Gå til innhold

Svaret på hvem julenissen er!!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Foreleseren som jeg har hatt i ett fag sendte ut en lang og morsom mail til alle sine studenter, dere skulle ha lest hele mailen. Men den legger jeg ikke ut. Han kom også med svaret på hvem julenissen er og det vil jeg dele med dere. Dette skrev han "Ver snill og ikkje slå ned julenissen om han kjem med andre gåver enn det du ynskjer deg. Han er utan skuld. Han drassar omkring på ting som andre har pjota oppi sekken hans. Eg kan også røpa at han er blind, og ikkje ser skilnad på snille og stygge born. Døv er han òg. Kva han trass i alt legg merke til, og som berre han kan fanga opp, har eg fått ordre om å ikkje avsløra.Vyrdsamt" Jeg hadde meg en sikkelig god latter med hele mailen.

Han er veldig koslig og en bra foreleser.

Skrevet

Hm, mulig jeg er treig, men jeg skjønte ikke den historien jeg.

*grubler*

Skrevet

*grubler*

Jeg skjønte heller ikke så mye :)

Gjest catiki21
Skrevet

Skjønte ikke et ord...

*sorry*

oki, min foreleser skriver på nynorsk. Men jeg hadde hvertfall meg en god latter.

Gjest catiki21
Skrevet

*grubler*

forstår at du ikke forstod den. det han mente var at vi ikke skulle slå ned julenissen hvis vi ikke fikk det vi ønsker oss til jul. for han er uten skyld og er tom. blind. men dere forstod sikkert ikke denne. jeg går nemlig på nordisk og der har vi sikkert et eget språk;)

Skrevet

oki, min foreleser skriver på nynorsk. Men jeg hadde hvertfall meg en god latter.

Jeg forstår nynorsk, men ikke poenget...

Skrevet

forstår at du ikke forstod den. det han mente var at vi ikke skulle slå ned julenissen hvis vi ikke fikk det vi ønsker oss til jul. for han er uten skyld og er tom. blind. men dere forstod sikkert ikke denne. jeg går nemlig på nordisk og der har vi sikkert et eget språk;)

Forstår nynorsk jeg også, men forsto ikke poenget.

Tror nok man må få hele historien for å få noe godt poeng ut av det du skriver.

Man skal ikke slå ned julenissen, ehhhhh, hvem gjør vel det liksom :D

Skrevet

Jeg tror den der ble for intern for oss andre her inne. :o)

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg tror den der ble for intern for oss andre her inne. :o)

Ja den ble vist litt for intern til å ha den her, men jeg prøvde hvertfall. Jeg lo meg skakk igjel, hehe!

Gjest catiki21
Skrevet

Forstår nynorsk jeg også, men forsto ikke poenget.

Tror nok man må få hele historien for å få noe godt poeng ut av det du skriver.

Man skal ikke slå ned julenissen, ehhhhh, hvem gjør vel det liksom :D

tror den ble litt for intern. men jeg prøvde å spre litt humor her på dol. men ble for intern.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg forstår nynorsk, men ikke poenget...

Denne ble som lillemus sa. Den ble vist litt intern. Prøver på noe senere som ikke er så intern. Men jeg lo meg skakk igjel av den mailen.

Skrevet

Ja den ble vist litt for intern til å ha den her, men jeg prøvde hvertfall. Jeg lo meg skakk igjel, hehe!

Kanskje du kan være så snill og gi oss svaret da?

Gjest catiki21
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1166114749' post='3434506]

Jeg skjønte heller ikke så mye :)

forstår. den ble vist litt for intern. men jeg prøvde meg, men den slo ikke ann.

Gjest catiki21
Skrevet

Kanskje du kan være så snill og gi oss svaret da?

Vi har nemlig hatt eksamen og han leker "julenissens hjelper"! Han skal nemlig rette våres oppgaver. Vi skal ikke slå ned julenissen eller han når vi får vite hva vi fikk på eksamen, om det ikke ble som vi ville ha. Poenget med denne som jeg la inn her er at en ikke skal bli sur om en ikke får ting en ønsker seg, uansett når og hva det gjelder. En skal alltid være glad for det en får, selv om det kanskje ikke er så lett alltid. håper du og dere forstod den nå.

Skrevet

Vi har nemlig hatt eksamen og han leker "julenissens hjelper"! Han skal nemlig rette våres oppgaver. Vi skal ikke slå ned julenissen eller han når vi får vite hva vi fikk på eksamen, om det ikke ble som vi ville ha. Poenget med denne som jeg la inn her er at en ikke skal bli sur om en ikke får ting en ønsker seg, uansett når og hva det gjelder. En skal alltid være glad for det en får, selv om det kanskje ikke er så lett alltid. håper du og dere forstod den nå.

Enig i moralen, at en skal være glad for det en får/har, og ikke være misfornøyde.

Men jeg skjønte ikke at det var morsomt.

Jeg har sikkert feil humor. ;-P

Skrevet

Kan det hele kokes ned til "Drep ikke budbringeren"?

Gjest catiki21
Skrevet

Enig i moralen, at en skal være glad for det en får/har, og ikke være misfornøyde.

Men jeg skjønte ikke at det var morsomt.

Jeg har sikkert feil humor. ;-P

Det var vel ikke noe humor i det utdraget som jeg la inn, men hele var sikkelig bra. Men det var moralen jeg tenkte på, at alle burde være glad for det en får.

Skrevet

Det var vel ikke noe humor i det utdraget som jeg la inn, men hele var sikkelig bra. Men det var moralen jeg tenkte på, at alle burde være glad for det en får.

Med humor tenkte jeg på det at du skriver at du lo deg skakk av det. Derfor tenkte jeg at det var humor der som jeg ikke skjønte.

Men moralen er jeg som sagt enig i. :-)

Det var ikke meningen å være vanskelig altså, det ble nok bare litt for internt for oss blonde med-dolere. :-)

Gjest catiki21
Skrevet

Kan det hele kokes ned til "Drep ikke budbringeren"?

Det kan en sikkert;)! Moralen til min foreleser var at alle skal være glad for det en får. En skal ikke bli sur hvis en får noe en ikke ønsket seg, en bør tenke på andre som ikke har det så bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...