Gå til innhold

Nå skal jeg fortelle dere om den gangen jeg måtte juge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...fikk bare lys til å dele.

Jo, det har seg slik at vi skulle bytte ut endel møbler -og fant ut at vi skulle selge de gamle på finn.no.

Vi lagde en sånn samleannonse med flere ting -og folk ringte og ringte og til slutt satt vi bare igjen med en reiseseng som vi har brukt når barnebarnet har overnattet -den tar sånn plass på kottet på loftet, tenkte vi.

Så en dag jeg var på jobben så ringte gubben og fortalte meg at en trivelig kar fra Oslo hadde ringt og var interessert og gubben sa da at han kunne ringe tilbake etter kl 1800, for da var jeg hjemme - for det var jeg som visste hvor mye den kostet og sånn.

Nuvel - jeg var hjemme klokka 1700 og gikk opp på loftet og inn på kottet - og der var jo ikke noen reiseseng! - men i svarte.....den hadde jo alltid stått der! Fanken.

Jeg ned til gubben og så fant vi ut at den må ha blitt flytta ut i campingvogna -da vi flyttet ting for eldstedatteren -og så tømte vi hele campingvogna inn i uteboden da vi solgte campingvogna. Og mørkt ute var det....så vi rigga opp sånn arbeidslampe og så fortvilet på klokka - han skulle jo ringe snart - og vi måtte jo finne den helvetes senga!

Gubben lempa sekker og ting og tang ut i carporten - og så så vi sånt bamsemønster som vi trodde var senga -men det var en trillevogn a gett.

Vi skjønte ikke en dritt!

Så slo tanken oss om at noen i familien kanskje hadde lånt den til noe småfolk og at vi hadde glemt det - så jeg sendte sms'er rundt til alle -og fikk svar - ingen hadde lånt den heller.

En kan jo bli gal av mindre - og så så flaut a gett!

Tenk å ville selge noe man TROR bare tar plass, liksom! .

Så lette vi sånn halvdesperat i andre skap og bak dører og sånt - men den var så klart søkk borte. (ja, jeg har klart å miste symaskina mi hjemme også jeg altså...)

Så ringte han fyren fra Oslo da - og jeg klarte ikke å si sannheten - så jeg slo i han en plate:

"åja -jeg hadde glemt å fjerne annonsen, senga er dessverre solgt, -og det har ikke mann' min fått med seg!! " beklaget jeg.

Karen fra Oslo hørtes skuffet ut og sa; " Å det var SYND! Akkurat den typen er så vanskelig å finne!"

Og jeg beit meg i tunga av innestengt latter og tenkte; "JA, DET HAR DU SANNELIG RETT I!"

;D

For en liten stund siden tikket det inn en ynkelig SMS fra min svigerinne - hun ba så masse om unnskyldning - men nå hadde de rydda kjellerstua, for der stod alt rotet deres etter de flytta inn i leiligheten - og DER var jo reisesenga......:)

Skrevet

Jeg lyver så og si aldri, men den løgna der forstår jeg svært godt ;-)

Skrevet

Jeg lyver så og si aldri, men den løgna der forstår jeg svært godt ;-)

Jeg juger heller ikke - og hadde jeg ikke vært i telefonen hadde han sett at jeg var sprut rød i ansiktet :)

Skrevet

Jeg juger heller ikke - og hadde jeg ikke vært i telefonen hadde han sett at jeg var sprut rød i ansiktet :)

Hehe :-)

Gjest Debra irl
Skrevet

Ha ha ha.

Den historien var _nesten_ like bra som den med osten!!

LOL

du burde blogge og lagt ut flere historier om familien din på tur. :-)

Gjest Flystripa
Skrevet

*LOL*

Synes jeg ser dere på febrilsk jakt etter den forsvunnede reisesenga ;o)

Gjest Flystripa
Skrevet

Ha ha ha.

LOL

Oste-historie? Har du link? Artig med flauser og tabber og rare ting som skjer!

Skrevet

Ha ha ha.

