Gå til innhold

hva gjør jeg nå nhd?

Anbefalte innlegg

Gjest lonemor
Skrevet

Har siden -95 vært bruker av hjelpeapparatet. Har fått mange diagnoser i løpet av disse årene: PTSD, paranoid psykose, emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, bipolar II ,for å nevne noen. Jeg har brukt en rekke ulike medisiner ( Tolvon, Seroxat, Noritren, Efexor, Nozinan, Largactil, Melleril, Risperdal, Trilafon, Buspar, Vival, Sobril, Stesolid....) I oktober sluttet jeg med alle nervemedisinene, syns jeg hadde dårlig effekt av alle de jeg har nevnt over, sett i forhold til bivirkningene. Det gikk bra i 8 uker, så var det på samme viset som før: Stemmer som blander seg inn i alt jeg gjør, depressivitet, selvmordstanker, tanker om at jeg er en av Guds utvalgte. Søvnen er merkerlig nok ganske normal enda (har slitt veldig med søvnen før). Jeg er veldig sliten, energien går med til å holde kontrollen slik at ikke legen min skal bli mistenksom igjen og nekte meg å se ungene. Det må ikke skje. Samtidig tror jeg ikke dette går bra i lengden, har allerede gjort to forsøk på å dø. Legen anbefaler AD, men det har jeg jo prøvd før uten at det hjalp, hva mener du om saken?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg må forholde meg til det du skriver. Legen din har kanskje flere opplysninger om deg og ser det derfor muligens anderledes.

Jeg mener det er viktigst med et antipsykotisk middel. Hva med Zyprexa? Jeg tror selvsagt ikke at det vil helbrede deg, men det vil gjøre deg bedre. Det vil minke risikoen for at en slik forverring skjer at det har konsekvenser for samværet med barna.

Gjest lonemor
Skrevet

Jeg må forholde meg til det du skriver. Legen din har kanskje flere opplysninger om deg og ser det derfor muligens anderledes.

Jeg mener det er viktigst med et antipsykotisk middel. Hva med Zyprexa? Jeg tror selvsagt ikke at det vil helbrede deg, men det vil gjøre deg bedre. Det vil minke risikoen for at en slik forverring skjer at det har konsekvenser for samværet med barna.

Hei

Så jeg glemte altså noen ...har brukt Zyprexa i ca. 1 år, ikke noe særlig effekt dessværre. Har hatt god hjelp av terapi, men legen jeg har hatt det siste året er jeg redd, jeg går til timene (1 gang pr. mnd) så det er ikke mye jeg sier til han. Mye vits i terapi da? Jeg orker heller ikke flere innleggelser, de hater meg der!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...