Gå til innhold

GRRR! Elendig kundebehandling!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For halvannen måned siden kjøpte jeg Skofus termosko (jeg kaller dem cherrox) til eldstemann i en Skoringen butikk her i byen. Han har brukt dem nesten daglig, og er vel en normalt aktiv gutt.

Så her i forgårs sa han at han var så våt under foten da han hadde brukt dem - og jeg fant en HULL under hælen - så alt dette hersens regnværet og alle sølepyttene trakk rett inn!

Tok med meg støvlene på jobb i dag, og regnet med at det var en selvfølge å få pengene tilbake. Men det var det ikke!

Det var "naturlig slitasje" og mitt barn var nok ekstra aktiv og sleit skoene ekstra hardt. Så ingen penger tilbake nei!!!!!

Jeg var så sint at det kokte, og spurte ettert importøradressen. Nei - den kunne jeg ikke få!!!! Skal nå finne den selv jeg.

Mitt svake kort var at jeg ikke fant kvitteringen, men jeg vet jeg har den hjemme.

Jeg sa klart i fra til dama at jeg hadde tre barn, og kom ALDRI til å kjøpe Skofus-sko igjen!!!

GRRRRRR!

Men er det ikke helt elendig da, å lage barne-vintersko som ikke varer til jul en gang?

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Atene

5

• ShitDiddelyDo

5

• Gemini

3

• pekkaline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Det er elendig ja,.. men jeg skjønner veldig godt at de ikke kunne gi deg pengene tilbake når du ikke hadde med kvittering. Sånn er det nesten overalt.

Gjest studentmamma
Skrevet

En sko skal da vare lengre enn 1 1/2 måned! Hadde blitt lynforbanna.....

Gjest Elextra
Skrevet

Hårreisende service, ja!

Har ellers dårlig erfaring med kvaliteten på sko fra Skoringen...

Skrevet

Det er elendig ja,.. men jeg skjønner veldig godt at de ikke kunne gi deg pengene tilbake når du ikke hadde med kvittering. Sånn er det nesten overalt.

Ja, det skjønner jeg på en måte. Men det var ikke kvitteringen som var problemet. Jeg sa jeg hadde den hjemme, og hadde de sagt at jeg selvfølgelig skulle få pengene tilbake når jeg kom med kvitteringen, haddde det vært OK.

Men dama rokket seg ikke i forhold til om det var reklamasjonsgrunn eller ikke!

Skrevet

En sko skal da vare lengre enn 1 1/2 måned! Hadde blitt lynforbanna.....

Er fremdeles så sint at fingrene hopper på tastaturet. Butikken kommer i alle fall ikke til å tjene på slik service!

De burde jo selvsagt lagt seg langflate, og tatt skolene tilbake og gitt meg penger - så hadde jeg vært strålende fornøyd og anbefalt den butikken til mine venner pga god kundebehandling!

Skrevet

Hårreisende service, ja!

Har ellers dårlig erfaring med kvaliteten på sko fra Skoringen...

Har liksom tenkt at de var seriøse....

Vi har jo "cherroxer" som har vært brukt til flere barn, inkludert eldstemann - og de har ikke gått så fort i stykker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Her synes jeg du er den vriene part. Det er klart du ikke får igjen penga for sko som er brukt i halvannen måned.

Og uten kvittering er det ikke håp om du så hadde kjøpt skoene i går.

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor alle mener at du må ha kvittering.

Det er jo ikke butikken som er ansvarlig her - det er produsenten. Butikken sender bare støvlene videre.

Vi fikk nye sko en gang borrelåsen ikke fungerte lenger, begrunnelse: "så lenge skoen passer, skal borrelåsen virke", og skoene hadde vært brukt hele sommeren.

Jeg sendte barnet og faren avgårde for å bytte, og forklarte hvor skoene var kjøpt, men han misforsto, og gikk til den andre skobutikken i det aktuelle senteret. Vi fikk likevel nye sko.

Det er service.

Skrevet

Du har ikke rett på pengene tilbake. Men du har krav på å få dem reparert, eller å få et nytt par hvis de ikke klarer å reparere dem.

