Gå til innhold

Familieribbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hva er nå egentlig det? I motsetning til andre utgaver av ribbestekene?

Skrevet

Noe fett svineri som de dumper ut til rema1000-folket for 29,90 pr. kilo eller noe slikt.

Selv bikkja vil ikke ha det.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Ribbe med kotelett-kam. Gir mer kjøtt - derfor passer den for "familien" siden ungene stort sett er mer glad i kjøtt som man får på kotelett enn fettet som man får på ribba. Bortsett fra det er det samme kvalitet som på annet kjøtt.

Gjest hallow :o)
Skrevet

Kan samboere få kjøpe de greiene der? Må man ha barn?

Siden samboer også er familie er det bare å spise....

Skrevet

Kan samboere få kjøpe de greiene der? Må man ha barn?

Har aldri måttet vist frem fødselsattest på barna når jeg har handlet familieribbe, så det går sikkert greit.

Skrevet

Ribbe med kotelett-kam. Gir mer kjøtt - derfor passer den for "familien" siden ungene stort sett er mer glad i kjøtt som man får på kotelett enn fettet som man får på ribba. Bortsett fra det er det samme kvalitet som på annet kjøtt.

Virkelig? Så denne ribben har mer kjøtt og mindre fett?

Da burde den være noe for meg... er ikke glad i fettet på ribba.

Skrevet

[quote name=hallow :o)' timestamp='1166175056' post='3435353]

Siden samboer også er familie er det bare å spise....

Ok...men uten samboer ligger man tynt an, for å si det slik. Man må vel medbringe gamle tante Agathe neste gang man skal handle.

Skrevet

Kan'ke stemme. De pumper jo ut griseriet til en slikk og ingenting..er ikke 29,90 vanlig pris? Det er så billig at jeg tør fan ikke kjøpe det.

Skrevet

Bestemor sier at familieribba har for lite fett, hun kjøper tynn ribbe, fordi svoren blir mye sprøere på den fordi den er feitere.

Vil tro det er sant, siden flere hevder det, dessuten hadde jeg tynnribbe ifjor, den var FEIT!

Skrevet

Bestemor sier at familieribba har for lite fett, hun kjøper tynn ribbe, fordi svoren blir mye sprøere på den fordi den er feitere.

Vil tro det er sant, siden flere hevder det, dessuten hadde jeg tynnribbe ifjor, den var FEIT!

Da vil jeg tro familieribbe er ribben for meg - jeg som vanligvis skyr produkter med "familie" i navnet.

Skrevet

Da vil jeg tro familieribbe er ribben for meg - jeg som vanligvis skyr produkter med "familie" i navnet.

Ja,hehe, jeg går iallefall familieribbe neste gang.

Grunnen til at den er billigere er sikkert for det ikke er 'ekte' ribbe, pga for lite fett.

Generasjonene før oss sier jo at fettet gir smaken! Ikke minst svoren (liker ikke svor)!

Skrevet

Mer kjøtt og mindre fett.

Og mer kjøtt og mindre ben enn vanlig midtribbe, siden benet i kotelettkammen er fjernet.

Merkelig nok er prisen likevel som regel ikke høyere. Jeg kjøper alltid familieribbe.

Gjest Underskrift
Skrevet

Tynn ribbe, bruker vi.

Den liker jeg allerbest :o)

Men det var jo ikke det du spurte om.

Vennlig hilsen og god helg fra

Gjest Underskrift
Skrevet

Tynn ribbe, bruker vi.

Den liker jeg allerbest :o)

Men det var jo ikke det du spurte om.

Vennlig hilsen og god helg fra

Glemte og si at kjøttet i tynnribbe blir mye saftigere enn i familieribbe.

Den kan fort bli litt tørr.

Fettet renser jeg bort når jeg spiser den, og svoren blir alltid sprø.

MVH

Skrevet

Kan'ke stemme. De pumper jo ut griseriet til en slikk og ingenting..er ikke 29,90 vanlig pris? Det er så billig at jeg tør fan ikke kjøpe det.

Men det betyr jo ikke at ribba faktisk _er_ så billig. I den kjeden jeg jobber er bruttoen på ribbe fantastiske MINUS 80-90%...

Gjest ferskentre
Skrevet

Familieribbe har vel en kotelettkam i tillegg til den 'vanlige' ribba. Slik at småungene også kan få noe de liker. Derav navnet familieribbe. Tror jeg da...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...