Gå til innhold

Jeg har mistet stemmen

Anbefalte innlegg

Gjest arbeidstaker
Skrevet

Klarer ikke å snakke, føler meg dessuten helt "tett" i hele hodet, og ikke i form. En legevenn av meg sa at det er en virus.

Noen her som har/ har hatt det samme?

I forrige uke var det sjefen min som hadde mistet stemme, så det er vel der jeg har fått smitten. Han var på jobb likevel, og kommer vel til å forvente at jeg skal være det samme? Det er bare det at mine arbeidsoppgaver krever mye mer snakking enn hans. Og nå kan jeg ikke snakke, bare hviske men det er slitsomt. Dessuten aner jeg ikke hvordan han følte seg ellers, men jeg føler meg ganske groggy.

Jeg skal be om legetime i morgen.

Skrevet

Det er sikkert bare et lite virus, det er jo noe alle får i blant -ofte forbundet med forkjølelse eller influensa. hvorfor i all verden bestille legetime for sånt?

Gjest arbeidstaker
Skrevet

Det er sikkert bare et lite virus, det er jo noe alle får i blant -ofte forbundet med forkjølelse eller influensa. hvorfor i all verden bestille legetime for sånt?

Fordi jeg trenger sykemelding, er helt ute av form.

Jeg har vært forkjølet mange ganger, og også hatt influensa, men aldri opplevd å miste helt stemmen slik som nå. Er ikke bare vanlig heshet for å si det sånn.

Skrevet

Fordi jeg trenger sykemelding, er helt ute av form.

Jeg har vært forkjølet mange ganger, og også hatt influensa, men aldri opplevd å miste helt stemmen slik som nå. Er ikke bare vanlig heshet for å si det sånn.

ah, beklager. fikk ikke med meg at du var i elendig form -da er det selvsagt noe annet. oppfattet bare at du hadde mistet stemmen. ring ned på legekontoret i morgen og bestill en time du, så kan du få sykemelding noen dager.

Gjest arbeidstaker
Skrevet

ah, beklager. fikk ikke med meg at du var i elendig form -da er det selvsagt noe annet. oppfattet bare at du hadde mistet stemmen. ring ned på legekontoret i morgen og bestill en time du, så kan du få sykemelding noen dager.

Eneste problemet er - jeg klarer jo ikke å snakke i telefonen en gang? Så her sitter jeg og grubler både på hvordan i all verden jeg skal få sagt fra til jobben, og til legekontoret! Har ikke e-mail adressen til kontorpersonalet på jobben, og på legekontoret bruker de ikke e-mail.

Skrevet

Hvis du føler deg dårlig, så kan du vel bare ta ei egenmelding, om du ikke har brukt dem opp? Ingen vits å bruke opp legens tid med et rutinevirus. Og når du føler deg ovenpå igjen drar du tilbake på jobben. Sikkert en del oppgaver du kan gjøre som ikke krever så mye stemmebruk.

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...