Gå til innhold

Definisjonen på "beruset"?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Per Sandberg i FrP innrømmer å ha drukket en øl og tre akevitt. Men likevel hevder han at han ikke var beruset!?

Er det bare meg som stusser på dette? Man blir da uansett beruset av å drikke såpass mye alkohol, selv om man ikke blir ravende full?

Og forresten; er det synd på Per Sandberg, eller er det betimelig og kritisere en folkevalgt som har så dårlig gangsyn?

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• hidi

19

• flisa

18

• Osiris

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest ferskentre
Skrevet

Herregud, de lager nå bråk om alt. Gidder ikke si hva jeg mener om det egentlig, men synes du kunne ordne opp i slike ting internt. Men det er vel mediene som hauser det opp.

Skrevet

Tviler på at en frp-mann tåler så til de grader lite alkohol at han blir synlig beruset etter tre aquevit og en øl.

Helt utrolig hva media skal hause opp. Dette er bare pinlig.

Skrevet

jeg så innslaget og synens ikke han virket synlilg beruset.Var en representant rett etter han som så dritings ut. hehe.

De drikker jo hele tida de folkevalgte virker det som.Middager og kveldsmøter og representasjon hvor alkohol ofte er endel av pakken. Jeg synes det var en litt morsom teit politiker tabbe men sånn idag når siv jensen i dypt alvor sier dette er en alvorlig sak med sterke menneskelige aspekter etc og han er blitt sykemeldt.

Da får man en tanke at det er mer alvorlig og at han kanskje har alkoholproblemer.

Skrevet

Tviler på at en frp-mann tåler så til de grader lite alkohol at han blir synlig beruset etter tre aquevit og en øl.

Enda mer pinlig at mannen er blitt sykemeldt... Er det så lett å bli sykemeldt idag?

Skrevet

Enda mer pinlig at mannen er blitt sykemeldt... Er det så lett å bli sykemeldt idag?

Tja. Vil tro medierør av denne typen kan gi selv de beste en kraftig nedtur. Jeg leste om Sandberg i dagens VG før jeg la meg i dag morges, men ble overrasket da jeg ved å titte innom noen nettaviser nå så hvilke vendinger denne bagatellen har tatt.

Media har ufattelig mye makt.

Skrevet

Det jeg stusser på er at det selges/serveres alkohol i kantina der. Hadde håpet at de folkevalgte var uten promille når de tar avgjørelser/bestemmelser som er viktige.

Vi har jo ikke lov til å kjøpe alkohol på valgdagene så vidt jeg kan huske.

Skrevet

Beruset av det der?

Synes ikke det var spes. mye. Og jeg tåler lite :P

Skrevet

Tja. Vil tro medierør av denne typen kan gi selv de beste en kraftig nedtur. Jeg leste om Sandberg i dagens VG før jeg la meg i dag morges, men ble overrasket da jeg ved å titte innom noen nettaviser nå så hvilke vendinger denne bagatellen har tatt.

Media er jo den fjerde makten her i landet. Men synes du det er OK at politikere drikker alkohol når de er på jobb?

Såvidt meg bekjent er det ellers forbudt i arbeidstiden... Gjør man slikt på Stortinget, bør man tåle konsekvensene, mener jeg.

De samme politikerne som klager over at folk sykemeldes altfor lett! Blir rimelig irritert jeg.

fuji1365380447
Skrevet

Jeg syntes ikke at det er en bagatell at våre folkevalgte er på jobb og stemmer over viktige saker mens de er påvirket av alkohol.

Det er da ingen andre steder i samfunnet at det er OK å ha et par akevitt under vesten på jobb?

Hva slags arbeidsplass serverer alkohol i arbeidstida?

fuji1365380447
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1166114687' post='3434503]

Beruset av det der?

Synes ikke det var spes. mye. Og jeg tåler lite :P

Men selv om man fint tåler det, så _er_ man jo beruset i ordets rette forstand.

Tre akevitt og en øl gir da såpass med promille at man ikke skal kjøre bil. Da ER man jo beruset, om enn ikke mye.

