Gå til innhold

Er norske folk SÅ gniene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, vi har åpenbart sett ulike reiseprogrammer.

Jeg har lest mye om Thailand i det siste, og har verken sett skitne elver eller gysen mat.

Tvert imot har jeg sett landskap som ser ut som paradis, og mat som gjør meg skrubbsulten.

Da håper jeg DU har rett! :)

Men da jeg søkte på Google bildesøk - så kom dette bildet opp:; http://www.mantrav.co.uk/images/thailand/thailand-hr.jpg

og det er akkurat slik jeg ser for meg - - gåttabanen.

Takke meg til dette;

http://upload4.postimage.org/1840613/photo_hosting.html

det tok jeg fra 5 etasje i Playa del Ingles.

Harry jeg - hehe

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

13

• flisa

6

• Caloni Makaroni

4

• 4barns mor-77

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da håper jeg DU har rett! :)

Men da jeg søkte på Google bildesøk - så kom dette bildet opp:; http://www.mantrav.co.uk/images/thailand/thailand-hr.jpg

og det er akkurat slik jeg ser for meg - - gåttabanen.

Takke meg til dette;

http://upload4.postimage.org/1840613/photo_hosting.html

det tok jeg fra 5 etasje i Playa del Ingles.

Harry jeg - hehe

Jeg fikk ikke opp det første bildet, men det er nok langt vanskeligere å finne motbydelige bilder fra Thailand enn vakre landskap.

Men hvis du liker Grand Canaria er vi nok litt ulike. Det er et sted jeg aldri ville satt mine bein.

Jeg har for øvrig hørt om noe snål mat i Thailand. Har lovet sheba å dytte i meg grilla gresshopper. Det skal visst være digg. :)

Skrevet

Du overdriver!!

Vi er sikkert noen tusen som har gått på tryne her hjemme eller i utlandet, og satt oss i gjeld til langt over pipa. Vel, fyren var uheldig, men han er desverre ikke den eneste som har vært det.

Skulle jeg først hjulpet noen som har vært uheldige her hjemme, ville tankene og pengene mine heller gått til økonomisk vanskeligstilte familier i juletiden, eller familier med nedbrente hus som har vært uheldige og ikke hatt forsikring, fremfor en uheldig ung, frisk mann, med livet og mulighetene fremfor seg.

Nå putter jeg noen slanter i jerngryta, og håper det kommer en og annen "fugl" til glede i jula.

Skrevet

Jeg fikk ikke opp det første bildet, men det er nok langt vanskeligere å finne motbydelige bilder fra Thailand enn vakre landskap.

Men hvis du liker Grand Canaria er vi nok litt ulike. Det er et sted jeg aldri ville satt mine bein.

Jeg har for øvrig hørt om noe snål mat i Thailand. Har lovet sheba å dytte i meg grilla gresshopper. Det skal visst være digg. :)

Jeg vil nok heller ikke reise tilbake til Gran Canaria - nei, det blir nok noe gresk neste gang - og så Frankrike selvsagt - ønsker meg en tur til Provence en gang.

Gjest Underskrift
Skrevet

Ja, mulig det. Jeg kunne gjerne slengt i fyren noen mynter hvis det var om å gjøre.

Han havna utpå, og som god medborger kan man jo strekke ut en hjelpende hånd. Det må jo kunne gå an å hjelpe folk, selv om de er norske.

Ja da, men det er vel best og gjøre det gjennom litt mer ordnede forhold.

Jeg støtter redd barna fast hver eneste måned, og der går en god slump til vannskligstilte barn her i norge.

Jeg støtter også rødekors, redningskøyta og norsk luftambulanse, så jeg har ingen vegring for og støtte til norge heller, MEN privat støtte på sånt, nei, det går ikke mine penger til.

Vennlig hilsen

Skrevet

Jeg vil nok heller ikke reise tilbake til Gran Canaria - nei, det blir nok noe gresk neste gang - og så Frankrike selvsagt - ønsker meg en tur til Provence en gang.

Jeg gleder meg skikkelig til Thailand. Har hatt lyst til å dra i mange år. Jeg har store forventninger og tror ikke jeg blir skuffa. Har aldri hørt om noen som har blitt det. I hvert fall ikke folk jeg lytter til. :)

Men mine sydenturer har vært småskuffende. Det har vært litt som å være på danskebåten i en uke. Selv om Rhodos var fint. Mallorca var søppel. Kommer aldri til å dra tilbake.

