Tina35 Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Hei dere, jeg trenger noen råd. Det gjelder venninna til kjæresten min. Jeg har aldri truffet henne, men det spiller forsåvidt ingen rolle hvem hun er osv. For meg er det vanskelig med en ting og det er at kjæresten min har hatt sex med henne. Det ble aldri et forhold, men de er fremdeles venner og treffes av og til. Dette gjør meg utrolig utrygg. Jeg har prøvd å være komfortabel med det, men jeg klarer det bare ikke. Det sårer meg så inderlig at han fortsetter å holde kontakten med henne, når han vet at det gjør meg utrygg. Er det ikke slik at når den du elsker virkelig har det vondt, ville man gjøre alt for at den skal ha det bra. Også hvis det innebærer å gi opp noe. For meg hadde det vært annerledes hadde det vært ei venninne han hadde kjent i mange år og det aldri hadde vært noe seksuelt mellom dem. Likevel vet jeg at det også kunne blitt vanskelig, hvis de hadde vært svært fortrolige. Jeg tenker at den du elsker er din nærmeste og mest fortrolige. Det river og sliter inni meg, når jeg tenker på kjæresten min sammen med henne i en fortrolig setting. Jeg vet ikke om jeg klarer dette. Jeg har mest lyst til å bli borte. Borte rett og slett. kan noen hjelpe meg? hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257693-sjalusi-eller-bare-behov-for-trygghet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingla Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 tja.. tror ikke jeg ville krevd at en partner skulle måtte gi slipp på venninner eller sånt.. syns d blir å dra d veldig langt.. selv om jeg forstår godt at d er veldig vondt..men går vel mer på din usikkerhet kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257693-sjalusi-eller-bare-behov-for-trygghet/#findComment-2050951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pingla Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 hmm.. er d ikke bra han har venner han er fortrolige me egentlig? man trenger andre enn sin partner oxo... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257693-sjalusi-eller-bare-behov-for-trygghet/#findComment-2050959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde aldri forlangt at min kjæreste skulle kutte kontakt med noen som var viktig for ham, og jeg hadde aldri akseptert at kjæresten min hadde forlangt det av meg. Venner er mennesker med følelser de også, og skal behandles skikkelig. Tenk hvor sårende det er å bli kuttet ut av en venn fordi den nye kjæresten hans er sjalu uten grunn? Det går ikke an å behandle folk sånn. Og forhold som krever at folk skal behandles sånn, har jeg i utgangspunktet ingen tro på. Dersom min kjære hadde krevet noe sånt av meg, hadde følelesene for ham forandret seg ganske kjapt. For du krever jo i praksis at han skal få det vondt - gjennom å velge bort en gammel venn - i stedet for at du skal ha det vondt. Du har dessuten alt å tjene på å jobbe mot ubegrunnet sjalusi. De har hatt sex. Det er en grunn til at det ikke ble noe mer med dem. Du har neppe noe å frykte, annet enn din sjalusi. Dersom du gjør jenta til noe "skummelt", risikerer du å vekke både den ene og andre følelsen hos kjæresten din, og gir henne dessuten større plass i livet til kjæresten enn hun åpenbart har i øyeblikket. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257693-sjalusi-eller-bare-behov-for-trygghet/#findComment-2051008 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jeg hadde aldri forlangt at min kjæreste skulle kutte kontakt med noen som var viktig for ham, og jeg hadde aldri akseptert at kjæresten min hadde forlangt det av meg. Venner er mennesker med følelser de også, og skal behandles skikkelig. Tenk hvor sårende det er å bli kuttet ut av en venn fordi den nye kjæresten hans er sjalu uten grunn? Det går ikke an å behandle folk sånn. Og forhold som krever at folk skal behandles sånn, har jeg i utgangspunktet ingen tro på. Dersom min kjære hadde krevet noe sånt av meg, hadde følelesene for ham forandret seg ganske kjapt. For du krever