LOL

Da blir vi vel bura inn - hehe

Skrevet

*LOL*

Synes jeg ser dere på febrilsk jakt etter den forsvunnede reisesenga ;o)

Ja . og SÅNN som en vrir hjernen!!! - og man ser den jo for seg overalt! :)

Symaskina mi dukka opp i hulrommet bak pipestokken og veggen på kottet på loftet - bak alle eskene med skolesaker. Jada .- jeg har en mann som er god til å stable -da vi flytta for broren min klarte han å få en hel leilighet inn i 2 caraveller og en stasjonsvogn - LOL

Pappa sa at han "prøvepakka" en bokhylle 20 ganger...

Så kjørte de fra Bergen og over fjellet.

Skrevet

Linjeosten ;)

Allerede ved juletider begynte vi å planlegge vår tredje reise til Frankrike med minibuss, oss to voksne og 3 unger, barnebarnet på 4 og våre to på 9 og 14 år.

Bestilte og betalte huset og ColorFantasy allerede i januar.

Min mamma og pappa surret rundt i sør-Sverige i fjor og de hadde kjøpt seg en sånn kjølebag som går på strøm.... veldig kjekk -for man kunne kjøpe til ledning så man kunne ha den både i sigaretttenneren og på 220V inne på hoteller etc.

Kjekt når man stopper, frukt, brus og pålegg og sånt i - bare å kjøpe brød langs veien, tenkte vi.

Så vi kjøpte en sånn vi også - 1300 kr med alle ledninger hos NAF -og gubben la opp sånt fint anlegg i bilen så det var uttak bak - og for 3 DVD-spillere til ungene.

Vi kjøpte nye barneseter til de små og kjekke koffert-hyller til å henge på baksiden av framsetene - til å sette DVD-spillere på og ha tegnesaker i etc.

Vi skulle jo være borte i nesten 4 uker, må vite!

Vi kjøpte med oss en svær "Husållsost" på Svinesund -som vi puttet i IGLOO'en før avreise -den var så kald og fin atte....Pålegg skulle vi stoppe og kjøpe nedover i Europa, var planen

Mandag 3.juli skulle turen starte - og vi skulle jo bare til Oslo - til Color Fantasy. Tidlig ute - vi var vel nesten først på Hjortneskaia der -båten skulle gå klokka 14.00 og vi var plutselig der klokka 11.00 - og dere husker vel været i Oslo, 3.juli? - 30 grader omtrent vel.....

Så vi måtte la motoren gå litt dann og vann så ikke IGLOO'en tok all strømmen - tenkte vi - ellers ble jo osten ødelagt.

Vi stod der og stod der....og så kunne vi omsider kjøre ombord - svær båt ja! - men jækla så godt de stabler biler de folka der! Vi har bakluke som vipper bakover - men det var ikke der IGLOO'en stod - den stod rett bak skyvedøra....og den måtte vi jo for tusan ta med oss opp på lugaren!

Vi tok i hvert vårt håndtak og måtte LØFTE den over bilene vi gikk mellom - med en litt forskremt 4-åring som måtte leie mormor samtidig. *SVETT*

Båtturen var fantastisk! - og det er helt sant. Alle koste seg og vi brukte 3000 kroner av reisekassa på turen (er det muuulig?)

Og osten lå kald og fin i IGLOO'en på lugaren.

Da båten la til kai i Kiel, klarte vi med kjøleskapet mellom oss -barnebarnet i den ene handa og 2 større unger med 2 bager hver rett etter - å gå inn i feil heis ned til båt-dekket - og det gjorde at vi måtte gå med dette IGLOO'faenskapet høyt hevet på skrå tvers over hele bildekket - og bilene stod med 20 cm mellomrom - og jeg er IKKE så sterk i arma -så jeg tenkte; "Nå får jeg krampe"..men gubben halte og dro og ba meg skynde meg - og barnebarnet var redd bilene skulle kjøre på ho.....

Så kjørte vi i land i Kiel -for varmt å stoppe i byen for å handle - vi holdt ut, tenkte vi - og så kjørte vi rett og slett på en McDonalds og spiste frokost - mens osten lå i bilen og frøs.

