Gå til innhold

Ribbe

Gjest student med ribbe

Anbefalte innlegg

Gjest student med ribbe
Skrevet

Ribbe er jo så billig i butikken nå, og som fattig student lurte jeg på om jeg skal fylle opp frysa med litt. Men er det andre måter å tilberede ribba på en den tradisjonelle som noen kan anbefale? Litt lyst til å lage noe annet enn det jeg får hjemme hos ho mor.

Selv liker jeg best ribba når den er stekt i serveringsbiter, så gjerne noen forslag med det og alternativt tilbehør:)

Skrevet

Dele den i skiver, steke den på panna og spise med potetsalat? Kanskje?

Skrevet

Jeg helsteker den alltid på lille julaften - og så deler jeg den opp når den er kald - og varmer den opp på julaften, da blir den best, syns jeg :;)

Skrevet

Rubbe den inn med rosmarin og dytte hele kvitløkskløfter inn i hull du lager hist og her på steken. Timian og salvie går også godt til svin. Hell en flaske rødvin i pannen du steker den i sammen med noen delte rødløk, purre og pastinakk. Så har du en hel middag på en to tre :)

Gjest Debra irl
Skrevet

Jeg helsteker den alltid på lille julaften - og så deler jeg den opp når den er kald - og varmer den opp på julaften, da blir den best, syns jeg :;)

Det hørtes veldig lurt ut. For å dele opp varm ribbe er bokstavelig talt no' svineri.

Men svoren da? Holder den seg sprø?? Hvordan oppbevarer du den over natten da? Alufolie i kjøleskap? Lær meg. Lær meg! :-)

Skrevet

Det hørtes veldig lurt ut. For å dele opp varm ribbe er bokstavelig talt no' svineri.

Men svoren da? Holder den seg sprø?? Hvordan oppbevarer du den over natten da? Alufolie i kjøleskap? Lær meg. Lær meg! :-)

Ja, har den i langpanna og deler den opp - HELT KALD - tar folie over og setter i kjøleskap. Når jeg skal varme opp - setter jeg bitene på rist sammen med innmatpølser og medisterkaker og beholder lanpanna under - sper med litt vann nedi så det ikke svir seg - dette blir det god sjy av.

Varmer svisker i en liten kjele med litt vann på plata.

På slutten fluffer jeg opp svoren med grillelementet. . IKKE lenge --følg med!

Hender jeg snur litt på bitene også så de blir litt gylne på sidene også :)

Skrevet

Ja, har den i langpanna og deler den opp - HELT KALD - tar folie over og setter i kjøleskap. Når jeg skal varme opp - setter jeg bitene på rist sammen med innmatpølser og medisterkaker og beholder lanpanna under - sper med litt vann nedi så det ikke svir seg - dette blir det god sjy av.

Mens jeg så deg her. Kunne jeg fått linken til oppskriften på kolakker?

Vet jeg hadde den lagret, men det er nok på den gamle pcèn, for jeg finner den ikke

*smile veldig pent til flisa*

Skrevet

Kald ribbe i lefse er knallgodt! :-) Kan du spise til frokost og lunsj også, smaker alltid deilig!

Skrevet

Kald ribbe i lefse er knallgodt! :-) Kan du spise til frokost og lunsj også, smaker alltid deilig!

mm - med grov sennep og pepper

Gjest Debra irl
Skrevet

TUSEN takk. Da tror jeg faktisk at jeg skal teste ut dette i år. Det gjør meg ingenting å slippe og stå og dele opp ribba mens den er glovarm.

Man lærer så lenge man lever....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...