Gå til innhold

Er norske folk SÅ gniene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne ha et reisebrev etterpå - for jeg FATTER ikke hva som er så besnærende med DEN lange flyturen - vemmelig mat osv. - så jeg må få høre, sant? :)

Jeg kunne VELDIG gjerne tenke meg en tur til Thailand. Om jeg ikke hadde barn eller barna var litt større. Maten ville jeg antakelig likt også.

Tror vi har ulik smak på temmelig mange områder :-).

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• flisa

6

• Caloni Makaroni

4

• 4barns mor-77

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg kunne VELDIG gjerne tenke meg en tur til Thailand. Om jeg ikke hadde barn eller barna var litt større. Maten ville jeg antakelig likt også.

Tror vi har ulik smak på temmelig mange områder :-).

Det kan godt hende :) hehe - vi kan vel være kjekke folk - begge to likevel! :)

Jeg liker:

* Passe varmt vær, orker ikke svette

* Sitte i skyggen med ost, vin og bok

* havet -. fra land

* male- og tegnesaker

* behagelige sko

* salt godteri . .Taffel Sticks og Chilinøtter

* øl

* Huskataloger (har MANGE)

* kino

* pene steiner

* stekt blodpudding

Jeg liker IKKE

* fjellet

* sokker (går uten også på vinteren)

* asiatisk krimskrams med gulldusker

* å legge meg først

* brennvin

* biler/MC/motor

* fløtepuser

* intens varme

* lever

Skrevet

Men i jøssenam, det er vel mer snakk om å velge sine saker med omhu.

"Hmmmm....skal jeg gi penger til vaksiner som redder barneliv i u-land, eller skal jeg bruke dem på en fyr som var korttenkt og hadde uflaks på en ferietur? Skaaaviseee...tøff nøtt"

Jeg gir til flere gode saker hver måned. Den saken du refererer til, inngår ikke i utvalget.

Skrevet

Jepp. Akkurat det der med forsikringa gjorde han galt. Men ellers hadde han maks uflaks på flere steder, tror jeg. Heldigvis hadde han mulighet til å oppdrive de 350.000 som kravet tilslutt endte på. Det hadde vært verre om noen som ganske enkelt ikke har muligheten til å skaffe pengene, hadde vært stuck der.

At det var -han- som ble erstatningspliktig når han selv kjørte rett, mens mopeden med førerkortløs fører kom imot ham i en enveiskjøring (tror jeg det var), det er vel ikke helt riktig. Han ble fortalt at mopedføreren antakelig ikke kom til å overleve. Men det viste seg at han var i "overraskende" god form, da han fikk øye på ham en stund senere.

Det er naturligvis forjævlig at det skal være sånn, men det er også forjævlig dumt å leie moped/bil i et land med korrupt politi og mye fattigdom. Det er en dårlig kombinasjon, og uhell vil bli utnyttet.

Skrevet

Jeg vil gjerne ha et reisebrev etterpå - for jeg FATTER ikke hva som er så besnærende med DEN lange flyturen - vemmelig mat osv. - så jeg må få høre, sant? :)

Reisebrev skal bli.

Bare fra flyturen eller hele turen? :)

Flyturen ser jeg ikke så veldig fram til, men jeg vurderer å skaffe meg noen piller som slukner meg helt i 13 timer. På den annen side skal jeg jobbe natta før, og har thai-tida mer eller mindre inne når jeg lander - noe jeg bør være lur nok til å utnytte.

Det er flymaten du mener er vemmelig, ikke sant? Thai-kjøkkenet er kåret til verdens fjerde beste, og maten er noe av det jeg gleder meg mest til. :)

Gjest Personlig valg
Skrevet

Ehh, la nå folk gi penger (eller la vær å gi penger) til hva de vil, det er ingen plikt å gi til noe som helst.

Dessuten betaler de fleste av oss masse skatt, og det er nok (for meg ihvertfall).

Selv gir jeg penger kun til en ting, og det er MIN EGEN FAMILIE AS! ;o)

Det er dyrt nok å holde sin egen familie i drift, om man ikke er millionær da.

Jeg vurderer imidlertid å gi til en ting til, og det er til organisajoner som hjelper dyr eller dyrebeskyttelsen. Jeg vil gjerne hjelpe dyr til et bedre liv.

Jeg kommer ikke til å mette mager i Afrika, unntatt den bistanden som blir gitt over skatten. Jeg gir heller aldri ved dørene, når bøssa kommer er døra låst.

Helt greit det, gjør hva dere vil alle sammen.

Skrevet

"Hmmmm....skal jeg gi penger til vaksiner som redder barneliv i u-land, eller skal jeg bruke dem på en fyr som var korttenkt og hadde uflaks på en ferietur? Skaaaviseee...tøff nøtt"

Jeg gir til flere gode saker hver måned. Den saken du refererer til, inngår ikke i utvalget.

Godt skrevet!

Gjest Underskrift
Skrevet

Hmmm.

For det første, syns jeg ikke 450.000, er noe og ha en kronerulling blant ukjente mennesker for. Dette burde venner og familie klare og ordne opp i selv.

