Gå til innhold

Lønnsnivå, dere:

Anbefalte innlegg

Gjest blivende kassadame
Skrevet

Jeg er egentlig sykepleier, men har vært hjemme noen år nå, med barn. Og på vei ut i yrket igjen, tenker jeg meg både en og to ganger om, for jeg vet ikke om jeg orker å ha omsorgsoppgaver både hjemme og på jobb!

I dag ringte jeg om en jobb på Kiwi og fikk høre at lønna er på 108 kroner i timen - det skulle vel bli noe slikt som 200 000 i året brutto, omtrent.

Og da er spørsmålet - hva ligger timelønn for sykepleiere og for andre yrker på, i forhold til Kiwi? Det skal jo betales skatt av inntekter, uansett hvor store de er - og med høyere inntekt følger mer skatt, så hvor mye må jeg tjene for å få mer utbetalt enn jeg vil få på Kiwi?

Altså - hva er timelønnen til sykepleiere - og til andre - her inne - og hvor mye sitter man igjen med netto? Ei jeg kjenner som jobber i dagligvarebransjen tjener ca. 200 000 - og får utbetalt over 16 000 i måneden, sånn til sammenligning.

Jeg ønsker meg en jobb der jeg slipper ta ansvar for andre hele tida. Jeg er klar over at en kassajobb også er slitsom - men likevel virker det mye mer givende enn å løpe på post med alltid for få medarbeidere og for mange oppgaver og å gå hjem med dårlig samvittighet, slik jeg gjorde før.

Skrevet

Ikke aner jeg hva lønna er, men har jobbet ufaglært i helsevesenet og på butikk. Og, greit, man kan ha dårlig samvittighet i helsen, men OJ så mye mer nyttig man føler seg!! Og JEG hvertfall følte det var mye mer viktig! Dårligere lønn er jeg forøvrig nesten helt sikker på at du kommer til å få! Jeg, som ufarglært, tjener bedre i helsen.

Skrevet

Jeg jobber som ufaglært innen helse og har 137,50 i timen + tillegg for kveld og helg

Gjest Jacobine 35
Skrevet

Skjønner godt hva du mener. Jeg jobber i barnehage nå, men jeg vet ikke om jeg vil klare det når jeg får barn. Nå kan jeg jo gå hjem til en stille og rolig kveld. Synes det høres litt kjedelig ut med en Kiwi jobb, i forhold til sykepleie. Har jobbbet i matbutikk selv. Selv om det er stress der også iblandt, så kan du liksom koble ut, du bare sitter der å piper varene. Etterhvert går det helt av seg selv og da er det ikke så slitsomt lenger.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg jobber som ufaglært innen helse og har 137,50 i timen + tillegg for kveld og helg

Hvor tjener du så bra?

Jeg er ufaglært i hjemmetjenesten, og tjener nesten 30 kroner mindre i timen enn deg.

Skrevet

Hvor tjener du så bra?

Jeg er ufaglært i hjemmetjenesten, og tjener nesten 30 kroner mindre i timen enn deg.

Har tariff som assistent. Lør/søn 27,- og kveld/natt tillegg 39,-.

Gjest helseyrket er givende
Skrevet

Hørte at voksne fikk en lønn 125.- kr timen på Kiwi her i byen. Vet ikke om det stemmer.

Jobbet innen helse og tjente på det meste, som nyutdannet, litt over 227000 i året.

Jobber nå uten utdannelse på en økonomiavd. og tjener 275000.- Lønnen går til vurdering om 6 mnd. Regner med å gå opp noe.

Bor ikke i stor by.

Gjest ekstrahjelpen
Skrevet

Jeg har en liten ekstrajobb i helsesektoren. Der er jeg også ufaglært og tjener det samme som deg.

En kassadame her hvor jeg bor tjener mer enn 108,-/timen. Rundt 125,- tror jeg er mer riktig.

Skrevet

"Ei jeg kjenner som jobber i dagligvarebransjen tjener ca. 200 000 - og får utbetalt over 16 000 i måneden, sånn til sammenligning."

Sikker litt restskatt da, om vedkommende bare betaler 5% skatt gjennom hele året. ;)

Skrevet

Hvilket fylke jobber du i ? Ikke i Oslo/Akershus hvertfall. Der er timelønna til assistenter 110-120 kr timen + tillegg.

Gjest Er kassadame.
Skrevet

Hvilket fylke jobber du i ? Ikke i Oslo/Akershus hvertfall. Der er timelønna til assistenter 110-120 kr timen + tillegg.

Jobber i butikk i Bergen. Har 117 kr timen i grunnlønn. Håper å finne en jobb hvor jeg tjener mere snart, får ikke akkurat noe lån til hus/leilighet med min inntekt.

Skrevet

Østfold, jeg har jobbet i mange år og har nok alderstillegg der også :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Har tariff som assistent. Lør/søn 27,- og kveld/natt tillegg 39,-.

Du har vel noen års ansiennitet, og derfor høyere lønn. Det kan vel være litt forskjell mellom kommunene også, men jeg syntes det var litt vel mye! ;)

Skrevet

Er sykepleier og har ca. 155 kr timen, og en årslønn på 284 000 i full stilling. Uten tilleggene da.

Hvis du har dårlig samvittighet etter hver dag på jobb, hadde jeg ville funnet meg et annet sted å jobbe. Vi har selvfølgelig travle dager vi også, men som regel går jeg hjem med en bra følelse over hva som er blitt utført den dagen.

Jeg ville heller sett på alternative steder du kan bruke utdannelsen, enn å sitte i kassa på kiwi.

Skrevet

Du har vel noen års ansiennitet, og derfor høyere lønn. Det kan vel være litt forskjell mellom kommunene også, men jeg syntes det var litt vel mye! ;)

Næmen, mener du at jeg ikke fortjener det? :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Næmen, mener du at jeg ikke fortjener det? :-)

Hihi, om du har holdt ut i samme sektor i mange år, så fortjener du det sikkert :D

Skrevet

Hihi, om du har holdt ut i samme sektor i mange år, så fortjener du det sikkert :D

Tror nok det, til og med alderstillegg :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...