Gå til innhold

Gmail, og mapper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ikke an å lage egne mapper med gmail?

Standar er jo:

Innboks

Stjernet

Samtaler

Sendt e-post

Utkast

All e-post

Spam

Papirkurv

Kontakter

jeg har brukt gspace, og lastet opp litt "backup". men alt havnet i inboksen. Jeg vil opprette en egen mappe å ha dette i. Går det an?

gspace = https://addons.mozilla.org/firefox/1593/

Skrevet

http://blog.outer-court.com/gmail-faq.html#how_can_i_create_a_new_folder

How can I create a new folder in Gmail?

In Gmail, you can't create new folders. Instead you create labels, which you then attach to individual conversations. The good thing about labels is that multiple labels can be tagged on a mail, something just not possible with the folder concept of Hotmail and others. The labels are shown at the left side; attach them by using the combo box on top. You can also create filters to automatically label incoming mail.

How do I sort my Gmail?

Instead of folders, Gmail features labels. Gmails can thus be put into different categories at one. E.g. you could have a label "job", a label "blog feedback", or a label "girlfriend".

Skrevet

Svarer deg igjen for nå har jeg lekt litt med Gmail :). Som du så i mitt andre innlegg så kan man ikke lage nye foldere i Gmail, så jeg har gjort følgende som fungerer greit:

Lag først en ny "Label" (jeg gave den navnet "Files")

Lag så et "Filter" (bruk "Create a filter" ca. øverst). Ved "Has the words:" la jeg inn "gmail". I neste steg la jeg inn "Files" labelen ved "Apply the label:"

Nå kan du klikke på "Files" ved "Labels" (nede på venstre side) og alle filene dine vil bli lastet opp.

NB! Det er kun de nye filene du laster opp som vil få "Files" labelen på, så på de gamle filene må du eventuelt legge inn labelen manuelt. Det kan du jo gjøre ved å søke frem alle meldinger med "gmail" i og så merke alle og så legge de inn på label "Files"

Håper noe av dette var til å forstå :)

Skrevet

Som fnutt sier, mapper er i GMail erstattet av labels. Fordelen er at man kan legge en og samme mail under mer en én mappe (label).

Skrevet

Svarer deg igjen for nå har jeg lekt litt med Gmail :). Som du så i mitt andre innlegg så kan man ikke lage nye foldere i Gmail, så jeg har gjort følgende som fungerer greit:

Lag så et "Filter" (bruk "Create a filter" ca. øverst). Ved "Has the words:" la jeg inn "gmail". I neste steg la jeg inn "Files" labelen ved "Apply the label:"

Nå kan du klikke på "Files" ved "Labels" (nede på venstre side) og alle filene dine vil bli lastet opp.

NB! Det er kun de nye filene du laster opp som vil få "Files" labelen på, så på de gamle filene må du eventuelt legge inn labelen manuelt. Det kan du jo gjøre ved å søke frem alle meldinger med "gmail" i og så merke alle og så legge de inn på label "Files"

1000 takk! Skal prøve det senere i kveld. :-)

Skrevet

Som fnutt sier, mapper er i GMail erstattet av labels. Fordelen er at man kan legge en og samme mail under mer en én mappe (label).

Takk til deg og. :-)

Skrevet

Fikk det til :-)

Etterpå klikka jeg på "Arkiver" Ikke vet jeg hvor alt i innboksen forsvant hen, men da jeg klikka på "Files", så var det iallefall der. Da er det jo greit da. *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...