Gå til innhold

Definisjonen på "beruset"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg så tv innslaget hvor han skal ha vært synlig beruset.

Syntes han var som han alltid pleier.

ikke noe jeltsin takter med å klapse dronningen på rompa etc eller å sjangle åpenlyst . Hehe.

Antar de sender innslaget på nyhetene om en halvtime. Jeg får se det da.

Hadde fyren tatt Halvorsen på rumpa hadde jeg forstått problemet. Det er definisjonen på fyll. :)

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• hidi

19

• flisa

18

• Osiris

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

det å bli sykemeldt er jo en effektiv måte å legge saken død.Nå kan ikke media presse sandberg for kommentarer og oppfølgingssaker med spekulasjoner om Sandberg har alkoholproblemer .

Det er en skam, og min respekt for politikere øker ikke etter dette.

(Den var ikke særlig høy i utgangspunktet heller da...)

Skrevet

Du vet jeg ikke mener at alkohol er djevelens munnvann...Om folk begynte å drikke på jobbene sine, ville det altså være i orden for deg! Dama i kassa på Rimi med tre shots og en øl eller noe innabords, legen du kommer inn til skjenker seg en Whiskey, mens han prater med deg...

Ærlig talt, SDD, jeg tror ikke du mener det er greit at folk drikker i arbeidstiden, uansett hvor liberalt alkoholsyn du har...

Det kommer naturligvis helt an på hva slags jobb de har.

Det er klart det ikke tar seg ut å drikke øl i kassa på Rimi.

Skrevet

Det kommer naturligvis helt an på hva slags jobb de har.

Det er klart det ikke tar seg ut å drikke øl i kassa på Rimi.

For meg kan folk drikke akkurat så mye de vil, så lenge det er utenom arbeidstid. Det burde da gjelde alle, selv politikere, og kanskje politikere aller mest, som trer regler om ditt og datt nedover hodene våre helet tiden. De forventes av oss, å følge alle slags sinnsyke regler og lover og så kan ikke politikere klare seg uten å drikke på jobben. Uhm.

Skrevet

For meg kan folk drikke akkurat så mye de vil, så lenge det er utenom arbeidstid. Det burde da gjelde alle, selv politikere, og kanskje politikere aller mest, som trer regler om ditt og datt nedover hodene våre helet tiden. De forventes av oss, å følge alle slags sinnsyke regler og lover og så kan ikke politikere klare seg uten å drikke på jobben. Uhm.

Han "drakk" jo ikke. Det er tvilsomt at det var snakk om noe forspiel eller noe sånt. Han dytta vel i seg et par drikkenheter som inneholdt alkohol. Sannsynligvis for kosens skyld, ikke for rusens.

Det en helnorsk greie at det ikke skal være mulig å ta en øl uten at det forbindes med fyll.

Er det snakk om fyll er jeg naturligvis helt enig. Men jeg klarer ikke å tenke "fyll" fordi en fyr drikker en øl eller to.

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg hørte talen nå i etterkant, jeg opplever ham som ikke helt skjerpet, for å si det slik.

Graden av beruselse er det man har hengt seg opp i. Hva med det mer prinsippielle - man drikker ikke på jobb. Punktum.

Skrevet

Hva som er jobb og ikke jobb for en politiker er ofte glidene. Det å feks spise middag med partikollegaer med alkoholservering kan også regnes som jobb.

Skrevet

Jeg hørte talen nå i etterkant, jeg opplever ham som ikke helt skjerpet, for å si det slik.

Graden av beruselse er det man har hengt seg opp i. Hva med det mer prinsippielle - man drikker ikke på jobb. Punktum.

Hva når kongen holder tale på slottsmiddag etter å ha drukket vin feks.

Det å være politiker er et sært yrke

Skrevet

Hva når kongen holder tale på slottsmiddag etter å ha drukket vin feks.

Det å være politiker er et sært yrke

Kongen er da ikke politiker...?

Skrevet

jeg synes han alltid snakker litt utydelig.

Skrevet

Han "drakk" jo ikke. Det er tvilsomt at det var snakk om noe forspiel eller noe sånt. Han dytta vel i seg et par drikkenheter som inneholdt alkohol. Sannsynligvis for kosens skyld, ikke for rusens.

Det en helnorsk greie at det ikke skal være mulig å ta en øl uten at det forbindes med fyll.

Er det snakk om fyll er jeg naturligvis helt enig. Men jeg klarer ikke å tenke "fyll" fordi en fyr drikker en øl eller to.

Det er vel få som roper "fyll"akkurat til mengden alkohol i dette tilfellet. Det er vel mer det at man kanskje skal vise mer respekt i forhold til å ikke innta alkohol på jobb. Og i dette tilfellet var det Stortinget av alle ting..Der er det vel ikke lov å møte opp i dongeribukser engang! Da møter du ikke opp etter inntak av alkohol heller, ville jeg vel kanskje ha tenkt..

Regler er regler.

Skrevet

Det er vel få som roper "fyll"akkurat til mengden alkohol i dette tilfellet. Det er vel mer det at man kanskje skal vise mer respekt i forhold til å ikke innta alkohol på jobb. Og i dette tilfellet var det Stortinget av alle ting..Der er det vel ikke lov å møte opp i dongeribukser engang! Da møter du ikke opp etter inntak av alkohol heller, ville jeg vel kanskje ha tenkt..

Regler er regler.

Det avhenger av den enkeltes syn på alkohol. Jeg ville ikke ansett det som verre å drikke en øl enn en cola.

Uansett serverer de åpenbart øl i stortingskantina, så det er nok ikke bare Sandberg som tar seg en øl til lunsj.

fuji1365380447
Skrevet

Helt enig!

Skrevet

Helt enig med deg!

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg kan gi deg defenisjonen på å være beruset:

Beruselse: "Det er når en føler seg intelligent, men ikke greier å uttale ordet".

he he

laguna1365380434
Skrevet

Tviler på at en frp-mann tåler så til de grader lite alkohol at han blir synlig beruset etter tre aquevit og en øl.

Helt utrolig hva media skal hause opp. Dette er bare pinlig.

Enig med deg! Whats the biggie?

Dessuten synes jeg han hørtes helt grei ut..(Så lenge en kan si det om Frpere da, vel og merke)

:-)

Skrevet

han er på jobb

Han er ikke en politiker og jobber pr. definisjon ikke, men representerer. Og han er faktisk hjemme i sitt eget hjem, så det godtar jeg helt og fullt ut.

Skrevet

jeg så innslaget og synens ikke han virket synlilg beruset.Var en representant rett etter han som så dritings ut. hehe.

De drikker jo hele tida de folkevalgte virker det som.Middager og kveldsmøter og representasjon hvor alkohol ofte er endel av pakken. Jeg synes det var en litt morsom teit politiker tabbe men sånn idag når siv jensen i dypt alvor sier dette er en alvorlig sak med sterke menneskelige aspekter etc og han er blitt sykemeldt.

Da får man en tanke at det er mer alvorlig og at han kanskje har alkoholproblemer.

Jeg spiste middag med Torild Skogsholm -en kveld etter jobb - hun tok bare ETT glass hvitvin, tydelig at hun var bevisst på sin rolle - det var mens hun var Samferdselsminister.

Det likte jeg - at hun -selv om hun kunne ha drukket mye om hun ville - forstod at hun var en offentlig person -selv om hun sikkert ikke kunne DRØMME om at jeg ville legge det ut på DOL - også på en middag innen partiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...