joda jeg er forsiktig når jeg er ute,.. men fikk en smell helt uten forvarsel. Ingen provokasjoner fra min side, pratet ikke med vedkommende engang. Det var ikke tid til å reagere i den tilstanden hvor omverdens oppfattelser blir litt tregere enn ellers (les tur på byen)i tillegg til at man ikke har noen problemer å bekymre seg for. Jeg valgte å skadebegrense ved å ikke sette opp noen motstand men heller gå vekk. Fikk 3 knyttenever og 1 kne i trynet, men det gjorde faktisk ikke vondt og jeg stod like fast på bakken. Men i ettertid er det vanskelig å smile for mye he he. Jeg vet hvem gjerningsmannen er så politianmeldte det sporenstreks og de pågrep vedkomende rett etter hendelsen. Så tenkte jeg å få litt penger ut av det hele :-) Bare slik det er det :-) Men kommer nok til å være litt på vakt framover, ikke god han fyren der. Driver visst med litt stoff osv. Det er broren til en venninde av meg. Hvordan blir saksgangen her med tanke på straff og erstatning. Har noen fine legeregninger her nå. Måtta blandt annet ta røntgen da legen min var bekymret for brudd i skallen, noe som heldigvis ikke var tilfelle.

Skrevet

Vanligvis for voldsutøveren en smekk på lanka og en bot. Du må selv søke om voldsoffererstatning...

Det er et sykt system. Offeret blir tatt lite hensyn til, dessverre...handler det om grov vold, kan den kriminelle komme i fengsel. Men det er ventetider, må vite... Offeret blir stort sett oversett til seg selv!

Men jeg oppfordrer deg til å stå på!!!

klem

Skrevet

Huff. Det var leit.

Du får ingen erstatning med mindre du faktisk har lidt et økonomisk tap. Det er ikke som i USA hvor man kan få erstattet mer enn man har tapt.

Du må regne med at saksbehandlingen tar tid og at du ikke få noe særlig informasjon.

Godt at det gikk såpass "bra".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...