Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144150

Våre folkevalgte synes å mene det. Så lenge man kan "holde stilen" så er det greit?

Så nå er det fritt frem for alle offentlig ansatte å pilse på jobben. En dram i ny og ned går også bra. Blir det noe problemer, så er det bare å skrike "hekseprosess", så bakker sjefen unna.

Stortinget er jaggu meg en verna bedrift!

• Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

17

• nick

10

• gripp

8

• Mista nikket

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bussjåfør
Skrevet

Tror ikke det er noe sjakktrekk i min jobb...

Gjest Bussjåfør
Skrevet

Ja jo, jeg leste visst innlegget litt for raskt...

Skrevet

Du er underlagt andre regler som ikke kan avvikes. Lønning mener at så lenge man ikke sitter i flombelysning så kan man ha høyere promille enn det som gjelder for bilkjøring:

"Lagtingspresident Inge Lønning (H) mener at det kan være akseptabelt med høyere promille når en skal stemme i stortingssalen enn når en holder innlegg på Stortingets talerstol.

- Den som går på Stortingets talerstol, er under flomlys, alt som har karakter av avvikende atferd kommer frem. Det å sitte i stortingssalen og stemme innebærer ikke den samme eksponeringen. Hvis man ikke er skikket til å kjøre bil, er man heller ikke skikket til å stå på talerstolen, sier Lønning."

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144139

Jeg kan ikke forstå annet enn at alle som sitter på offentlige bak-kontorer nå kan drikke på jobben.

Skrevet

Tenk deg selv - dette er folk som vet å omgås alkohol, middager etc. Om jeg hadde tatt meg en pils til maten klokka 18.00 og sjefen min ringte og sa at jeg MÅTTE komme ned på jobben og sende en annonse el. kl. 2300 - så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det. Jeg hadde ikke kjørt selv - men jobben min hadde jeg gjort.

Dette er folk som "bor" på jobben med alt det innebærer på godt og vondt. Jeg har ingen problemer med at man drikker 2 glass rødvin til en julemiddag og så må jobbe noen timer etterpå.

Jeg hørte også talen til Sandberg - hadde aldri tenkt på engang at han skulle være beruset.

Skrevet

Jeg synes ikke det er noen helt enkel problemstilling.

I utgangspunktet synes jeg det må være mulig å f.eks. (unntaksvis) kunne ta et glass vin i en jobblunsj/-middag og jobbe etterpå. Dette vil da også gjelde politikere. Men fordi det det er vanskelig å overlate hva som er akseptabel drikking til den enkeltes skjønn, er det antakelig bedre med en nulltoleranse.

Uansett synes jeg stortingsrepresentater har et større ansvar enn de fleste av oss, og burde derfor unngå alkohol i arbeidstiden, i det minste mens de er på tinget.

Skrevet

Tenk deg selv - dette er folk som vet å omgås alkohol, middager etc. Om jeg hadde tatt meg en pils til maten klokka 18.00 og sjefen min ringte og sa at jeg MÅTTE komme ned på jobben og sende en annonse el. kl. 2300 - så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det. Jeg hadde ikke kjørt selv - men jobben min hadde jeg gjort.

Dette er folk som "bor" på jobben med alt det innebærer på godt og vondt. Jeg har ingen problemer med at man drikker 2 glass rødvin til en julemiddag og så må jobbe noen timer etterpå.

Jeg hørte også talen til Sandberg - hadde aldri tenkt på engang at han skulle være beruset.

Er du alvorlig?

Er det da greit at de som jobber masse kan drikke på jobben? Så lenge de vet å omgås alkohol???

Hvor har du det fra, at stortingsrepresentantene vet å ommgås alkohol? Blir de testet?

De kan ikke lage et sær-regelverk for politikere, selv om de faktisk tror det selv.

Skrevet

Er du alvorlig?

Er det da greit at de som jobber masse kan drikke på jobben? Så lenge de vet å omgås alkohol???

Hvor har du det fra, at stortingsrepresentantene vet å ommgås alkohol? Blir de testet?

De kan ikke lage et sær-regelverk for politikere, selv om de faktisk tror det selv.

Å være politiker medfører faktisk endel representasjon - hvor går grensen for arbeidstiden, spør jeg da.

Selvsagt er det forskjell på når man kan drikke og ikke!

Skrevet

Nei, det er selvsagt ikke i orden. Det kan finnes situasjoner der man er nødt å ta noen grep, selv om man har drukket litt, men det er helt unntaksvis.

De fleste jobber krever 100% skjerping, og det er man ikke når man har drukket.

Jeg hadde fan ikke trodd at medlemmer av nasjonalforsamlingen med viten og vilje drakk øl og akevitt umiddelbart før de skal inn i stortingssalen og vedta landets lover (statsbudsjettet denne gang).

Det er da nok av anledninger til å innta alkohol.

Skrevet

Å være politiker medfører faktisk endel representasjon - hvor går grensen for arbeidstiden, spør jeg da.

