Piglet Skrevet 25. april 2001 Del Skrevet 25. april 2001 Hei! Jeg er gravid i uke 14. På mandag var jeg til kontroll hos legen, og han foretok en gynekologisk undersøkelse med bl.a. celleprøve. Under undersøkelsen begynte jeg å blø en del (mer enn jeg vanligvis gjør etter slike prøver). Jeg synes også det gjorde litt vondt, og at legen kanskje var noe hardhendt. Blødningen fortsatte en stund utover dagen, og gikk så over i rosa utflod. Denne utfloden varte så til utover kvelden i går, altså "blødde" jeg totalt i 1 1/2 døgn. I dag har jeg foreløpig ikke hatt noen utflod, så jeg kan ikke med sikkerhet si at den ikke er rosa. Imidlertid ble det mindre og mindre i løpet av gårsdagen, så jeg regner med (håper) at den har opphørt. Er det normalt med så langvarig blødning etter en slik undersøkelse? Kan legen ha "gjort noe galt" under undersøkelsen som kan føre til noe farlig? Jeg var også litt øm i området rundt livmoren både på mandag og i går. Kan dette tyde på at noe har gått galt? Jeg kan nevne at jeg var til ultralyd forrige torsdag. Da så alt bra ut. På forhånd takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 25. april 2001 Forfatter Del Skrevet 25. april 2001 Jeg glemte å nevne at jeg har en tendens til å blø en del mer enn "vanlig". Etter min første fødsel for 2 1/2 år siden blødde jeg i 9-10 uker. Etter en fremprovosert fødsel og utskrapning i uke 18, blødde jeg i 6-7 uker. Jeg har dessuten alltid hatt kraftige og langvarige menstruasjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. april 2001 Del Skrevet 26. april 2001 Det er helt vanlig at man lett blør under graviditet fordi livmorhalsen har så god blodforsyning at det lett blir en karrbristning. Det er ikke farlig for fosteret. Etter uke 14 er det uvanlig å abortere. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.