Gå til innhold

Hvordan skjønte du at du var gravid?


Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Hei!

Jeg sitter og håper litt på at jeg er gravid, er gått en uke over menstrasjon, men har ingen andre tegn som f.eks. ømme bryster, kvalme etc.

Joa, jeg burde kjøpt en graviditetstest, men dette har dessverre skjedd før, og alltid når jeg kjøper testen, får jeg mensen ett par timer etter neg. resultat.

Vi har barn fra før, og vi stresser overhode ikke med og bli gravide, og har heller aldri gjort det. Så jeg tror ikke det ligger i syken heller, da ville jeg vel hatt fler "klassiske" tegn.

Jeg har aldri vært gravid før, så derfor vet jeg ikke hvordan det kjennes på kroppen.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønte det ikke før mensen uteble og jeg satt med en positiv test i hånda. Hadde akkurat de samme PMS-tegnene som vanlig og trodde mensen var rett rundt hjørnet.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen gikk jeg godt over tiden med mensen, men det var ikke helt uvanlig og dessuten trodde jeg jo ikke at jeg ble gravid på første forsøk!

Men den dagen jeg reiste meg for å gå av bussen og ble vanvittig kvalm på brøkdelen av et sekund skjønte jeg at her var det muligens bolle i ovnen. Dette var en mandag og jeg stakk innom apoteket, kjøpte en test, men bestemte meg for at om jeg ikke hadde fått mensen til fredag så skulle jeg teste. Fatter ikke hvordan jeg klarte å vente, jeg har aldri vært tålmodig!

Andre gangen gjenkjente jeg kvalmen 2-3 dager etter befruktningen... :o) Så da testet jeg 3 dager før forventet mens og fikk negativt, testet så igjen dagen mensen skulle kommet og fikk svakt positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Jeg skjønte det ikke før mensen uteble og jeg satt med en positiv test i hånda. Hadde akkurat de samme PMS-tegnene som vanlig og trodde mensen var rett rundt hjørnet.

Lykke til!!

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Første gangen gikk jeg godt over tiden med mensen, men det var ikke helt uvanlig og dessuten trodde jeg jo ikke at jeg ble gravid på første forsøk!

Men den dagen jeg reiste meg for å gå av bussen og ble vanvittig kvalm på brøkdelen av et sekund skjønte jeg at her var det muligens bolle i ovnen. Dette var en mandag og jeg stakk innom apoteket, kjøpte en test, men bestemte meg for at om jeg ikke hadde fått mensen til fredag så skulle jeg teste. Fatter ikke hvordan jeg klarte å vente, jeg har aldri vært tålmodig!

Andre gangen gjenkjente jeg kvalmen 2-3 dager etter befruktningen... :o) Så da testet jeg 3 dager før forventet mens og fikk negativt, testet så igjen dagen mensen skulle kommet og fikk svakt positivt.

Tusen takk for svar!

Nå er jeg innbildt kvalm sikkert i tilegg...

Jeg skulle aldri skrevet innlegget, for nå får jeg helt sikkert mensen ;o)

Ha en flott søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har barn fra før, og vi stresser overhode ikke med og bli gravide, og har heller aldri gjort det".

"Jeg har aldri vært gravid før, så derfor vet jeg ikke hvordan det kjennes på kroppen".

Huh??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

"Vi har barn fra før, og vi stresser overhode ikke med og bli gravide, og har heller aldri gjort det".

"Jeg har aldri vært gravid før, så derfor vet jeg ikke hvordan det kjennes på kroppen".

Huh??

Han er adoptert ;o)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har barn fra før, og vi stresser overhode ikke med og bli gravide, og har heller aldri gjort det".

"Jeg har aldri vært gravid før, så derfor vet jeg ikke hvordan det kjennes på kroppen".

Huh??

Stusset på den jeg og, men regnet med at han hadde barn fra tidligere forhold, men ikke hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Stusset på den jeg og, men regnet med at han hadde barn fra tidligere forhold, men ikke hun.

Skjønner at det ble litt feil formulert ;o)

Men jeg er ikke av di som påpeker i en hver sammenheng at han er adoptert. Jeg har barn holder lenge syns jeg.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanskje august?

Første gang var jeg sikker på at mensen skulle komme og jeg bannet litt for meg selv for at jeg sløste bort penger på graviditets-test. Det var ikke første gangen jeg var forsinket.

Denne gangen var jeg rimelig frustrert, for jeg hadde en følelse for at vi skulle ha klart det, men fikk mange negative tester før jeg endelig fikk positivt resultat en uke etter forventet mens. Merket ingenting på kroppen før det egentlig.