Skrevet

Her synes jeg du er den vriene part. Det er klart du ikke får igjen penga for sko som er brukt i halvannen måned.

Hvis det går hull i et par sko i løpet av halvannen måned, er det reklamasjonsgrunn (med mindre man har skåret dem istykker eller tråkket på en spiker eller lignende). Klart man skal ha en eller annen form for kompensasjon.

Her kommer tolkningsspørsmål inn, butikken kan ha mulighet til å tilby reparasjon eller ny vare. Men de bør ikke avvise klagen.

Skrevet

Ja, det skjønner jeg på en måte. Men det var ikke kvitteringen som var problemet. Jeg sa jeg hadde den hjemme, og hadde de sagt at jeg selvfølgelig skulle få pengene tilbake når jeg kom med kvitteringen, haddde det vært OK.

Men dama rokket seg ikke i forhold til om det var reklamasjonsgrunn eller ikke!

Ok, det er dårlig. Jg ville prøvd igjen (når denne damen ikke jobbet), men denne gangen tatt med kvittering

Skrevet

Så du mener at sko ikke bør kunne forventes å ha lenger levetid enn 1,5 måned???

Skrevet

Når dette var en reklamasjon burde du få bytte uten å ha kvittering.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så du mener at sko ikke bør kunne forventes å ha lenger levetid enn 1,5 måned???

Jo, definitivt. Men sko kan brukes fryktelig feil og slites raskere enn normalt. For alt butikkdama vet har sønnen hennes gått og dratt beina bortover asfalten.

Hvordan skal hun kunne ta stilling til det?

En skjorte er ment å vare mer enn en dag, men hvis jeg kjøper meg en skjorte og sliter den ut ved feil bruk en kveld, kan jeg ikke forvente å få ny.

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor alle mener at du må ha kvittering.

Det er jo ikke butikken som er ansvarlig her - det er produsenten. Butikken sender bare støvlene videre.

Vi fikk nye sko en gang borrelåsen ikke fungerte lenger, begrunnelse: "så lenge skoen passer, skal borrelåsen virke", og skoene hadde vært brukt hele sommeren.

Jeg sendte barnet og faren avgårde for å bytte, og forklarte hvor skoene var kjøpt, men han misforsto, og gikk til den andre skobutikken i det aktuelle senteret. Vi fikk likevel nye sko.

Det er service.

Enig. Det er jo produsentens feil. Men butikken som nå blir syndebukken.

Og de kunnne jo se at det var årets modell - at den ikke var kjøpt i fjor, ergo er den brukt i maks to måneder.

Skrevet

Jo, definitivt. Men sko kan brukes fryktelig feil og slites raskere enn normalt. For alt butikkdama vet har sønnen hennes gått og dratt beina bortover asfalten.

En skjorte er ment å vare mer enn en dag, men hvis jeg kjøper meg en skjorte og sliter den ut ved feil bruk en kveld, kan jeg ikke forvente å få ny.

Såvidt jeg husker i farten (trøtt, og orker ikke sjekke forbrukerkjøpsloven) påhviler det produsent, og ikke forbruker, å bevise at skaden skyldes uaktsom bruk.

Skrevet

Ja, hun sa at det var typisk slitasje etter sykling, og bremsing med beina.

Da sa jeg tørt at han omtrent ikke hadde syklet den siste måneden pga alt regnet - dessuten er han for stor nå til å bremse med beina, han bruker faktisk bremsene.

Skrevet

Du har ikke rett på pengene tilbake. Men du har krav på å få dem reparert, eller å få et nytt par hvis de ikke klarer å reparere dem.

Tror ikke de kan repareres, men de kan jo gjerne prøve.... Men det var altså ikke aktuelt!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Såvidt jeg husker i farten (trøtt, og orker ikke sjekke forbrukerkjøpsloven) påhviler det produsent, og ikke forbruker, å bevise at skaden skyldes uaktsom bruk.

Og det gjelder også klær (jeg vil tro sko går under klær)?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...