Gå til innhold

Svaret på hvem julenissen er!!

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Med humor tenkte jeg på det at du skriver at du lo deg skakk av det. Derfor tenkte jeg at det var humor der som jeg ikke skjønte.

Men moralen er jeg som sagt enig i. :-)

Det var ikke meningen å være vanskelig altså, det ble nok bare litt for internt for oss blonde med-dolere. :-)

Ja, den kunne/ble vel litt intern for de blonde her på dol;)! Skal komme med en mer allmenn neste gang! Jeg lo vel skakk igjel av hele greia tilsammen. Men moralen var sikkelig bra. Det jeg ville få fram her på dol.

Skrevet

Eg ser forelesaren bruker ordet pjota. Det må jo bety putta her. Har aldri sett/hørt ordet i bruk. Kor er han frå?

Pjota har berre eit treff på google og det er frå ei trøndersk ordliste.

Skrevet

forstår. den ble vist litt for intern. men jeg prøvde meg, men den slo ikke ann.

Sånt som skjer :)

Gjest catiki21
Skrevet

Eg ser forelesaren bruker ordet pjota. Det må jo bety putta her. Har aldri sett/hørt ordet i bruk. Kor er han frå?

Du ser språket foreleseren min bruker, så bra:)! Han er født rundt Bergen. Men som foreleser så reiser man jo litt rundt og underviser og lærer nye ord. Det ordet tror jeg ikke er helt bergensk, men noe som han har tatt inn i sin tale. Fint noen sjekker ut språkbruken;)!

Skrevet

Pjota? Jeg er født og oppvokst i Trondheim og nekter plent for at det er et trondheimsuttrykk i alle fall. Men at de sier det ute på "bygda" tviler jeg ikke på. ;o)

Skrevet

Du ser språket foreleseren min bruker, så bra:)! Han er født rundt Bergen. Men som foreleser så reiser man jo litt rundt og underviser og lærer nye ord. Det ordet tror jeg ikke er helt bergensk, men noe som han har tatt inn i sin tale. Fint noen sjekker ut språkbruken;)!

Forelesaren hadde i alle høve eit fint nynorsk språk.

Gjest catiki21
Skrevet

Forelesaren hadde i alle høve eit fint nynorsk språk.

Det synes jeg også! Skulle ønske jeg kunne sånn nynorsk, hvertfall å kune skrive nynorsk;)!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...