jo i praksis at han skal få det vondt - gjennom å velge bort en gammel venn - i stedet for at du skal ha det vondt. Du har dessuten alt å tjene på å jobbe mot ubegrunnet sjalusi. De har hatt sex. Det er en grunn til at det ikke ble noe mer med dem. Du har neppe noe å frykte, annet enn din sjalusi. Dersom du gjør jenta til noe "skummelt", risikerer du å vekke både den ene og andre følelsen hos kjæresten din, og gir henne dessuten større plass i livet til kjæresten enn hun åpenbart har i øyeblikket. Upps - jeg overså at dette var et innlegg på "overgrep". Jeg står ved det jeg sa likevel, men ser at dette kanskje er vanskeligere for deg enn for de fleste andre. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257693-sjalusi-eller-bare-behov-for-trygghet/#findComment-2051013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina35 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Upps - jeg overså at dette var et innlegg på "overgrep". Jeg står ved det jeg sa likevel, men ser at dette kanskje er vanskeligere for deg enn for de fleste andre. Lykke til! hei, jeg er fullt klar over alt du skriver. Rasjonelt er det ikke osv. Og jeg ville aldri forlange av min kjæreste å kutte kontakten med noen som er viktig for ham. Det ville jeg ikke få frem i innlegget mitt. Jeg prøvde å si at dette gjør meg utrolig redd og at jeg ikke vet om jeg takler det. Jeg må trene på å akseptere mine følelser for det de er. De er mine følelser. Og sjalusi er også en følelse. Enten så stygg den enn måtte være. Men jeg vet at dette handler om noe mer enn denne venninnen. Og det handler om at jeg føler at han passer på sine grenser og sine ting som er viktige, mens jeg er overfleksibel og flytter stadig vekk på mine grenser fordi jeg ikke vil at han skal ha det vondt på noe som helst måte. Jeg tror at jeg nå har strukket strikket for langt og at jeg må ta grensene mine tilbake. Og hvis det skulle innebære at jeg ikke føler meg sett, hørt og forstått nok til at jeg føler meg trygg på kjæresten min. Så betyr det at jeg må velge noe annet. Da er ikke han den rette for meg og jeg ikke klar for et kjærlighetsforhold. Sånn er det bare. Jeg vil fortsette å prøve og jeg tror kjærligheten seirer til slutt, men jeg vet jeg må sette grenser og ta vare på meg selv. Det gjør ingen andre for meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257693-sjalusi-eller-bare-behov-for-trygghet/#findComment-2051285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 hei, jeg er fullt klar over alt du skriver. Rasjonelt er det ikke osv. Og jeg ville aldri forlange av min kjæreste å kutte kontakten med noen som er viktig for ham. Det ville jeg ikke få frem i innlegget mitt. Jeg prøvde å si at dette gjør meg utrolig redd og at jeg ikke vet om jeg takler det. Jeg må trene på å akseptere mine følelser for det de er. De er mine følelser. Og sjalusi er også en følelse. Enten så stygg den enn måtte være. Men jeg vet at dette handler om noe mer enn denne venninnen. Og det handler om at jeg føler at han passer på sine grenser og sine ting som er viktige, mens jeg er overfleksibel og flytter stadig vekk på mine grenser fordi jeg ikke vil at han skal ha det vondt på noe som helst måte. Jeg tror at jeg nå har strukket strikket for langt og at jeg må ta grensene mine tilbake. Og hvis det skulle innebære at jeg ikke føler meg sett, hørt og forstått nok til at jeg føler meg trygg på kjæresten min. Så betyr det at jeg må velge noe annet. Da er ikke han den rette for meg og jeg ikke klar for et kjærlighetsforhold. Sånn er det bare. Jeg vil fortsette å prøve og jeg tror kjærligheten seirer til slutt, men jeg vet jeg må sette grenser og ta vare på meg selv. Det gjør ingen andre for meg. Selvsagt må du sette dine grenser, men du kan ikke sette grenser for andre. Hans forhold til henne har ingenting med hans forhold til deg å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/257693-sjalusi-eller-bare-behov-for-trygghet/#findComment-2063943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.