Gå til innhold

Fyll på Stortinget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Danskene lurer på oss nordmenn (fjell-apene).

Politikere i Danmark har alltid drukket "en lille en" før, etter og under hva som helst.

Det danske samfunn er bygget på "en lille", og tett som haggel. Ingen løfter på øyenbrynet av det.

Skrevet

Poenget er at Norge ikke er bygget på "en lille en", og det burde politikere faktisk respektere.

De er ellers så glad i å gjære det mest mulig problemfylt for det norske folk å få kjøpt alkohol. Mens de selv kan drikke i arbeidstiden...

Jeg blir bare sååå provosert!

Skrevet

Aha - så det er danskenes skyld! Ja disse utlendingene altså.

Men jeg ble mektig imponert over størrelsen på barskapet som ble vist på t.v. Har aldri tenkt så langt at jeg kunne ha meg et skikkelig barskap på kontoret, men det skal jeg jammen meg spørre sjefen om.

Skrevet

Ikke sørover i verden heller. Er bare i dette pottittlandet folk reagerer på sånt.

Skrevet

Poenget er at Norge ikke er bygget på "en lille en", og det burde politikere faktisk respektere.

De er ellers så glad i å gjære det mest mulig problemfylt for det norske folk å få kjøpt alkohol. Mens de selv kan drikke i arbeidstiden...

Det var jo mest midt på natta, men alkohol vekker alltid avsky hos kontrollfriker.

Skrevet

Ja, nettopp. Danskene er utrolig flinke til å ta EN.

Denne politikeren hadde visst tatt tre.

Skrevet

Ja, nettopp. Danskene er utrolig flinke til å ta EN.

Denne politikeren hadde visst tatt tre.

Godt poeng :)

Skrevet

Nå har ikke jeg sett innlegget hans, og jeg har ikke på noen måte mulighet for å vurdere sinnstilstanden eller vurderingsevnen hans denne kvelden.

Men hvor skal en sette grensen for hva som er akseptabelt? Noen tåler kanskje en full middag med diverse viner og kaffe avec uten at det synes - ønsker vi at viktige politiske avgjørelser skal tas av mennesker i slik tilstand?

Du ville ikke ønsket det av meg - om jeg var politiker :P.

Skrevet

Det var jo mest midt på natta, men alkohol vekker alltid avsky hos kontrollfriker.

Jeg er _ikke_ kontrollfrik, er bare 100% imot at politikere skal ha det bedre enn oss....

Skrevet

Nå har ikke jeg sett innlegget hans, og jeg har ikke på noen måte mulighet for å vurdere sinnstilstanden eller vurderingsevnen hans denne kvelden.

Men hvor skal en sette grensen for hva som er akseptabelt? Noen tåler kanskje en full middag med diverse viner og kaffe avec uten at det synes - ønsker vi at viktige politiske avgjørelser skal tas av mennesker i slik tilstand?

Du ville ikke ønsket det av meg - om jeg var politiker :P.

Ingen har sagt at de kunne se eller høre noe på han, og det var et par hundre der.

Rent praktisk så forbrennes alkohol fra det øyeblikk du inntar det, og en time pr dram er nok, så hvis han talte tre timer etterpå, skjønner jeg godt at det ikke kunne sees eller høres.

Jeg har selv talt om ganske kompliserte saker etter et par øl og et par akkevitt, og ingen kunne se eller høre noe på meg. Hold bordtale etter et par glass rødvin og en pils, de gikk faktisk bedre enn uten.

En avstemning skjer sjelden (aldri) uten forutgående avgjørelser og drøfting, så at noen skulle endre standpunkt i siste lita pga et par akkevitter er MEGET usannsynlig.

I mitt liv har jeg aldri hørt om at noen har fått påpakk for sin alkoholbruk i f m møter og avstemninger, eller at det skulle ha noen innvirkning. Men så har det aldri vært tilfeldigheter som styrer, eller skoleunger som aktører.

At et par-tre øl kan påvirke valget av sjekkeoffer eller pub på pubrunden med ungdommer, er derimot sannsynlig.

Skrevet

Jeg er _ikke_ kontrollfrik, er bare 100% imot at politikere skal ha det bedre enn oss....

Jeg misunner ikke fyren et par drammer.

Da kan jeg heller ta en tur på AUFs leire, kurs og seminarer. Korke flaskene og dra på buksene deres. Berta som talte til middagen var i hvert fall ikke edru, og helt sikkert klar for litt av hvert. Det er ungdommer da. Og noen eldre mannsgriser med kul og våt flekk foran på buksa.

Skrevet

"De er ellers så glad i å gjære det mest mulig problemfylt for det norske folk å få kjøpt alkohol. Mens de selv kan drikke i arbeidstiden..."

Nå har vel aldri Frp ivret for å gjøre alkohol mest mulig utilgjengelig i samfunnet, da. Bare sånn for ordens skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...