Gå til innhold

Uæ, klump etter blodprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tatt blodprøve i dag, og nå (3-4 timer etterpå) har jeg en stor klump inni armen rett overfor der hun stakk.

Jeg får tanker om blodansamling, blodpropp og alt mulig, men det er ikke vondt annet enn når jeg får området i klem eller trykker på det.

Området er omtrent like stort som en femmer i omkrets og vet ikke hvor høyt, men det er ikke blått eller noe.

Noen som vet hva det kan være?

Skrevet

sikkert bare kommet litt blod ut i vevet da hun dro ut sprøyten, ingen fare :-)

Skrevet

Jeg så ut som jeg hadde blitt banka opp sist jeg hadde vært og tatt blodprøve, øm klump, og et stort blått område. Årsaken til at jeg får det er at de har problemer med å finne blodåra, så de må stikke mange ganger, og grave sprøyta nedi og røre rundt. Har du også dyptliggende blodårer kanskje?

Skrevet

Jeg så ut som jeg hadde blitt banka opp sist jeg hadde vært og tatt blodprøve, øm klump, og et stort blått område. Årsaken til at jeg får det er at de har problemer med å finne blodåra, så de må stikke mange ganger, og grave sprøyta nedi og røre rundt. Har du også dyptliggende blodårer kanskje?

Nei, jeg er visst utrolig enkel å ta blodprøver på, og har aldri fått så mye som en liten rød flekk eller noe ømhet. Merket dessuten ikke at hun hverken stakk eller trakk ut nåla, akkurat som det pleier.

Men nå kom jeg på at hun ikke sa at jeg skulle slippe opp knyttneven... det pleier hun tror jeg. Kan det ha noe å si, tro?

Gjest Snuppsen
Skrevet

Det er sikkert et hematom (blodansamling). Helt ufarlig så lenge det er såpass lite. Ganske vanlig å få dette, spesielt eldre har jeg opplevd dette hos. Det vil forsvinne etter noen dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...