Gå til innhold

Lønnsnivå, dere:

Anbefalte innlegg

Gjest blivende kassadame
Skrevet

Jeg er egentlig sykepleier, men har vært hjemme noen år nå, med barn. Og på vei ut i yrket igjen, tenker jeg meg både en og to ganger om, for jeg vet ikke om jeg orker å ha omsorgsoppgaver både hjemme og på jobb!

I dag ringte jeg om en jobb på Kiwi og fikk høre at lønna er på 108 kroner i timen - det skulle vel bli noe slikt som 200 000 i året brutto, omtrent.

Og da er spørsmålet - hva ligger timelønn for sykepleiere og for andre yrker på, i forhold til Kiwi? Det skal jo betales skatt av inntekter, uansett hvor store de er - og med høyere inntekt følger mer skatt, så hvor mye må jeg tjene for å få mer utbetalt enn jeg vil få på Kiwi?

Altså - hva er timelønnen til sykepleiere - og til andre - her inne - og hvor mye sitter man igjen med netto? Ei jeg kjenner som jobber i dagligvarebransjen tjener ca. 200 000 - og får utbetalt over 16 000 i måneden, sånn til sammenligning.

Jeg ønsker meg en jobb der jeg slipper ta ansvar for andre hele tida. Jeg er klar over at en kassajobb også er slitsom - men likevel virker det mye mer givende enn å løpe på post med alltid for få medarbeidere og for mange oppgaver og å gå hjem med dårlig samvittighet, slik jeg gjorde før.

Skrevet

Ikke aner jeg hva lønna er, men har jobbet ufaglært i helsevesenet og på butikk. Og, greit, man kan ha dårlig samvittighet i helsen, men OJ så mye mer nyttig man føler seg!! Og JEG hvertfall følte det var mye mer viktig! Dårligere lønn er jeg forøvrig nesten helt sikker på at du kommer til å få! Jeg, som ufarglært, tjener bedre i helsen.

Skrevet

Jeg jobber som ufaglært innen helse og har 137,50 i timen + tillegg for kveld og helg

Gjest Jacobine 35
Skrevet