Gå til innhold

Selvmord

Gjest Hva tenker dere om dem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om folk som tar livet sitt,hva tenker dere etterpå om dem?

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

13

• ShitDiddelyDo

4

• fresja

3

• 4barns mor-77

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Princess Peach
Skrevet

At de sikkert hadde det vondt og ikke greide å leve lenger.

Avhengig av situasjonen: At det var dårlig gjort mot de pårørende.

Har selv en slektning som tok selvmord, og det var veldig hardt for de som ble igjen.

Skrevet

Da jeg var 15 tok en tidligere kjæreste livet av seg.

Mye sorg først, så mye sinne for at han kunne være så fryktelig egoistisk.

Så endte jeg nok med at jeg synes synd på han ettersom han måtte gå til dette drastiske skrittet.

Noen spesiell grunn til at du spør?????

Skrevet

Jeg har heldigvis ingen i nær slekt eller vennekrets som har tatt selvmord. Men det hender jo at personer jeg har hatt et visst kjennskap til har tatt livet sitt.

Som regel har sjølvmordet kommet veldig overraskende på meg. Personen virket jo helt "normal" sist jeg snakket med han. Eller venner av meg har sagt at de snakket med personen noen timer før selvmordet, og de merket ingenting.

Jeg er skuffet dersom personen ikke har skrevet avskjedbrev. De pårørende vil lure på HVORFOR i all framtid.

Skrevet

Da jeg var 15 tok en tidligere kjæreste livet av seg.

Mye sorg først, så mye sinne for at han kunne være så fryktelig egoistisk.

Så endte jeg nok med at jeg synes synd på han ettersom han måtte gå til dette drastiske skrittet.

Noen spesiell grunn til at du spør?????

Veier mer og mer for det selv,er bare tanker og blir på nyåret i så fall.

Her kan jeg si det,samtidig vet ingen det.

Skrevet

Jeg har heldigvis ingen i nær slekt eller vennekrets som har tatt selvmord. Men det hender jo at personer jeg har hatt et visst kjennskap til har tatt livet sitt.

Som regel har sjølvmordet kommet veldig overraskende på meg. Personen virket jo helt "normal" sist jeg snakket med han. Eller venner av meg har sagt at de snakket med personen noen timer før selvmordet, og de merket ingenting.

Jeg er skuffet dersom personen ikke har skrevet avskjedbrev. De pårørende vil lure på HVORFOR i all framtid.

Så da er det best å etterlate et brev?

Det er jeg enig i.

Skrevet

Hva er det som gjør livet så fryktelig vanskelig?

Det er nå over 20 år siden dette skjedde med meg. Men det sitter dypt i meg enda. Veldig dypt.

Må innrømme at tårene trenger på når jeg leser dette. Har nok blitt frytelig følsom når jeg hører om andre som sier slikt:-(

Du vet - det er mulig å søke help til ting som er vondt eller vanskelig.

Please??????

Skrevet

Det er nå over 20 år siden dette skjedde med meg. Men det sitter dypt i meg enda. Veldig dypt.

Må innrømme at tårene trenger på når jeg leser dette. Har nok blitt frytelig følsom når jeg hører om andre som sier slikt:-(

Please??????

Skrevet

Det er jeg enig i.

Greit med et brev, men det ville nok ikke veie tungt for meg.

Gutten jeg snakker om hadde vært på besøk hos mine foreldre hele kvelden før han gikk hjem og endte sitt liv.

Men da bør jeg kanskje også legge til at han hadde sagt dette til mange av sine nærmeste den siste tiden. Jeg hadde selv hatt mye tid med han for å snakke med han. Uten at det hjalp.

Skrevet

Jeg synes det er utrolig feigt, og egoistisk. Tenk på alle de som er glad i en og som vil savne en. Å ta denne letteste utveien er bare feigt, og man kunne helt sikkert fått hjelp et sted med sine problemer.

Skrevet

Please??????

Klarer ikke leve som jeg vil.

Var dumt av meg å skrive dette her,sorry.

Føler meg så lite verdt.

Forstår at noen kan bli sint pga det jeg skriver her.

Skrevet

Greit med et brev, men det ville nok ikke veie tungt for meg.

Gutten jeg snakker om hadde vært på besøk hos mine foreldre hele kvelden før han gikk hjem og endte sitt liv.

Men da bør jeg kanskje også legge til at han hadde sagt dette til mange av sine nærmeste den siste tiden. Jeg hadde selv hatt mye tid med han for å snakke med han. Uten at det hjalp.

