Gå til innhold

Definisjon på utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Sitter og grubler i sene nattetimer istedet for å legge meg.

Har vært gift i ca 20 år og ekteskapet er vel ikke akkurat glødende lenger.

Jeg har fått litt for sterke følelser i forholdet til en mann jeg har hatt kontakt med i forbindelse med fysisk rehabilitering de siste 5 år. Vi har en god realsjon og kan prate godt og gi hverandre en klem.

Nå har følelsene for denne mannen blitt litt vel sterke. Jeg tenker mye på ham og har drømmer om å etablere et forhold til ham.

Jeg vet at dette ikke kan la seg realisere, vi har begge forpliktelser og jeg vil vel egentlig innerst inne ikke bryte ut av ekteskapet.

Men tanker og drømmer er ikke lette å styre, de elver sitt eget liv.

Men er det utroskap fra min side å drømme om en annen mann? Mener selv det ikke er det men min underbesvisthet sier det motsatte.

Skrevet

Det er ikke utroskap etter min mening, i et parforhold har begge parter såkalte plikter for og holde gløden ved like.. i en god del tilfeller går det galt uansett, men min erfaring er at og starte et nytt forhold før det gamle er over eller rett etter, ender somregel opp i kaos og du står der igjen alene..

jeg forlot min mann uten og ha noen ny i "blikket", selv om jeg ikke følte noe var igjen overfor min eks måtte jeg bruke tid på og bli ferdig med forholdet, det var sårt og en lettelse på samme tid, og den tiden trenger man alene, men det er min mening..

filosofien i dette blir vel at man ikke forlater en for en annen, men bli ferdig med det som ikke er bra i nuet først...:)

Skrevet

Hei

Godt poeng,tror mange har dette i tankene og skal man være veldig teoreitisk og streng så er det kanskje snakk om en mental utroskap, men tanker kommer og går, og det er en del av å være menneske

Når det er sagt, er det bra å være ærlig i sin sak og så tror jeg et forhold til klienter, enten i jobb, psykologi el i sjelesorg, kan det være lurt å avlutte før man går for langt, da tenker jeg følelsesmessig, for som du sier å være gift er et hellig som du så bra støtter opp om i ditt innlegg=)

Skrevet

Det er ikke utroskap å drømme om andre. Men det kan jo utvikle seg til det etter hvert.

Skrevet

Mine tanker er mine. Synes ikke tanker er utroskap - uansett.

Men du skal ikke gjøre noe som du selv ikke vil at partneren skal gjøre mot deg.

Selv synes jeg det er OK å snakke med mennesker, sende mailer og SMS. MEN jeg må tørre å vise fram dette om det skulle komme til det.

Jeg må også kunne besøke folk, MEN også da gjelder full åpenhet om hvor og når jeg er der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...