Skrevet

Ja, skremmende mye makt. Og jeg tror de må passe seg så det ikke blir en ny Tønne-sak. Det kan enkelte ganger virke som den 4.statsmakt har glemt hele den saken og hvilke konsekvenser personlig hets kan medføre.

At media opplyser om saken, slik at det kan komme en diskusjon om temaet er jo greit. Det henger jo enda såpass mye høytidelighet og alvor over det Stortinget representerer, at det nok ikke kunne gå upåaktet hen. Men media skjønner ikke bestandig når nok er nok, dessverre...

fuji1365380447
Skrevet

beruset av ei øl og tre akevitt????aldri i livet.

Nå er man beruset da?

Er dette begrepet kun synonymt med full?

Skrevet

Media er jo den fjerde makten her i landet. Men synes du det er OK at politikere drikker alkohol når de er på jobb?

Såvidt meg bekjent er det ellers forbudt i arbeidstiden... Gjør man slikt på Stortinget, bør man tåle konsekvensene, mener jeg.

De samme politikerne som klager over at folk sykemeldes altfor lett! Blir rimelig irritert jeg.

Jeg har et veldig avslappet forhold til alkohol, og ser ingen problemer med at en stortingsrepresentant tar seg en øl i lunsjen og et par aquevitt på juleavslutninga etterpå.

En ting er hvis fyren var dritings, men hvis mengdene han sier han drakk stemmer, ser jeg ingen problemer med dette.

Det er en helnorsk kirkegreie at alkohol er djevelens munnvann.

Skrevet

Ja, skremmende mye makt. Og jeg tror de må passe seg så det ikke blir en ny Tønne-sak. Det kan enkelte ganger virke som den 4.statsmakt har glemt hele den saken og hvilke konsekvenser personlig hets kan medføre.

At media opplyser om saken, slik at det kan komme en diskusjon om temaet er jo greit. Det henger jo enda såpass mye høytidelighet og alvor over det Stortinget representerer, at det nok ikke kunne gå upåaktet hen. Men media skjønner ikke bestandig når nok er nok, dessverre...

Media er ikke den fjerde statsmakt. De er den første statsmakt.

Skrevet

det å bli sykemeldt er jo en effektiv måte å legge saken død.Nå kan ikke media presse sandberg for kommentarer og oppfølgingssaker med spekulasjoner om Sandberg har alkoholproblemer .

Skrevet

Jeg syntes ikke at det er en bagatell at våre folkevalgte er på jobb og stemmer over viktige saker mens de er påvirket av alkohol.

Det er da ingen andre steder i samfunnet at det er OK å ha et par akevitt under vesten på jobb?

Hva slags arbeidsplass serverer alkohol i arbeidstida?

Jeg tror det skal godt gjøres at man stemmer i hytt og vær kun fordi man har tatt et par øl.

Mange i Norge har et ustabilt forhold til alkohol, og forbinder det med fyll.

Jeg tror de fleste nordmenn selv er i stand til å sette egne grenser, og at våre stortingsrepresentanter er voksne nok til selv å avgjøre om de er for påvirket til å ta del i en debatt av denne typen.

Skrevet

Jeg har et veldig avslappet forhold til alkohol, og ser ingen problemer med at en stortingsrepresentant tar seg en øl i lunsjen og et par aquevitt på juleavslutninga etterpå.

En ting er hvis fyren var dritings, men hvis mengdene han sier han drakk stemmer, ser jeg ingen problemer med dette.

jeg så tv innslaget hvor han skal ha vært synlig beruset.

Syntes han var som han alltid pleier.

ikke noe jeltsin takter med å klapse dronningen på rompa etc eller å sjangle åpenlyst . Hehe.

Skrevet

Du vet jeg ikke mener at alkohol er djevelens munnvann...Om folk begynte å drikke på jobbene sine, ville det altså være i orden for deg! Dama i kassa på Rimi med tre shots og en øl eller noe innabords, legen du kommer inn til skjenker seg en Whiskey, mens han prater med deg...

Ærlig talt, SDD, jeg tror ikke du mener det er greit at folk drikker i arbeidstiden, uansett hvor liberalt alkoholsyn du har...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...