Vi kom sent på kvelden frem til Nederland, en liten landsby hvor vi så klart i god tid hadde booket svært familierom for 2 netter....og så var det til å buksere dette KJEKKE KJØLESKAPET med den JÆVLA SVENSKEOSTEN i - inn i en veldig trang heis og opp under taket- for rommet var på taket - med ett takvindu - det var vel 50 grader eller sånn der - men osten svettet jo ikke, den var jo enda ikke åpnet...

Turen gikk så videre til Claude Monets hage ved Paris - 2 netter i Giverny - hvor vi hadde fått feil rom - så vi måtte dra kjøleskapet ned i bilen etter første natten - og kjøre rundt med det i bilen - til det andre rommet var klart litt uttpå....3 etasjer opp og ned....

.....så - lørdag 8.juli var vi fremme i huset "vårt" i Normandie - for å være i 14 dager.....

Ingen åt ost....no særlig....

jeg kjøpte sånne Emmentaler i ferdige skiver.....mens vi var der.

Over 3 uker etter at vi dro - så kom vi hjem igjen - 60 flasker vin og brennevin hadde vi stablet av i hytta til mor og far i Sverige - helt lovlig, selvsagt - selv om jeg holdt på å gjøre i buksa av skrekk da vi ble stoppa i tullen i Sverige - etter å ha kjørt over den lange brua fra København....jeg syns ikke uniform er kjekt på unge flotte menn - alltid, egentlig.

Vel - osten sliter vi med enda - og kjøleskapet har vi brukt på handleturer til Svinesund - DET egner den seg til - for da kan vi stikke innom mor og far på hytta og ta med en kvote hver -uten at maten blir varm i bilen....

Så det er klart - det var et veldig godt kjøp, det kjøleskapet:)

....er det egentlig vel bevarte folk som drar med seg OST til FRANKRIKE? ......og hjem igjen.

Gjest Flystripa
Skrevet

Ja . og SÅNN som en vrir hjernen!!! - og man ser den jo for seg overalt! :)

Symaskina mi dukka opp i hulrommet bak pipestokken og veggen på kottet på loftet - bak alle eskene med skolesaker. Jada .- jeg har en mann som er god til å stable -da vi flytta for broren min klarte han å få en hel leilighet inn i 2 caraveller og en stasjonsvogn - LOL

Pappa sa at han "prøvepakka" en bokhylle 20 ganger...

Så kjørte de fra Bergen og over fjellet.

Hehe! Det er mye som kan stues inn på et lite areal, ja. Jeg har leita vettet av meg flere ganger! *s*

Gjest Flystripa
Skrevet

Linjeosten ;)

Allerede ved juletider begynte vi å planlegge vår tredje reise til Frankrike med minibuss, oss to voksne og 3 unger, barnebarnet på 4 og våre to på 9 og 14 år.

Min mamma og pappa surret rundt i sør-Sverige i fjor og de hadde kjøpt seg en sånn kjølebag som går på strøm.... veldig kjekk -for man kunne kjøpe til ledning så man kunne ha den både i sigaretttenneren og på 220V inne på hoteller etc.

Kjekt når man stopper, frukt, brus og pålegg og sånt i - bare å kjøpe brød langs veien, tenkte vi.

Så vi kjøpte en sånn vi også - 1300 kr med alle ledninger hos NAF -og gubben la opp sånt fint anlegg i bilen så det var uttak bak - og for 3 DVD-spillere til ungene.

Vi kjøpte nye barneseter til de små og kjekke koffert-hyller til å henge på baksiden av framsetene - til å sette DVD-spillere på og ha tegnesaker i etc.

Vi kjøpte med oss en svær "Husållsost" på Svinesund -som vi puttet i IGLOO'en før avreise -den var så kald og fin atte....Pålegg skulle vi stoppe og kjøpe nedover i Europa, var planen

Mandag 3.juli skulle turen starte - og vi skulle jo bare til Oslo - til Color Fantasy. Tidlig ute - vi var vel nesten først på Hjortneskaia der -båten skulle gå klokka 14.00 og vi var plutselig der klokka 11.00 - og dere husker vel været i Oslo, 3.juli? - 30 grader omtrent vel.....

Så vi måtte la motoren gå litt dann og vann så ikke IGLOO'en tok all strømmen - tenkte vi - ellers ble jo osten ødelagt.

