Gå til innhold

Uærlig måte å få arb.l. trygd på?


Gjest fin

Anbefalte innlegg

Jeg er i 50 % jobb og 50 % arb.ledig, d.v.s. jeg sender inn meldekort hver 14. dag og krysser av for at jeg har jobbet 50 %. So far so good:-). Nå skal hele familien flytte (150 mil!), jeg har fått meg 100 % jobb og begynner 2 mnd etter at vi har flyttet. Jeg sier altså opp min nåværende 50 % jobb. Men det blir tøft å være uten lønn i 2 mnd! Så:

1. Skal jeg melde fra til aetat at jeg har sagt opp min nåværende 50 % jobb? Da mister jeg vel kanskje hele trygden, eller gjelder ventetiden på 12 uker kun for de som har sagt opp en full stilling? Jeg er jo fortsatt arb.ledig, iallefall korrekt 50 %... eller? Kan jeg da krysse av 100 % arb.ledig og få full trygd?

2. Skal jeg unnlate å melde fra om at jeg har sagt opp, bare melde flytting og fortsette å krysse av for 50 % ledig på meldekortene fram til jeg begynner i full jobb?

Det siste alternativet gir meg iallefall litt penger å leve av, men strengt tatt er jeg jo egentlig ikke reell arb.søker siden jeg har fast jobb om 2 mnd.

Har du en løsning på denne floken?!? Jeg trenger virkelig pengene, men ønsker ikke å bli en trygdesvindler!

På forhånd takk for svar:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil råde deg til å snakke med aetat om dette.

Takk for kjapt svar, for den flittige maur er det ingen hvile?!?

Joda, jeg har tenkt å snakke med aetat... men er da redd for at de helt tar fra meg trygda siden jeg tross alt sier opp den jobben jeg har i dag! Men det går kanskje an å stille saksbehandleren min overfor et hypotetisk tilfelle *smiler*.

Takk for hjelpa og god natt:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...