Nå noen uker etter er jeg kvalm, hormonbombe, sulten og supersulten. Og litt sær på lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Første gang var jeg sikker på at mensen skulle komme og jeg bannet litt for meg selv for at jeg sløste bort penger på graviditets-test. Det var ikke første gangen jeg var forsinket.

Denne gangen var jeg rimelig frustrert, for jeg hadde en følelse for at vi skulle ha klart det, men fikk mange negative tester før jeg endelig fikk positivt resultat en uke etter forventet mens. Merket ingenting på kroppen før det egentlig.

Nå noen uker etter er jeg kvalm, hormonbombe, sulten og supersulten. Og litt sær på lukter.

Tusen takk for svar!

Ha en superflott søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ble litt feil formulert ;o)

Men jeg er ikke av di som påpeker i en hver sammenheng at han er adoptert. Jeg har barn holder lenge syns jeg.

MVH

Selvfølgelig. :o) Men når du sier at dere har barn og litt senere sier at du aldri har født så stusser man jo litt. Men jeg var så høflig at jeg ikke spurte! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Det skjønte jeg da jeg tok en positiv test 1. juledag for 8 år siden. :)

:o)))

Men hva var det som utsløste at du kjøpte testen da?

MVh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o)))

Men hva var det som utsløste at du kjøpte testen da?

MVh

Det er en heller laaang historie...

I den tiden tilhørte jeg nemlig forum for ufrivillig barnløse her på DOL.

Vi hadde forsøkt å få barn i flere år, og jeg hadde startet hormonbehandlig med pergotime. Vi var såkalt uforklarlig ufrivillig barnløse, de fant ikke noe "feil "hos noen av oss.

Jeg hadde tatt en test på legesenteret rett før jul, og fått beskjed om at den var negativ, men jeg var 3 dager på overtid med mensen, og skulle på den tradisjonelle 1.juledagsfesten med gjengen. Denne bruker å bli ganske fuktig, så jeg tenkte at jeg tar en test til for sikkerhetsskyld.

Det ble en alkoholfri aften, og ei nydelig jente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det ble litt feil formulert ;o)

Men jeg er ikke av di som påpeker i en hver sammenheng at han er adoptert. Jeg har barn holder lenge syns jeg.

MVH

Er det lov å spørre om hvorfor du har adoptert hvis du kan få barn?

Vi har lekt litt med tanken på å adoptere i tillegg til egne barn, men det er jo ikke minst et spørsmål om økonomi...

Er bare litt nysgjerrig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Er det lov å spørre om hvorfor du har adoptert hvis du kan få barn?

Vi har lekt litt med tanken på å adoptere i tillegg til egne barn, men det er jo ikke minst et spørsmål om økonomi...

Er bare litt nysgjerrig...

Hmmm.

Jeg svarer litt "uhøfflig" kort her altså, til og være meg, pga. at jeg vil være anonym, pga tema på tråden.

Vi begge adopterte i nær familie, og det var det som lå vårt hjerte nermest.

Ha en flott søndag.

Ps. Beklager, men det er ikke så lett og legge ut når man vil være så anonym som mulig. Prøv og lag en tråd om det på adopsjon.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forteller heller hvem jeg er senere, om jeg er gravid

Det er en heller laaang historie...

I den tiden tilhørte jeg nemlig forum for ufrivillig barnløse her på DOL.

Vi hadde forsøkt å få barn i flere år, og jeg hadde startet hormonbehandlig med pergotime. Vi var såkalt uforklarlig ufrivillig barnløse, de fant ikke noe "feil "hos noen av oss.

Jeg hadde tatt en test på legesenteret rett før jul, og fått beskjed om at den var negativ, men jeg var 3 dager på overtid med mensen, og skulle på den tradisjonelle 1.juledagsfesten med gjengen. Denne bruker å bli ganske fuktig, så jeg tenkte at jeg tar en test til for sikkerhetsskyld.

Det ble en alkoholfri aften, og ei nydelig jente. :)

Tusen takk for svar.

Jeg mente selvsagt ikke og grave, men det er jo ofte ett eller annet som får en til og ta en gravitasjonstest.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Jeg mente selvsagt ikke og grave, men det er jo ofte ett eller annet som får en til og ta en gravitasjonstest.

MVH

Ingen fare med "graving", på denne årstiden mimrer jeg alltid litt om den beste julegaven jeg noengang har fått. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Jeg mente selvsagt ikke og grave, men det er jo ofte ett eller annet som får en til og ta en gravitasjonstest.

MVH

Gravitasjonstest?! *Ler så tårene triller* Gravitasjonen trenger du overhode ikke være i tvil om, den er her den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...