Gå til innhold

Levende lys på juletreet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det stemmer at Georg Jensen har sånne lyseholdarar. Har sett det på ein butikk i Arkaden (?) på Karl Johan.. for nokre veker sidan.

Juhuu!

Da skal jeg innom der å kikke, tusen takk.

Skrevet

Jeg hørte noen sa at Georg Jensen har, men jeg har ikke sett det selv. Hvis du skal til Oslo, kan du jo titte innom Illums bolighus i Vika, der er det i hvertfall mye fint å se på.

Det er absolutt finest med levende lys på treet. Jeg er vokst opp med det, og hos mine foreldre har vi det enda til tross for barna (jeg var jo også barn en gang, faktisk). Det har gått bra i alle år, men vi er jo forsiktige og har brannslukningsapparatet i samme rom. Vi tenner de elektriske lysene etter en stund når vi har gått rundt juletreet og slikt.

Tusen takk, jeg stikker innom der en tur og du har helt rett, det blir en helt spesiell stemning av det. Vi løper heller ikke rundt juletreet, vi går vi også. *s*

Skrevet

Vi har også levende lys på juletreet - tradisjon fra Tyskland.

Vi kjøpte noen lysholdere - klips - i fjor på cash and carry.

Hvis du får tak i typen med en lang stang som fungerer som balanse under lyset er det både finere og stødigere.

Vi har bare lysene tennt når det er voksne tilstede i rommet.

Skrevet

Det er en liten utfordring ja, men det går med litt tålmodighet og evt litt ståltråd e.l for å støtte opp litt :)

Så det er ståltråd som er hemmeligheten altså. Jeg har aldri tenkt å ha levende lys på treet. Er for vimsete og glemsom til det. Lykke til med ditt prosjekt:-)

Skrevet

Vi har også levende lys på juletreet - tradisjon fra Tyskland.

Vi kjøpte noen lysholdere - klips - i fjor på cash and carry.

Hvis du får tak i typen med en lang stang som fungerer som balanse under lyset er det både finere og stødigere.

Vi har bare lysene tennt når det er voksne tilstede i rommet.

Jeg har funnet noen fine til å henge, med prisme, de var kjempefine, men de koster 99,- pr. stk og det er litt heftig syns jeg.

http://shop.linneashage.no/product.asp?product=60&sub=0&page=6

Skrevet

Jeg har funnet noen fine til å henge, med prisme, de var kjempefine, men de koster 99,- pr. stk og det er litt heftig syns jeg.

http://shop.linneashage.no/product.asp?product=60&sub=0&page=6

Forresten, har du fått tak i lys?

Et år fant vi ikke annet enn noen til stykkpris i en designbutikk og måtte ut med over kr250 for 20 lys. Noen dager etterpå fant vi 20 stk til 20 kroner i den lokale bokhandelen - gjett om vi hamstret for mange år framover :-)

Skrevet

Ja, noen liker bare å leve farlig....

I've always been a thrillseeker :)

Skrevet

Fytti katta, dett er er farligere enn du aner.

Jeg vet at det er en risiko med det, og tar selvsagt alle forbehold. Det estetiske før det funskjonelle ;)

Skrevet

Hva med å kjøpe 6 i år og ha en beskjeden lysfest, og så kjøper dere 6 til neste jul? De var virklig flotte!

Det var en god ide, jeg fant forresten noen hos kremmerhuset i nabobyen, så jeg kjøpte noen der, dette var vanlige klyper. Så snakket jeg med moren min og hun hadde noen etter min fars familie de er kjempefine og i sølv :) Så da blir det litt hummer og kanari hva lysholdere angår i år, men det er jo sjarm uansett.

Jeg har funnet lys, det hadde de også i den nettbutikken. På åhlens hadde de også juletrelys, men røde og _det_ skal jeg iallefall ikke ha. Det har alltid vært hvite lys på våre trær.

Skrevet

Jeg vet at det er en risiko med det, og tar selvsagt alle forbehold. Det estetiske før det funskjonelle ;)

Enig i at det er pent, men du verden, tar dette fyr, så står det i full fyr før du vet ordet av det og skal svært mye til for at du skal rekke å slokke.

Skrevet

Det var en god ide, jeg fant forresten noen hos kremmerhuset i nabobyen, så jeg kjøpte noen der, dette var vanlige klyper. Så snakket jeg med moren min og hun hadde noen etter min fars familie de er kjempefine og i sølv :) Så da blir det litt hummer og kanari hva lysholdere angår i år, men det er jo sjarm uansett.

Jeg har funnet lys, det hadde de også i den nettbutikken. På åhlens hadde de også juletrelys, men røde og _det_ skal jeg iallefall ikke ha. Det har alltid vært hvite lys på våre trær.

Link til nettbutikken, please...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...