Gå til innhold

Hva slags grovbrød spiser dere?

Gjest på jakt etter godt grovbrød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forsøker å legge over til grovere brød, men så er jeg usikker på hvilken brødtype som er grovest. Jeg tåler ikke særlig mye rugmel da får jeg så mye luft i magen , at det blir et problem i seg selv

Så hva slags grovbrød spiser dere? hva er grovt og samtidig velsmakende?

Skrevet

Her spises det kun 5-kornbrød.

smaker det godt? eller er det mest sunt;)

Skrevet

Havrebrød fra Coop? Tror jeg. Er ingen hele korn og sånn, men har grovhetsprosent 100, masse fiber,lite fett osv. Det er veldig godt og holder seg ferskt lenge syns jeg.

Skrevet

Bakers Havrebrød er min favoritt. Det er grovt, men ser ikke så tungt og grovt ut. Prøv det! :-)

Skrevet

Dr. Lindberg-brødet synes jeg er best. Men jeg lurer på om det er mange forskjellige bakere som baker det. Kjøper mitt i Kiwi. Det på Rema er ikke like godt.

Skrevet

Hjemmebakt grovbrød med hvetekli, egen oppskrift med sammalt hvete og sammalt rug i tillegg til kli.

Skrevet

Jeg syns alt kjøpabrød er grusomt - og ikke gidder jeg bake heller -så det blir ikke noe brød på meg - men de andre spiser Kabelsatan-brød :)

Skrevet

Jeg spiser mest tysk rugbrød, det mørke, tunge du vet. I den grad jeg spiser annet brød er det f.eks. Pågen Leva eller energibrødet fra samme produsent. Mistenker at jeg har hvetemelsintoleranse, og prøver å holde meg til rug i mest mulig grad.

Skrevet

Jeg spiser mest tysk rugbrød, det mørke, tunge du vet. I den grad jeg spiser annet brød er det f.eks. Pågen Leva eller energibrødet fra samme produsent. Mistenker at jeg har hvetemelsintoleranse, og prøver å holde meg til rug i mest mulig grad.

Jeg tror jeg lider av sånn hvetemelsintoleranse jeg også. . Men jeg liker jo rundstykker altfor godt da....:) *promp*

Skrevet

Jeg tror jeg lider av sånn hvetemelsintoleranse jeg også. . Men jeg liker jo rundstykker altfor godt da....:) *promp*

Min svakhet er søt gjærbakst (kanelsnurrer, sukk...) og loff. Dobbeltsukk. Men det er ikke noe artig med oppblåst og doven kropp og utilpasshet, så det er vel like greit å bite tenna sammen (bokstavelig talt).

Skrevet

smaker det godt? eller er det mest sunt;)

Tror det er begge deler. Det er ikke et "fabrikkbakt" brød, men et "nesten lokalt" bakeri som lager det.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, for jeg spiser ikke brød. :o)

...så derfor måtte du svare..? *fnise*

Skrevet

Baker brød av de ferdigpakkene til Møllerens. Jeg bruker Dansk Rugbrød, også har jeg litt ekstra solsikkekjerner i.

Et mørkt, grovt og kompakt brød.

Skrevet

Baker brød av de ferdigpakkene til Møllerens. Jeg bruker Dansk Rugbrød, også har jeg litt ekstra solsikkekjerner i.

SÅnn gjør venninnne min også - - det er et godt brød . hender jeg tar frokostn hos henne før jobb )

Skrevet

...så derfor måtte du svare..? *fnise*

Sorry. Bare et teit innfall ...

:-)

Skrevet

Blir det fort tørt?

Skrevet

Aller best liker jeg mellomgrovt speltbrød fra Baker Hansen. Yammi. Ulempen er at det blir relativt fort tørt, og dte tåler dårlig å fryses - da ramler skorpen av-

Men ferskt - mmmm!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...