Gå til innhold

Julefortelling

Gjest Gleder oss til jul!

Anbefalte innlegg

Gjest Gleder oss til jul!
Skrevet

Jeg har så lyst å finne en koselig, men nissefri julehistorie som jeg kan lese til barna mine. Noen som vet om noen på nettet, eller som har en bok å anbefale?

Skrevet

For noen år siden kjøpte jeg en bok med julefortellinger av Astrid Lindgren. Kjempekoselige historier :-)

Skrevet

"Juleglans og innmatkake" av Alf Prøysen, om de som bodde i svingen, hadde dårlig råd og lite mat, men bygdas fineste juletre. :o) Står i Prøysens "Julebok for barn".

Skrevet

Og der kom sjansen jeg ventet på til å reklamere for det jeg synes er den vakreste julefortellingen: "Papa Panovs juledag", av Leo Tolstoj!

mvh

Skrevet

Kom på en til som vi har, men som jeg ikke husker navnet på. Om en liten gutt som er gode venner med en som kjører hest i Stockholm, og han tror at denne vennen er så fattig at han ike har noe hus å bo i...

Veldig fin og koselig bok. Den må jeg finne frem!!!

Skrevet

Vi leser Julemysteriet av Jostein Gaarder hver dag i adventstiden, men det er jo litt sent å begynne med. Lillesøster på 6 MÅ få med seg et kapitell hver dag

Skrevet

Vi leser Julemysteriet av Jostein Gaarder hver dag i adventstiden, men det er jo litt sent å begynne med. Lillesøster på 6 MÅ få med seg et kapitell hver dag

Den holder vi også på med!!!! Sååååå koselig og spennende :-)

Begynte å lese den for de to eldste på 5,5 og 7,5 - men hun minste datt av lasset....

jeg og storebror storkoser oss hver kveld - men vi ligger litt etter skjema....

Skrevet

Kom på en til som vi har, men som jeg ikke husker navnet på. Om en liten gutt som er gode venner med en som kjører hest i Stockholm, og han tror at denne vennen er så fattig at han ike har noe hus å bo i...

Veldig fin og koselig bok. Den må jeg finne frem!!!

"Magnus, Lindberg og hesten Mari" av Hans Peterson?

Skrevet

"Magnus, Lindberg og hesten Mari" av Hans Peterson?

Ja!!!!!!

Kjempekoselig bok :-))))

Skrevet

"Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen.

Skrevet

"Den vesle bygda som glømte at det var jul" av Alf Prøysen.

Den er fin. Mine to eldste ville høre den om igjen og om igjen.

Skrevet

Den er fin. Mine to eldste ville høre den om igjen og om igjen.

Kjempekoselig, og passe lang som kveldslesing på sengekanten nå som det meste er litt hektisk :-)

Skrevet

Jeg har en forkjærlighet for

"A Christmas Carol" som er skrevet av Charles Dickons.

Det er den historien om han rike, gjerrige forretningsmannen, som bare fnyser av jula og behandler sine fattige arbeidere dårlig.

Han får besøk av tre spøkelser en natt, som viser han forskjellige ting fra livet hans. Noe som får ham til å åpne øynene, og se gleden ved jula og det å dele med andre.

Den er både oversatt og filamtisert i diverse varianter. Og figurerer for tiden i butikkene som filmen "Muppetenes julefortelling"

Regner med at historien kan skaffes som bok også, men filmen er ihvertfall å anbefale da den er veldig koselig og godt laget.

Passer hele familien.

Skrevet

Hva med juleevangeliet, ikke mange nisser der :-)

Hehe. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...