Jeg tror når noen har bestemt seg kan ingen stoppe det.

Skrevet

Klarer ikke leve som jeg vil.

Var dumt av meg å skrive dette her,sorry.

Føler meg så lite verdt.

Forstår at noen kan bli sint pga det jeg skriver her.

Nei, det er IKKE dumt å skrive om det. Ett eller annet sted må man lufte tanker, og her kan man være helt anonym.

Hvorfor er du så forferdig lite værd? Vil tro at det finnes mange mennesker som setter stor pris på nettopp deg.

Kanskje du kan oppsøke en psykolog så du får snakket med en profesjonell. Ofte har vi et veldig feil bilde av oss selv. Du vet - akkurat som at en som har anorexia føler seg tykk.

Gjest The one and only
Skrevet

synnes ikke noe om dem.

selvsentrerte og svake er de.

typen til en venninne av meg kjørte seg ihjel fordi hun ville ha en pause.dro med hamsteret hennes i samme slengen.

(dette var på stord)

min nabo hang seg i treet utenfor fordi han mente han hadde ødelagt livet sitt pga dårlige karakterer.

han ba foreldrene om tilgivelse via brev først.

dette var media for for noen år tilbake fordi det var en skokk med barnehage unger som så han dingle i treet.

tragiskt er det,men også tåpelig.

det finnes liksom ingen unnskyldninger for slike ting heller.

dårlig økonomi? kjærlighetssorg? osv...den biter ikke jeg på altså..

Skrevet

Jeg tror når noen har bestemt seg kan ingen stoppe det.

Vel, jeg tror faktisk at noen kan gjøre det. Men at en profesjonell vil være mye flinkere enn oss "vanlig dødlige".

Og jeg tror også at de som bestemmer seg for "å prøve en tid til" før de gjør noe, kan finne verdifulle ting i livet. Og at det dermed kan nye ting å leve for.

Skrevet

Nei, det er IKKE dumt å skrive om det. Ett eller annet sted må man lufte tanker, og her kan man være helt anonym.

Hvorfor er du så forferdig lite værd? Vil tro at det finnes mange mennesker som setter stor pris på nettopp deg.

Kanskje du kan oppsøke en psykolog så du får snakket med en profesjonell. Ofte har vi et veldig feil bilde av oss selv. Du vet - akkurat som at en som har anorexia føler seg tykk.

Føler meg lite verdt fordi jeg ikke klarer/takler livet,vil bare leve men klarer det ikke.

Det er så mange forventninger som stilles...

Har psykolog.

Skrevet

synnes ikke noe om dem.

selvsentrerte og svake er de.

typen til en venninne av meg kjørte seg ihjel fordi hun ville ha en pause.dro med hamsteret hennes i samme slengen.

(dette var på stord)

min nabo hang seg i treet utenfor fordi han mente han hadde ødelagt livet sitt pga dårlige karakterer.

han ba foreldrene om tilgivelse via brev først.

dette var media for for noen år tilbake fordi det var en skokk med barnehage unger som så han dingle i treet.

tragiskt er det,men også tåpelig.

det finnes liksom ingen unnskyldninger for slike ting heller.

dårlig økonomi? kjærlighetssorg? osv...den biter ikke jeg på altså..

Men det kreves også mot for å dø.

Skrevet

Det er jeg enig i.

Jeg ville satt pris på å få et brev, ja.

Jeg har problem med å forstå at noen ønsker å ta sitt liv (kanskje med unntak av ved alvorlig sykdom med kun et utfall), kanskje fordi jeg aldri har vært inne på tanken selv.

En gang jeg hadde det vanskelig, vurderte jeg å dra langt, langt vekk og skape en helt ny identitet. Men det ble ingenting av.

Ettersom du nevner det her, er det vel egentlig en bønn om hjelp fra din side?

Skrevet

Vel, jeg tror faktisk at noen kan gjøre det. Men at en profesjonell vil være mye flinkere enn oss "vanlig dødlige".

Og jeg tror også at de som bestemmer seg for "å prøve en tid til" før de gjør noe, kan finne verdifulle ting i livet. Og at det dermed kan nye ting å leve for.

Forstår det...

Har vurdert dette i mange år.

Det er som å gi aktiv dødshjelp til seg selv,for livet er ikke godt å leve.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men det kreves også mot for å dø.

Det krever mer mot å leve. Tenk litt på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...