Gå til innhold

Digitalkamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er kjempestore forskjeller på digitalkameraer. MYYYYE å ta hensyn til.

Nå kjenner ikke jeg kameraet du nevner her, så det kan jeg ikke si noe om.

Den store forskjellen jeg opplevde da jeg kjøpte nytt kamera i fjor var definitiv lukkerhastighet + batteriforbruk.

Hadde tildligere et HP850, og kjøpte nå et Casio Exilim 7,2. DET er jeg superfornøyd med. (Men det er nok en del dyrere enn det du snakker om her)

Veldig mange fokuserer veldig på Pixels, men de fleste kameraer har nå mer enn nok pixels for vanlige bilder. (Du trenger høyere verdier jo større forstørrelser du skal ha)

Sikkert litt infor som forvirrer deg enda mer:-)

Selv drømmer jeg om et digitalt speilreflekskamera nå. Skal undersøke litt mer hva jeg vil ha før jeg ønsker meg det av gubben til bursdag:-) Men det er jo myyyye dyrere.

Skrevet

Ok. Thanks.

Jeg vurderer for øvrig å bestille fra www.japanfoto.no. De er billigst.

Men jeg må også ha minnekort. Er 398 for 1 gb en god pris?

Og hvorfor koster 512 mb kun 30 kroner mindre?

Hva med 179 for bæreveska?

Tenkte som så at de muligens tar igjen for det billige kameraet på tilleggsutstyr de fleste kjøper ...

Jeg betalte 300 for veske + 1GB minnekort hos Lefdal.

Gjest NurseNovel
Skrevet

Det er kjempestore forskjeller på digitalkameraer. MYYYYE å ta hensyn til.

Nå kjenner ikke jeg kameraet du nevner her, så det kan jeg ikke si noe om.

Den store forskjellen jeg opplevde da jeg kjøpte nytt kamera i fjor var definitiv lukkerhastighet + batteriforbruk.

Hadde tildligere et HP850, og kjøpte nå et Casio Exilim 7,2. DET er jeg superfornøyd med. (Men det er nok en del dyrere enn det du snakker om her)

Veldig mange fokuserer veldig på Pixels, men de fleste kameraer har nå mer enn nok pixels for vanlige bilder. (Du trenger høyere verdier jo større forstørrelser du skal ha)

Sikkert litt infor som forvirrer deg enda mer:-)

Selv drømmer jeg om et digitalt speilreflekskamera nå. Skal undersøke litt mer hva jeg vil ha før jeg ønsker meg det av gubben til bursdag:-) Men det er jo myyyye dyrere.

Det er evig nok med 4 pixler. Selv om du skal forstørre ganske mye.

Skrevet

Det er evig nok med 4 pixler. Selv om du skal forstørre ganske mye.

Det er det jeg mener. Ikke heng deg for mye opp i Pixler. Mye annet teller mer.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hmmm. Ok. Sa meg ikke ekstremt mye. :)

Men til kompaktkamera å være skal visstnok det her være veldig raskt.

Jaja. Sikkert bra nok for meg og mine feriebilder. :)

Har det fått terningkast 6 er det ikke noe dårlig kamera i alle fall, så du blir helt sikkert fornøyd. :-)

Når det gjelder pris på minnekort så kan du sjekke det på www.akam.no eller www.prisguide.no. Nå er gjerne xD kort en del dyrere enn både Compact Flash og Secure Digital, og ytelsen er som nevnt en del dårligere enn disse to. Kameraet blir aldri raskere på selve bildetakningen enn så raskt kortet greier skrive.

Skrevet

Det er det jeg mener. Ikke heng deg for mye opp i Pixler. Mye annet teller mer.

Det med pixler har jeg også fått med meg. :)

Skrevet

Jeg hadde et Fujifilmkamera som jeg var veldig fornøyd med (simplere enn det du refererer til). Veldig enkelt å bruke, og ga bra bilder og det kunne brukes som webkamera også.

Problemet var at det sluttet å funke etter et par år, uten at jeg hadde brukt det spesiellt mye. Ikke kan de reparere det her jeg bor, det må sendes til Japan. Garantien har gått ut, så det koster sikkert mere enn det er verdt. Ergo dumpet jeg Fujifilm, selv om jeg hadde lyst på det samme kameraet som du lurer på.

Så jeg kjøpte et Canon Ixus 850 IS. Det skal jo være supert, men jeg synes det tar dårligere bilder enn Fuijien. På butikken steilet han da jeg sa det, kameraet skal være i toppklassen.

Faen vet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...