Veeel, flisa..en ting er sosial representasjon og slikt over noen gode glass. Da gjør man det i en avslappet og akseptert sammenheng.

Men man møter ikke opp i forhandlinger dagen etter, lett småbrisen og over-jovial.

Skrevet

--og man drikker jo ikke hvis man skal dole heller, gjør man vel?

Skrevet

Veeel, flisa..en ting er sosial representasjon og slikt over noen gode glass. Da gjør man det i en avslappet og akseptert sammenheng.

Men man møter ikke opp i forhandlinger dagen etter, lett småbrisen og over-jovial.

Nei -men det var snakk om 6-8 timer, sant? - det er fordi konsumet foregikk samme dag at folk er harme her.

Hadde SAndberg drukket klokka 02 på natta - og møtt opp til votering kl 0800 så hadde ikke en kjeft sagt NOE.

Skrevet

Jeg blir sparka om jeg drikker på jobben. Det er vel slik det er i teorien, på de fleste steder iallefall.

Jeg tror det verste jeg hørte var da Siv Jensen påsto at dette var det noen som hadde dratt fram for å få FRP til å se dårlig ut. At det var mobbing. My gosh. Virkelighetsperspektivene er long lost der iblant.

Skrevet

Hvem skal sette de grensene? Når politikere er på Tinget, skal tale, votere, debattere, etc, så er de på jobb. De styrer landet! Nullgrense, enkelt og greit!

Representasjon er en helt annen situasjon, men; Hvem sier at de MÅ drikke alkohol når de representerer? Er KRF'ere bannlyst fra å representere?

De sier jo selv at det er mulig å sende stedfortredere. Så får de gjøre det når de er beruset, enkelt og greit.

Beruset er man når promillen overskrider 0,2. Det har de samme politikerne bestemt.

Når de rer senga, så får de jaggu meg sove i den også!

Skrevet

--og man drikker jo ikke hvis man skal dole heller, gjør man vel?

Jo i alle fall da :) *SKÅL i hostesaft*

Skrevet

Det er etter min mening ikke greit, hvis det ikke skjer noe helt spesielt.

Men det jeg reagerer minst like mye på er de disse tullingene som har tipset VG anonymt om saken.

Fytti helvete for noen slu og feige jævler.

Dette her skal vi ha til å styre landet vårt. De skulle ha blitt kastet på hue og rævva ut av Stortinget.

Dette her burde ha vært tatt opp internt på Stortinget og ordnet opp der, ikke løpe til VG for å lage mest mulig dævelskap for å sverte andre.

Skrevet

Jeg hadde ikke sluppet unna om jeg hadde møtt beruset på jobb, det er helt sikkert - og min jobb er ikke i nærheten så viktig som gjengen på Tinget!

Skrevet

Hvem skal sette de grensene? Når politikere er på Tinget, skal tale, votere, debattere, etc, så er de på jobb. De styrer landet! Nullgrense, enkelt og greit!

Representasjon er en helt annen situasjon, men; Hvem sier at de MÅ drikke alkohol når de representerer? Er KRF'ere bannlyst fra å representere?

De sier jo selv at det er mulig å sende stedfortredere. Så får de gjøre det når de er beruset, enkelt og greit.

Beruset er man når promillen overskrider 0,2. Det har de samme politikerne bestemt.

Når de rer senga, så får de jaggu meg sove i den også!

Men det er greit å drikke en øl klokka 02 før man legger seg og votere klokka 08? det er like mange timer mellom ..... er det det at man har vært nedpå puta som avgjør dette?

Det er jo ikke snakk om fyll dette her da - det er drikke til maten. Flere av dem drakk bare et glass vin - det har jeg da drukket på jobb flere ganger i lunsjen. - Som oftest velger jeg Farris, om det skal være mer alkohol senere på kvelden. Herregud - man blir jo ikke amøbe etter så lite -om man er et oppegående menneske som har bespist kunder etc før?

Jeg regner med at de folkevalgte er kjente folk blant de som har stemt dem fram - også med tanke på deres edruelighet. De har nok full kontroll .- ja, det mener jeg

MEN om det ikke er LOV stiller det seg anderledes.

Jeg har ikke lov å drikke på arbeidsplassen min - men jeg har lov å drikke med kunder på messer, eksterne møter og andre evenement. Det er helt vanlig.

Skrevet

Nei -men det var snakk om 6-8 timer, sant? - det er fordi konsumet foregikk samme dag at folk er harme her.

Hadde SAndberg drukket klokka 02 på natta - og møtt opp til votering kl 0800 så hadde ikke en kjeft sagt NOE.

Der har du selvsagt et poeng. Sandberg var vel ikke mer edru eller full enn de andre som satt og knisa i salen.

Men det virker jo amatørmessig og tankeløst å legge juleavslutning med øl og dram til den selsamme kveld da man senere skal inn i salen og votete..med tv-kamera gående hele tiden.

Skrevet

Jo i alle fall da :) *SKÅL i hostesaft*

hehe...skål..og jeg er edru i dag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...