Gå til innhold

Desemberlønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt nå.

Er sykmld på åttende uken pga psyk.syk. Skal tilbake i fast jobb, etter jul, men det ser ut som om julelønna mi ble mindre enn forventet. Trodde det var halv skatt men,......

Fikk utbetalt mindre enn jeg pleier. Kanskje det har noen med mine åtte uker å gjøre. Jeg vet for lite om sykepenger, men kan sykemld perioden min, og de åtte ukene ha noe med å gjøre at jeg nå får utbetalt mindre enn jeg pleier i vanlig lønn.

Noen som vet?

Gjest ulønnsomt å være syk
Skrevet

Sykepenger er lavere enn lønna di.

Det skal ikke lønne seg å være sykmeldt.

Husker min mann var sykemeldt i tre mnd, og fikk langt mindre utbetalt enn vanlig, noe som svei godt i lommeboka, men slik er det bare.

Skrevet

Dersom du har fastlønn skal du få det samme i sykepenger som du har hatt i lønn. Har du fått mindre i desember enn i november og vært sykemeldt hele tiden? Det høres galt ut- Er det trygdekontoret eller din arbeidsgiver som betaler lønnen? Ta kontakt med de som utbetaler for å få vite hva som har skjedd. Sykepenger skal være det samme som lønna såfremt du har fast/samme lønn hver måned.

Skrevet

Du skal få like mye lønn som sykemeldt.

Kanskje du får noen penger fra arbeidet og noen fra trygdekontoret?

Ta kontakt med daglig leder/de som kjører lønn eller trygdekontor.

Lykke til:)

Mvh,

Skrevet

Sykepenger er lavere enn lønna di.

Det skal ikke lønne seg å være sykmeldt.

Husker min mann var sykemeldt i tre mnd, og fikk langt mindre utbetalt enn vanlig, noe som svei godt i lommeboka, men slik er det bare.

Sykepenger er ikke lavere enn lønna med mindre du tjener over 6G (rundt 375 000).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...