Jeg støtter saker som trenger BETYDELIGERE høyere beløp, både fast og sporadisk, og ser ingen grunn til at jeg i norge må støtte privatpersoner jeg ikke kjenner med og samle inn 450.000,- HALLO!!! Vi bor i norge.

Ja, han hadde maks uflaks, men det finnes dessverre nokså mye værre ting. Kan jeg foreslå for deg og begynne og lese aviser?

Jeg ønsker Mads med familie lykke til, og de går nok ikke personlig konkurs med litt mer gjeld, til tross for renteøkning i dag ;o)

Gjest Underskrift
Skrevet

Hvor mye av di 40.000,- di samlet inn totalt kom fra deg?

Av ren nysgjerrighet bare.....

Skrevet

Hmmm.

For det første, syns jeg ikke 450.000, er noe og ha en kronerulling blant ukjente mennesker for. Dette burde venner og familie klare og ordne opp i selv.

Jeg støtter saker som trenger BETYDELIGERE høyere beløp, både fast og sporadisk, og ser ingen grunn til at jeg i norge må støtte privatpersoner jeg ikke kjenner med og samle inn 450.000,- HALLO!!! Vi bor i norge.

Ja, han hadde maks uflaks, men det finnes dessverre nokså mye værre ting. Kan jeg foreslå for deg og begynne og lese aviser?

Jeg ønsker Mads med familie lykke til, og de går nok ikke personlig konkurs med litt mer gjeld, til tross for renteøkning i dag ;o)

*host*..450.000 er en del penger for enkelte..dette til informasjon.

Skrevet

Hmmm.

Skrevet

Veldig bra sagt!

Gjest Underskrift
Skrevet

350.000,- er ikke veldig mye (så etterpå at dette var beløpet di har inngått forlik på).

Missforstå meg rett, men 350.000,- er mye penger for meg også, men det er da ikke så mye penger at det ikke lar seg ordne.

Det virker mye, men er ikke mye, i den store sammenhengen.

Jeg støtter ikke ukjente mennesker med penger, for 350.000,- når det finnes så mye, mye mer både i norge og resten av verden som jeg heller vil støtte, en klønete mennesker på ferietur.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Nå føler jeg meg litt dum, men hvem er Mats?

Se linken aller nederst i tråden.

jeg skjønte heller ikke fletta i sted.

En turist på tur.....

Skrevet

Dette er en sak for norske og thailandske myndigheter - ikke for privatfolk. Hva slags metoder er prøvd?

Synd på familien som er redde for han, selvsagt.

Gjest Underskrift
Skrevet

Hmmm.

Glemte og skrive hovedgrunnen til at jeg syns det er helt håpløst når folk samler inn sånn privat, er at siden vi bor i norge, får familien på sikt dette dekket av staten, bare vent og se.

Aldri i verden at di ender opp med og dekke dette av egen lomme.

Skrevet

Reisebrev skal bli.

Bare fra flyturen eller hele turen? :)

Flyturen ser jeg ikke så veldig fram til, men jeg vurderer å skaffe meg noen piller som slukner meg helt i 13 timer. På den annen side skal jeg jobbe natta før, og har thai-tida mer eller mindre inne når jeg lander - noe jeg bør være lur nok til å utnytte.

Det er flymaten du mener er vemmelig, ikke sant? Thai-kjøkkenet er kåret til verdens fjerde beste, og maten er noe av det jeg gleder meg mest til. :)

Jeg mener fra oppholdet - har sett endel reiseprogram derfra og det handler hver gang om å padle rundt på skitne kloakkelver mellom stolpehus og kjøpe frokost rett fra en eller annen mer eller mindre rein gryte -som de auser opp noe slimete opp av - GRØSS

Ikke sjarmerende det.....

Skrevet

350.000,- er ikke veldig mye (så etterpå at dette var beløpet di har inngått forlik på).

Missforstå meg rett, men 350.000,- er mye penger for meg også, men det er da ikke så mye penger at det ikke lar seg ordne.

Det virker mye, men er ikke mye, i den store sammenhengen.

Jeg støtter ikke ukjente mennesker med penger, for 350.000,- når det finnes så mye, mye mer både i norge og resten av verden som jeg heller vil støtte, en klønete mennesker på ferietur.

Vennlig hilsen

Ja, mulig det. Jeg kunne gjerne slengt i fyren noen mynter hvis det var om å gjøre.

Han havna utpå, og som god medborger kan man jo strekke ut en hjelpende hånd. Det må jo kunne gå an å hjelpe folk, selv om de er norske.

Skrevet

Jeg mener fra oppholdet - har sett endel reiseprogram derfra og det handler hver gang om å padle rundt på skitne kloakkelver mellom stolpehus og kjøpe frokost rett fra en eller annen mer eller mindre rein gryte -som de auser opp noe slimete opp av - GRØSS

Ikke sjarmerende det.....

Hehe, vi har åpenbart sett ulike reiseprogrammer.

Jeg har lest mye om Thailand i det siste, og har verken sett skitne elver eller gysen mat.

Tvert imot har jeg sett landskap som ser ut som paradis, og mat som gjør meg skrubbsulten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...