Gå til innhold

Noen her som har lyngshest/nordlandshest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er en spennende rase, men har muligens ikke vært helt heldig med de eksmplarene jeg har vært borti. Er det noen her inne som har eller har hatt lyngshest / nordlandshest og som kan overbevise meg om at det finnes vallaker med godt gemytt og lite uvaner? De jeg har vært borti har med få unntak vært grinete, nappete, hatt lett for å sparke og vært særdeles egenrådige og stae og vanskelige.

Nå har jeg ikke mulighet til å ha hest foreløbig *sukk*, men med tid og stunder så blir det, håper jeg! Egentlig har jeg lyst på fjording, men det hadde jo vært en fordel med noe litt mindre som ungene også kunne ri kanskje...

Skrevet

Duuuuu, du får da tak i lave fjordinger vettu :)

Og uansett, barn klarer av en høyere hest like godt som en lav, det vet du vel ;)

Kjenner desverre ikke særlig godt til rasen du nevner, har hatt mest med varmblodser, arabere og spanske fyrverkeri å gjøre :D

Skrevet

Duuuuu, du får da tak i lave fjordinger vettu :)

Og uansett, barn klarer av en høyere hest like godt som en lav, det vet du vel ;)

Kjenner desverre ikke særlig godt til rasen du nevner, har hatt mest med varmblodser, arabere og spanske fyrverkeri å gjøre :D

Joda, men skal jeg ha fjording så skal jeg ha en som er litt langbeint og lett, ikke en liten og tjukk en. ;o)

Dessuten sies det i alle fall at nordlandshesten skal være så fortreffelig på alle måter, men jeg har ikke den erfaringen selv... Og så synes jeg jo at 130 cm blir i minste laget for meg selv da.

Men heldigvis/dessverre har jeg nok en del år før jeg kan gå til innkjøp... :o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...