Funka i tre dager, men når det ikke var gøy å være på fylla lenger var det ingenting å gjøre.

I Thailand har jeg ingen planer om å fylle i det hele tatt. :)

Skrevet

Jeg gleder meg skikkelig til Thailand. Har hatt lyst til å dra i mange år. Jeg har store forventninger og tror ikke jeg blir skuffa. Har aldri hørt om noen som har blitt det. I hvert fall ikke folk jeg lytter til. :)

Men mine sydenturer har vært småskuffende. Det har vært litt som å være på danskebåten i en uke. Selv om Rhodos var fint. Mallorca var søppel. Kommer aldri til å dra tilbake.

Funka i tre dager, men når det ikke var gøy å være på fylla lenger var det ingenting å gjøre.

I Thailand har jeg ingen planer om å fylle i det hele tatt. :)

hehe - jeg drakk ikke i syden jeg da - moren min og mine to eldste døtre og jeg som dro - så vi gjorde sånt som kjerringer liker - fotkremer på hverandre, nye negllakker - et par nye bøker, godteri, kaffe, shopping, spaserturer, soling, is, svømmebasseng, sitte i undertøyet og løse kryssord og legge kabal - sitte på balkongen og se på livet, ut på kvelden og spise middag med desserter som har stjerneskudd, SLAPPE AV, rett og slett :)

Jeg er nok en træg Danskebåtgjest også jeg - hehe

Skrevet

hehe - jeg drakk ikke i syden jeg da - moren min og mine to eldste døtre og jeg som dro - så vi gjorde sånt som kjerringer liker - fotkremer på hverandre, nye negllakker - et par nye bøker, godteri, kaffe, shopping, spaserturer, soling, is, svømmebasseng, sitte i undertøyet og løse kryssord og legge kabal - sitte på balkongen og se på livet, ut på kvelden og spise middag med desserter som har stjerneskudd, SLAPPE AV, rett og slett :)

Alt det der er jo hyggelig, men det er ting dere kunne gjort hvor som helst.

Jeg vil se noe nytt, nye landskap, vakre omgivelser, gjøre ting jeg aldri gjør her hjemme, snorkle blant fisk og kanskje bli spist opp av hai, spise mat jeg normalt ikke spiser, osv. :)

Skrevet

Det med hai trekker jeg tilbake. Jeg burde ikke spøke med det.

Skrevet

Det kan godt hende :) hehe - vi kan vel være kjekke folk - begge to likevel! :)

Jeg liker:

* Passe varmt vær, orker ikke svette

* Sitte i skyggen med ost, vin og bok

* havet -. fra land

* male- og tegnesaker

* behagelige sko

* salt godteri . .Taffel Sticks og Chilinøtter

* øl

* Huskataloger (har MANGE)

* kino

* pene steiner

* stekt blodpudding

Jeg liker IKKE

* fjellet

* sokker (går uten også på vinteren)

* asiatisk krimskrams med gulldusker

* å legge meg først

* brennvin

* biler/MC/motor

* fløtepuser

* intens varme

* lever

Ville nok valgt litt andre ting enn deg, ja - for enkelthets skyld knytter jeg noen kjappe kommentarer til dine "liker og ikke-liker":

* Passe varmt vær, orker ikke svette

--> Jeg elsker å sol og varme, særlig om det er sjø i nærheten.

* Sitte i skyggen med ost, vin og bok

---> Se over.

* havet -. fra land

---> Elsker også havet - også fra sjøsiden (gjerne i båt).

* male- og tegnesaker

---> Liker også å male - når jeg har tid (lenge siden).

* behagelige sko

---> Er litt skofetisjist, liker godt dyre og elegante sko.

* salt godteri . .Taffel Sticks og Chilinøtter

---> Der er vi enige (selv om jeg nok foretrekker potetgull og peanøtter).

* øl

---> Enig der.

* Huskataloger (har MANGE)

---> Hæ?

* kino

---> Joda, men teater er bedre.

* pene steiner

---> Huh? Stener er penest i naturen,

* stekt blodpudding

---> Æsj.

Jeg liker IKKE

* fjellet

---> Liker også fjellet, men foretrekker sjøen.

* sokker (går uten også på vinteren)

?

* asiatisk krimskrams med gulldusker

---> Det har jeg ikke noe forhold til.

* å legge meg først

---> Har ingen ting mot det.

* brennvin

---> Kan være godt.

