Gå til innhold

Hva skriver man i doble julekort?!

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Jeg trodde jeg hadde kjøt enkle, men neida...Her sitter jeg med masse ledig plass etter "Dear....., I wish you a merry X-mas and a great/happy/awesome/excellent new year.."

Hva følger så?!

Ikke er de svære nok til noe durablig blablabla, "få vite alt som har skjedd med deg, så skal du få vite alt som har skjedd med meg" -avhandlinger, og ikke hadde jeg tenkt på det, og ikke har jeg lyst til å skrive bok heller..;-)

Men jeg kan ikke koden! Hva fyller man ut resten av kortet med, sånn innholdsmessig?

Dere kloke dolere har sikkert tips her også, håper jeg! :-)

Kortene mine er til venner i USA, som jeg pleier å se ca annenhver sommer.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258362-hva-skriver-man-i-doble-julekort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434
  hidi skrev (På 14.12.2006 den 19.38):

Du trenger bare skrive på høyre side. Så skriver du litt om hvordan du skal feire jul i år etc. så var det kortet ferdig...

Julekort skal ikke være brev, men en liten julehilsen, såfremt ikke mottager er i veldig nær familie eller gammel/syk.

Skal jeg skrive om min jul? Ikke spørre om deres? Skal eg glede meg til vi sees igjen?

Og, takk! :-)

Jeg er helt grønnskolling her. Jeg kriver vanligvis brev, eller enkle postkort, med plass til standardfrase og underskrift..;-)

laguna skrev (På 14.12.2006 den 19.41):

Skal jeg skrive om min jul? Ikke spørre om deres? Skal eg glede meg til vi sees igjen?

Og, takk! :-)

Jeg er helt grønnskolling her. Jeg kriver vanligvis brev, eller enkle postkort, med plass til standardfrase og underskrift..;-)

De får jo ikke sjanse til å svare hvis du spør dem om deres jul...Det kan du spørre om i eventuelt senere brev/mail.

De får julekort _av_ deg, og vil synes det er koselig å vite hvordan du tilbringer jul/nyttår!

Så kan du jo avslutte med; I hope u will have a beuatiful Christmas, too!

laguna1365380434
  hidi skrev (På 14.12.2006 den 19.48):

De får jo ikke sjanse til å svare hvis du spør dem om deres jul...Det kan du spørre om i eventuelt senere brev/mail.

De får julekort _av_ deg, og vil synes det er koselig å vite hvordan du tilbringer jul/nyttår!

Det kan jeg skrive..Takk! :-)

Annonse

laguna1365380434
  hidi skrev (På 14.12.2006 den 19.48):

Men..Når jeg har deg her..Hva pokker er julestemning på engelsk egentlig?! Sånn å være i julestemning altså.. X-mas spirit, er jo litt mer sånn "juleånden" (Og X-mas spirits, sm jeg skrev først henspeiler vel på julespriten..;-P) Christmassy?! Nei, ikke pokker, hva?

laguna skrev (På 14.12.2006 den 19.59):

Men..Når jeg har deg her..Hva pokker er julestemning på engelsk egentlig?! Sånn å være i julestemning altså.. X-mas spirit, er jo litt mer sånn "juleånden" (Og X-mas spirits, sm jeg skrev først henspeiler vel på julespriten..;-P) Christmassy?! Nei, ikke pokker, hva?

Og hva har damen tenkt å skrive? Vanskelig å si, når en ikke vet setningen, synes jeg...

Det jeg sender julekort til er venner fra gamle dager, jeg har som regel ikke kontakt med dem resten av året. Jeg skriver derfor et lite resymé over det som har skjedd med meg om mine det siste året. Skriver hvor jeg skal feire jul, og stiller kanskje et spørsmål eller to om dem.

The christmas feeling?

Du skriver GOD JUL?

Men er ikke fordelen med doble julekort at de ofte spiller Ja Vi Elsker Jula eller andre julesanger? Slik nydelig sang tar ofte brodden bort fra enhver tekst, noe som gjør teksten overflødig.

Skriv God Jul. Hilsen L.

Annonse

Lillemus skrev (På 14.12.2006 den 21.33):

The christmas feeling?

Nei, det skrives ikke hverken på engelsk eller amerikansk. Ordet er spirit, men det kan òg være spirits, men det kommer an på setningsoppbyggelsen...

Laguna har tydeligvis tatt natten!

klemmer Lillemus

Fra Clue-ordboken min:

julestemning:

s. Christmas spirit, spirit of Christmas, (være i - ) feel Christmassy

laguna1365380434
  Gemini skrev (På 14.12.2006 den 22.32):

Fra Clue-ordboken min:

julestemning:

s. Christmas spirit, spirit of Christmas, (være i - ) feel Christmassy

Ha..Christmassy! Virkelig! Kult, for det skrev jeg et par steder..;-)

laguna1365380434
  hidi skrev (På 14.12.2006 den 22.21):

Nei, det skrives ikke hverken på engelsk eller amerikansk. Ordet er spirit, men det kan òg være spirits, men det kommer an på setningsoppbyggelsen...

Laguna har tydeligvis tatt natten!

klemmer Lillemus

Neida, men computeren takket for seg der på et punkt..Det skjer, for jeg stjeler nett av naboen..hysj..;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...