Tina35 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei, hva hvis grunnen til at jeg ligger med klærne på om natten med beina i kryss, fordi jeg prøver å holde lysten under kontroll? Skammen holder meg tilbake i mye i livet, jeg er dritlei av å spenne meg og balansere på en kant av hva som er sømmelig og ikke. Min egen selvpålagte sømmelighet.. Jeg skammer meg bare jeg skriver dette i dette forumet. Hva hvis jeg elsker sex? hva skjer da? Er jeg ikke offeret lenger men hora som fikk som fortjent? Vel og merke som 10 åring... Dette høres helt fjernt ut, jeg vet. Når jeg skriver det, så høres det ikke bra ut. Men det er sånn det føles.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257461-lyst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Nå har jeg sittet frem og tilbake om jeg skal skrive eller ikke. Men jeg skal. Med eget nick. Kjenner meg igjen. Veldig. Og nei, det henger ikke på greip i det hele tatt. Men sånn føles det. Og jeg var bare fem. Absurd er det, men alikevel er det. Du satte ord på det, takk for det. Selvom jeg ikke vil at det skal være sånn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257461-lyst/#findComment-2047223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Sex er sunt, naturlig og positivt. Det at du har et så anspent og konfliktfyllt forhold til seksualitet bygger på dine tidligere opplevelser, naturlig nok. Jeg vet ikke om du får hjelp for å snakke om dette, -men jeg vil ihvertfall råde deg til det. Det er faktisk ok å like sex, det er også ok å vise og si at du liker sex. Ingen fortjener overgrep, uansett kjønn og alder osv osv. Din nåværende lyst-følelse gjør deg, på ingen måte(!) skyldig. Og skammen den eksisterer kun i ditt eget hode, men jeg vil tro at det ikke gjør den mindre. Det du trenger nå er å bli kjent min din seksualitet på nytt, og som sagt gjerne via en dyktig sexolog/psykolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257461-lyst/#findComment-2047507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina35 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Sex er sunt, naturlig og positivt. Det at du har et så anspent og konfliktfyllt forhold til seksualitet bygger på dine tidligere opplevelser, naturlig nok. Jeg vet ikke om du får hjelp for å snakke om dette, -men jeg vil ihvertfall råde deg til det. Det er faktisk ok å like sex, det er også ok å vise og si at du liker sex. Ingen fortjener overgrep, uansett kjønn og alder osv osv. Din nåværende lyst-følelse gjør deg, på ingen måte(!) skyldig. Og skammen den eksisterer kun i ditt eget hode, men jeg vil tro at det ikke gjør den mindre. Det du trenger nå er å bli kjent min din seksualitet på nytt, og som sagt gjerne via en dyktig sexolog/psykolog. Hei! jeg er veldig delt i dette med seksualitet, og det kommer frem i innlegget. Kvinnens rolle gjennom historien underbygger jo dette ift. hore og madonna. For jeg kan føle meg som den dronningen i det ene øyeblikket som aksepterer min lyst, mens i det andre øyeblikket føler jeg meg stygg og ekkel. Jeg har lært at det stygge kommer frem når jeg er redd og utrygg pga. et eller annet, kanskje bare en liten bagatell. Jeg håper og tror jeg går den rette veien. Bare det å skrive det her var et steg bort fra skammen! Vi har ingenting å skamme oss over. Jeg vil ikke bære denne skammen lenger. Og jeg vet hvor jeg skal legge den hen... Ha en strålende lørdag dere! Vær gode med dere selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257461-lyst/#findComment-2048250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei! jeg er veldig delt i dette med seksualitet, og det kommer frem i innlegget. Kvinnens rolle gjennom historien underbygger jo dette ift. hore og madonna. For jeg kan føle meg som den dronningen i det ene øyeblikket som aksepterer min lyst, mens i det andre øyeblikket føler jeg meg stygg og ekkel. Jeg har lært at det stygge kommer frem når jeg er redd og utrygg pga. et eller annet, kanskje bare en liten bagatell. Jeg håper og tror jeg går den rette veien. Bare det å skrive det her var et steg bort fra skammen! Vi har ingenting å skamme oss over. Jeg vil ikke bære denne skammen lenger. Og jeg vet hvor jeg skal legge den hen... Ha en strålende lørdag dere! Vær gode med dere selv. Riktig det du skriver.. Men denne hore-følelsen er din egen skam. Det er du som setter denne merkelappen på deg selv.. Det er flott at du klarer å skrive og sette ord på ådette fordi jeg tror som sagt mange vil kjenne seg igjen i det du skriver. Men hvordan jobber du med dette, på egenhånd eller med behandler? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257461-lyst/#findComment-2050356 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.