* biler/MC/motor

---> Liker pene og raske biler, men har ikke noe lidenskapelig forhold til dem.

* fløtepuser

---> Hehe, barske fløtepuser er mer enn ok.

* intens varme

---> Heller intens varme og til og med kulde enn fuktig nullvær som vi har nå.

* lever

---> Tja.

Skrevet

Reisebrev skal bli.

Bare fra flyturen eller hele turen? :)

Flyturen ser jeg ikke så veldig fram til, men jeg vurderer å skaffe meg noen piller som slukner meg helt i 13 timer. På den annen side skal jeg jobbe natta før, og har thai-tida mer eller mindre inne når jeg lander - noe jeg bør være lur nok til å utnytte.

Det er flymaten du mener er vemmelig, ikke sant? Thai-kjøkkenet er kåret til verdens fjerde beste, og maten er noe av det jeg gleder meg mest til. :)

Hvilket flyselskap skal du reise med da?

Vi reiste med thai-air, og akkurat _den_ flyturen var ingenting å grue seg for ihvertfall!

Vi ble vartet opp fra vi kom til vi gikk omtrent, bare avbrutt av litt soving...

Åpen bar og... Gikk aldeles helt strålende dèt!

Skrevet

Reisebrev skal bli.

Bare fra flyturen eller hele turen? :)

Flyturen ser jeg ikke så veldig fram til, men jeg vurderer å skaffe meg noen piller som slukner meg helt i 13 timer. På den annen side skal jeg jobbe natta før, og har thai-tida mer eller mindre inne når jeg lander - noe jeg bør være lur nok til å utnytte.

Det er flymaten du mener er vemmelig, ikke sant? Thai-kjøkkenet er kåret til verdens fjerde beste, og maten er noe av det jeg gleder meg mest til. :)

Vi reiste med thai-air, og akkurat _den_ flyturen var ingenting å grue seg for ihvertfall!

Vi ble vartet opp fra vi kom til vi gikk omtrent, bare avbrutt av litt soving...

Skrevet

Du overdriver!!

Vi er sikkert noen tusen som har gått på tryne her hjemme eller i utlandet, og satt oss i gjeld til langt over pipa. Vel, fyren var uheldig, men han er desverre ikke den eneste som har vært det.

Skulle jeg først hjulpet noen som har vært uheldige her hjemme, ville tankene og pengene mine heller gått til økonomisk vanskeligstilte familier i juletiden, eller familier med nedbrente hus som har vært uheldige og ikke hatt forsikring, fremfor en uheldig ung, frisk mann, med livet og mulighetene fremfor seg.

Nå putter jeg noen slanter i jerngryta, og håper det kommer en og annen "fugl" til glede i jula.

Helt enig med deg! Slanter i julegryta er den viktigste julegaven av alle...

Skrevet

Reiser med MyTravel.

Aner ikke hvordan det er med mat der, men den er i hvert fall gratis.

Om baren er åpen eller ikke vites ei, men det beste for min del er vel strengt tatt at den ikke er spesielt åpen, i hvert fall hvis jeg bestemmer meg for å holde meg våken. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Reiser med MyTravel.

Aner ikke hvordan det er med mat der, men den er i hvert fall gratis.

Om baren er åpen eller ikke vites ei, men det beste for min del er vel strengt tatt at den ikke er spesielt åpen, i hvert fall hvis jeg bestemmer meg for å holde meg våken. :)

MyTravel er bra. :)

Og de har alkoholservering ombord, ingen fare. ;)

Skrevet

MyTravel er bra. :)

Og de har alkoholservering ombord, ingen fare. ;)

Men det er ikke gratis, vel? Jeg vet maten er det. Men alkoholen er vel ikke det?

Hehe. Jeg håper ikke den er det. Jeg er fortsatt ikke trygg i fly, og pleier å ta noen tynne for nervene. Åpen høres dog litt skummelt ut i 13 timer. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men det er ikke gratis, vel? Jeg vet maten er det. Men alkoholen er vel ikke det?

Hehe. Jeg håper ikke den er det. Jeg er fortsatt ikke trygg i fly, og pleier å ta noen tynne for nervene. Åpen høres dog litt skummelt ut i 13 timer. :)

Nei, man må betale for drikkevarene, unntatt en brus til maten.

Skrevet

Nei, man må betale for drikkevarene, unntatt en brus til maten.

Thank God. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Thank God. :)

Jeg er ikke misunnelig, jeg er ikke misunnelig... Sukk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...