Gå til innhold

Døgnvill

Gjest It never rains in Värmland

Anbefalte innlegg

Gjest It never rains in Värmland
Skrevet

Har av et par årsaker fått snudd døgnet helt rundt... Våkna i dag kl. 17. (Har ferie, så det går ut over noe annet enn meg selv.) Slik kan det ikke fortsette. Er det noen som har erfaring i hvordan snu dette ganske raskt? Å sette klokka til å ringe kl. 10 i morgen er jeg redd blir håpløst.

Skrevet

Om du vet du ikke har viljestyrke nok til å stå opp tidlig i morra, så må du vel døgne da. Langt lettere å la være å sove midt på dagen i morra enn å komme seg opp tre timer etter man har lagt seg.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Setter en knapp på kamazis forslag. Ikke sov i natt, så legger du deg når du blir trøtt i morgen kveld. IKKE vent for lenge, for da får du ikke sove! Viktig å legge seg med en gang man føler at man blir trøtt.

Skrevet

Legg deg til normal tid i kveld. Du vil sovne etter en stund, men vil ikke klare å sove i dine normale 6-8 timer. Dette fordi du allerede har sovet så lenge i dag at det er grenser for hvor mye søvn du trenger. Men noen timer klarer du.

Og vips!, døgnet er snudd.

Rådet under er latterlig og vil bare gjøre vondt verre. Sover du ikke i natt vil du få et helvete allerede fra tidlig i morgen. Du begynner f.eks. å slite når du har lagt deg de siste par dagene. Jeg vil tro ved 7-9 (?)-tiden. Du kommer til å være plante innen lunsj, sovne, våkne på kvelden, og gjøre alt enda verre.

Hilsen døgnsnuingseksperten

Gjest Princess Peach
Skrevet

Legg deg til normal tid i kveld. Du vil sovne etter en stund, men vil ikke klare å sove i dine normale 6-8 timer. Dette fordi du allerede har sovet så lenge i dag at det er grenser for hvor mye søvn du trenger. Men noen timer klarer du.

Og vips!, døgnet er snudd.

Rådet under er latterlig og vil bare gjøre vondt verre. Sover du ikke i natt vil du få et helvete allerede fra tidlig i morgen. Du begynner f.eks. å slite når du har lagt deg de siste par dagene. Jeg vil tro ved 7-9 (?)-tiden. Du kommer til å være plante innen lunsj, sovne, våkne på kvelden, og gjøre alt enda verre.

Hilsen døgnsnuingseksperten

Pøh.

Har prøvd døgning selv, det funker bra det.

Skrevet

Pøh.

Har prøvd døgning selv, det funker bra det.

Min funker mye bedre. Døgning går, men du plante i hue de siste 10 timene.

På min måte får hun en fin dag i morgen, og en god natts søvn natt til fredag.

Ingen grunn til å utsette seg for 30 timers våken tilstand.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Min funker mye bedre. Døgning går, men du plante i hue de siste 10 timene.

På min måte får hun en fin dag i morgen, og en god natts søvn natt til fredag.

Ingen grunn til å utsette seg for 30 timers våken tilstand.

Men hun hadde jo ferie, så det gjør jo ingenting om hun blir litt trøtt i morgen kveld.

Jeg hadde aldri klart metoden din iallfall, hadde ikke klart å sovne i det hele tatt, og bare vridd og vrengt meg hele natta.

Skrevet

Men hun hadde jo ferie, så det gjør jo ingenting om hun blir litt trøtt i morgen kveld.

Jeg hadde aldri klart metoden din iallfall, hadde ikke klart å sovne i det hele tatt, og bare vridd og vrengt meg hele natta.

Det tror jeg ikke noe på.

De fleste, altså de som vanligvis jobber om dagen og sover om natta, klarer enkelt å duppe av noen timer på ettermiddagen.

Den blunden skapningen over tar i natt, f.eks. ved tolvtiden, er den samme blunden som vanlige folk tar om ettermiddagen.

Siden det er natt og melatoninnåviet stiger, det er mørkt, osv, bør hun også klare godt over et par timer. Rundt 4-5 er det jeg pleier å klare.

Si hun legger seg tolv og våkner fire.

Mer enn nok til å holde seg våken og opplagt fram til normal leggetid i morgen.

Hvis hun har ferie er det enda verre å døgne. Da _kan_ hun sove hvis hun vil. Og vi vet alle hvor vanskelig det er å stå imot når trøttheten sniker seg innpå rundt lunsjtider i morgen.

... og i så fall er hun like langt igjen i morgen kveld, i tillegg til at hun har hatt en jævla kjip og bortkasta dag.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det tror jeg ikke noe på.

De fleste, altså de som vanligvis jobber om dagen og sover om natta, klarer enkelt å duppe av noen timer på ettermiddagen.

Den blunden skapningen over tar i natt, f.eks. ved tolvtiden, er den samme blunden som vanlige folk tar om ettermiddagen.

Siden det er natt og melatoninnåviet stiger, det er mørkt, osv, bør hun også klare godt over et par timer. Rundt 4-5 er det jeg pleier å klare.

Si hun legger seg tolv og våkner fire.

Mer enn nok til å holde seg våken og opplagt fram til normal leggetid i morgen.

Hvis hun har ferie er det enda verre å døgne. Da _kan_ hun sove hvis hun vil. Og vi vet alle hvor vanskelig det er å stå imot når trøttheten sniker seg innpå rundt lunsjtider i morgen.

... og i så fall er hun like langt igjen i morgen kveld, i tillegg til at hun har hatt en jævla kjip og bortkasta dag.

Jammen jeg jobber ikke om dagen vettu. :)

Konklusjonen er at hun får gjøre som hun føler for.

Skrevet

Jammen jeg jobber ikke om dagen vettu. :)

Konklusjonen er at hun får gjøre som hun føler for.

Ja, men mitt triks er best. :)

Jeg har forsket på dette med meg selv som prøvekanin. Har full kontroll! :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, men mitt triks er best. :)

Jeg har forsket på dette med meg selv som prøvekanin. Har full kontroll! :)

Funker best for deg ja. Min metode funker best for meg. Folk er forskjellige, tro det eller ei! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...