Gå til innhold

Til gardermoen, buss eller tog????

Anbefalte innlegg

Gjest Snart til Paris
Skrevet

Fra oslo vest. Flyet går torsdag morgen 0640. Har hørt vi må være der to timer før. Det blir klokken 0440. Da går verken buss eller tog. Taxi tror jeg koster 700 kroner. Det er litt i overkant dyrt.

Er det noen som vet om noe lurt?

Gjest Snart til Paris
Skrevet

Kjør bil dit selv..hvis mulig.

Jeg har en veldig gammel bil med dårlige dekk. Dessuten vet jeg ikke om jeg får start på den etter fire dager stående. Det går desverre ikke selv om det hadde vært enklest.

Skrevet

Få noen snille venner til å kjøre deg?

Dra opp med siste tog/buss kvelden i forveien og overnatt på en benk på flyplassen, eller ta inn på hotell (men sistnevnte blir vel ikke billigere enn taxi...)

Gjest Snart til Paris
Skrevet

Få noen snille venner til å kjøre deg?

Dra opp med siste tog/buss kvelden i forveien og overnatt på en benk på flyplassen, eller ta inn på hotell (men sistnevnte blir vel ikke billigere enn taxi...)

Har ingen slike fine venner ;)

Og hotell kunne vært noe. Skal sjekke priser... Man slipper i allefall maset om natten og kan sove litt til.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Første flytoget er på Gardermoen klokka 05.07.

Du er oppe i innsjekkingshallen klokken 05.10. Det er halvannen time før flyet går.

Bruk automatisk innskjekk. Da slipper du all kø. Det tar deg ett minutt - maks.

Det er stort sett charterfly som går så tidlig om morgenen. På denne tiden av året er det ikke all verdens med charter.

Altså slipper du like mye folk som om sommeren.

Du rekker det med god margin, men - og det er viktig - det forutsetter automatisk innskjekking. Da slipper du all kø før sikkerhetskontrollen, for nordmenn flest har ennå ikke vett nok til å bruke en av de mange autmatiske innskjekkingsterminalene der, og velger heller 45 minutter i kø.

Gjest Snart til Paris
Skrevet

Første flytoget er på Gardermoen klokka 05.07.

Du er oppe i innsjekkingshallen klokken 05.10. Det er halvannen time før flyet går.

Bruk automatisk innskjekk. Da slipper du all kø. Det tar deg ett minutt - maks.

Det er stort sett charterfly som går så tidlig om morgenen. På denne tiden av året er det ikke all verdens med charter.

Altså slipper du like mye folk som om sommeren.

Du rekker det med god margin, men - og det er viktig - det forutsetter automatisk innskjekking. Da slipper du all kø før sikkerhetskontrollen, for nordmenn flest har ennå ikke vett nok til å bruke en av de mange autmatiske innskjekkingsterminalene der, og velger heller 45 minutter i kø.

Takk! Er halvannen time nok med de nye strenge sikkerhetsrutinene?

Jeg er i overkant stressa for å ikke komme med :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk! Er halvannen time nok med de nye strenge sikkerhetsrutinene?

Jeg er i overkant stressa for å ikke komme med :)

Man kan jo aldri vite helt sikkert, og jeg vet egentlig ikke stort om forholdene etter de nye sikkerhetsrutinene, men så vidt jeg har lest i media har det ikke oppstått noen problemer.

Jeg ville i hvert fall tatt det toget, og satset på at det gikk greit. Men det er meg. Ikke heng meg hvis det går galt. :)

Vil uansett tro folk som reiser en del kan fortelle deg om trafikken på flyplassen på den tiden av døgnet tidlig i desember, og jeg er ganske sikker på at de kan fortelle deg at køene ikke er som i juli.

Sist jeg fløy, det var i august, dro vi ca. 1 time etter det du gjør nå (og på den tiden av året er det langt mer trafikk enn nå), og vi var der som foreskrevet to timer før avgang. Vi skippa innsjekkingskøen og sparte tiden 30 folk foran oss bruker på å sjekke inn, ved å bruke den automatiske innsjekkinga.

Vi hadde vel halvannen time eller noe sånt til gode før flyet gikk.

Det som tar tid er innsjekking og sikkerhetskontrollen, og den første slipper du.

Skrevet

Synes SDD gir et godt råd her, men husk nå endelig dette med automatisk insjekking:) det må avklares først:)

om det ikke er mulig så kan du vel spørre en slektning eller venn om og kjøre dere?

Gjest Snart til Paris
Skrevet

Man kan jo aldri vite helt sikkert, og jeg vet egentlig ikke stort om forholdene etter de nye sikkerhetsrutinene, men så vidt jeg har lest i media har det ikke oppstått noen problemer.

Jeg ville i hvert fall tatt det toget, og satset på at det gikk greit. Men det er meg. Ikke heng meg hvis det går galt. :)

Vil uansett tro folk som reiser en del kan fortelle deg om trafikken på flyplassen på den tiden av døgnet tidlig i desember, og jeg er ganske sikker på at de kan fortelle deg at køene ikke er som i juli.

Sist jeg fløy, det var i august, dro vi ca. 1 time etter det du gjør nå (og på den tiden av året er det langt mer trafikk enn nå), og vi var der som foreskrevet to timer før avgang. Vi skippa innsjekkingskøen og sparte tiden 30 folk foran oss bruker på å sjekke inn, ved å bruke den automatiske innsjekkinga.

Vi hadde vel halvannen time eller noe sånt til gode før flyet gikk.

Det som tar tid er innsjekking og sikkerhetskontrollen, og den første slipper du.

Takk for råd. Men desverre tror jeg at det ikke er noen mulighet for innsjekking elektronisk med de billettene vi har. Har nettopp sjekket det opp.

Men jeg skal huske det til en annen gang, når jeg reiser med den muligheten. Det er latterlig kjedelig å stå i kø!

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ta flytoget som er der 05.07? Da er det over halvannen time til flyet går.

Jeg har ALDRI vært på Gardermoen mer enn halvannen time før flyet går, også nå etter de nye sikkerhetsreglene. Joda, køen er laaang, men det går fort. Sist gikk køen bort til innsjekkingsskrankene, og jeg sto 10 min i kø.

Så jeg hadde ikke orket å bruke 700 på drosje, når jeg kan ta toget litt før kl. 05.

Skrevet

Takk for råd. Men desverre tror jeg at det ikke er noen mulighet for innsjekking elektronisk med de billettene vi har. Har nettopp sjekket det opp.

Men jeg skal huske det til en annen gang, når jeg reiser med den muligheten. Det er latterlig kjedelig å stå i kø!

Man kan vel sjekke inn i selvbetjeningen uansett hvilke billetter man har?

Og SDD har rett, dette burde gå helt fint. De strekker seg forøvrig til det ytterste for å få alle passasjerene med på et fly, så er du over på andre siden (gjennom kontrollen) innen flyet skal gå, så kan jeg nesten love deg at det går strålende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...