Lillemus Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 I går kveld kjøpte jeg to pølser, en vossakorv fra Finnsbråten og en røkt julepølse fra Gilde og presterte å glemme hele matvareposen i gangen! Husket det grytidlig i morrest, så de sto ca. 8 1/2 time i romtemperatur før jeg fikk slengt dem inn i kjøleskapet. Kan vi spise dem til middag i dag eller har de rukket å bli sure? Hadde du tatt sjansen? 0 Siter
kamazi Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Jeg hadde spist dem, med mindre de luktet vondt. Og forutsatt at jeg mente pølser er menneskemat. 0 Siter
Ulrikke Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Det tror jeg at jeg hadde tatt sjansen på om de lukter "normalt" når de har blitt kalde (synes ofte det er vanskeligere å vurdere romtemperert mat enn kjøleskapskald, ihvertfall hvis man er vant til at det skal være kaldt, om du skjønner...) Hvis det var "vanlig" romtemperatur da. Hadde jeg glemt igjen noe i gangen her over natta, så hadde jeg nok kastet det, men vi har varmekabler der, så det blir litt ekstra temp 0 Siter
Gyda Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Jeg kan aldri tenke meg det er noen fare i å spiste dem i dag. (Det er nok mye å gå på når det gjelder dato og oppveraring - og når de er røkte så tåler de enda mer.) Og har de (moot normalt) blitt dårlige, så kjenner du det på lukta med en gang du åpner pakken. 0 Siter
laban Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Ja, jeg hadde absolutt tatt sjansen. Tipper alt smaker og lukter helt som det skal etter tilberedning, og da er det OK. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 De kan helt sikkert spises til middag i dag. Om det skulle være noe galt, vil du lukte det med engang du åpner pølse-pakkene. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Skrevet 15. desember 2006 De kan helt sikkert spises til middag i dag. Om det skulle være noe galt, vil du lukte det med engang du åpner pølse-pakkene. Ok, da kjøper jeg et par ekstra og hiver i fryseren i tilfelle disse stinker når jeg åpner pakken og stoler på dere! ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Ja, det tror jeg går bra. Pølsene er røykte og tåler romtemperatur bedre enn ferskt kjøtt. 0 Siter
flisa Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Det går sikkert bra - jeg hadde med GIlde kjøttpølser til vår venn i syden - i kofferten - på flyet - på bussen, og så tok hun dem i bussen hjem.... 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Det går sikkert bra - jeg hadde med GIlde kjøttpølser til vår venn i syden - i kofferten - på flyet - på bussen, og så tok hun dem i bussen hjem.... "Det går sikkert bra - jeg hadde med GIlde kjøttpølser til vår venn i syden - i kofferten - på flyet - på bussen, og så tok hun dem i bussen hjem...." Var det ikke du som drev å drasset rundt på den osten også? *humre* 0 Siter
flisa Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 "Det går sikkert bra - jeg hadde med GIlde kjøttpølser til vår venn i syden - i kofferten - på flyet - på bussen, og så tok hun dem i bussen hjem...." Var det ikke du som drev å drasset rundt på den osten også? *humre* jovisst - men den var kald da! 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 jovisst - men den var kald da! Ja, det gjorde jo hele historien mer normal *fnise* 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Slike grove pølser tåler litt mer, tror jeg. Men du kjenner det om de er sure, lukt på den før du lager de til. Og skulle smaken være sur, er det søppel. Jeg grøsser hver gang jeg hører om vossakorv. Er vokst opp med det som fast middag, og får i dag grøssebyer bare ved tanken. Kan også ha noe med at jeg ble tvinget til og lage pølser en gang som liten, fikk avsmak da. Jeg lager til gutttungen og sambo, for jeg synes jo en gang i tid at dette var snadder jeg også. 0 Siter
Gjest Tigara Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Da skulle jeg vært dau for lenge siden ihvertfall. Ofte sto middag over hos oss, gjerne i en kjøligere gang eller noe men likevel... 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Det går sikkert bra - jeg hadde med GIlde kjøttpølser til vår venn i syden - i kofferten - på flyet - på bussen, og så tok hun dem i bussen hjem.... Ha ha ha. Jeg GIR meg over! Du altså :-) Og jeg som trodde linjeakevitt var spesielt!! ha ha ha. Mer mat som har vært verden rundt og så tilbake til norge igjen??? 0 Siter
flisa Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Ha ha ha. Jeg GIR meg over! Du altså :-) Og jeg som trodde linjeakevitt var spesielt!! ha ha ha. Mer mat som har vært verden rundt og så tilbake til norge igjen??? Men hun ville jo ha det! Hun bor der nede -stakkar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.