Vi stod der og stod der....og så kunne vi omsider kjøre ombord - svær båt ja! - men jækla så godt de stabler biler de folka der! Vi har bakluke som vipper bakover - men det var ikke der IGLOO'en stod - den stod rett bak skyvedøra....og den måtte vi jo for tusan ta med oss opp på lugaren!

Vi tok i hvert vårt håndtak og måtte LØFTE den over bilene vi gikk mellom - med en litt forskremt 4-åring som måtte leie mormor samtidig. *SVETT*

Båtturen var fantastisk! - og det er helt sant. Alle koste seg og vi brukte 3000 kroner av reisekassa på turen (er det muuulig?)

Da båten la til kai i Kiel, klarte vi med kjøleskapet mellom oss -barnebarnet i den ene handa og 2 større unger med 2 bager hver rett etter - å gå inn i feil heis ned til båt-dekket - og det gjorde at vi måtte gå med dette IGLOO'faenskapet høyt hevet på skrå tvers over hele bildekket - og bilene stod med 20 cm mellomrom - og jeg er IKKE så sterk i arma -så jeg tenkte; "Nå får jeg krampe"..men gubben halte og dro og ba meg skynde meg - og barnebarnet var redd bilene skulle kjøre på ho.....

Så kjørte vi i land i Kiel -for varmt å stoppe i byen for å handle - vi holdt ut, tenkte vi - og så kjørte vi rett og slett på en McDonalds og spiste frokost - mens osten lå i bilen og frøs.

Vi kom sent på kvelden frem til Nederland, en liten landsby hvor vi så klart i god tid hadde booket svært familierom for 2 netter....og så var det til å buksere dette KJEKKE KJØLESKAPET med den JÆVLA SVENSKEOSTEN i - inn i en veldig trang heis og opp under taket- for rommet var på taket - med ett takvindu - det var vel 50 grader eller sånn der - men osten svettet jo ikke, den var jo enda ikke åpnet...

Turen gikk så videre til Claude Monets hage ved Paris - 2 netter i Giverny - hvor vi hadde fått feil rom - så vi måtte dra kjøleskapet ned i bilen etter første natten - og kjøre rundt med det i bilen - til det andre rommet var klart litt uttpå....3 etasjer opp og ned....

.....så - lørdag 8.juli var vi fremme i huset "vårt" i Normandie - for å være i 14 dager.....

Over 3 uker etter at vi dro - så kom vi hjem igjen - 60 flasker vin og brennevin hadde vi stablet av i hytta til mor og far i Sverige - helt lovlig, selvsagt - selv om jeg holdt på å gjøre i buksa av skrekk da vi ble stoppa i tullen i Sverige - etter å ha kjørt over den lange brua fra København....jeg syns ikke uniform er kjekt på unge flotte menn - alltid, egentlig.

Vel - osten sliter vi med enda - og kjøleskapet har vi brukt på handleturer til Svinesund - DET egner den seg til - for da kan vi stikke innom mor og far på hytta og ta med en kvote hver -uten at maten blir varm i bilen....

....er det egentlig vel bevarte folk som drar med seg OST til FRANKRIKE? ......og hjem igjen.

*latterkrampe*

Drar du med deg torsk til Lofoten, også? *s*

Skrevet

*latterkrampe*

Drar du med deg torsk til Lofoten, også? *s*

Det skal du se...:) Vi har enda ikke vært norafor Namskogan.

Skrevet

Linjeosten ;)

*latterkrampe* skulle ønske jeg kunne være med på en av dine ferieturer! hehe

men etterlyser fortsatt info om normandie da;) vi kan vel ta det når julestria er over håper jeg?:)

Skrevet

*latterkrampe* skulle ønske jeg kunne være med på en av dine ferieturer! hehe

men etterlyser fortsatt info om normandie da;) vi kan vel ta det når julestria er over håper jeg?:)

ja . det er sant - jeg sitter jo her og strir så veldig *s*

Gjest Debra irl
Skrevet

Skal se om jeg får leita frem link, hvis ikke Flisa legger ut sjøl.

Det var en historie om en ost de hadde drassa med seg gjennom "halve europa". Kjempemorsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...