Gå til innhold

Jula er virkelig her...

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert frue
Skrevet

Var på tur med bikkja i går kveld og da er det jo som kjent mørkt, og dermed god sikt inn til folk:o)

Jeg elsker å gå tur med bikkja så sent, se på de andres julekjøkkenvinduer ol.

Men ærlig talt, 3 stykker hadde allerede fullt pyntet juletre i stua!!!!!! De må jo være dritt lei hele julen FØR den har begynt:o)

Er du en av de som allerede har pyntet treet??

Gjest tradisjon bak tidlig pyntet tre
Skrevet

Nei, men det blir gjort natt til søndag (17)

Da fyller vår minste år og det har blitt vår tradisjon at de våkner til nypyntet tre med bursdagsgavene under.

Så åpnes gavene sammen med varm sjokolademelk og pepperkaker.

Juletreet går ut igjen rett på nyåret, og to uker må jeg ha det, det er jo så ubeskrivelig vakkert.

Skrevet

Kan jo ikke pynte treet før lille julaften!

Hva ser du sånn ellers når du er ute og går da? Høres jo veldig ellingsk og morsomt ut med slite titteturer!

Skrevet

Jeg pynter juletreet 5. desember, så er det klart til 6. desember.

Skrevet

Jeg er en av dem ja.

Vi har ikke ungene her hele tiden, da er det kjekt at de får se treet litt og.

Så ungene fikk pynte det forrige uke.

Så kan du la være å pynte ditt tre til du har lyst selv. .-)

Skrevet

Jeg pynter juletreet 5. desember, så er det klart til 6. desember.

Du er fra Nederland?

Skrevet

Skal ikke ha juletre i år siden vi ikke skal være særlig hjemme i det hele tatt, men hadde kjæresten vært på jobb sånn at ungene og jeg hadde vært hjemme siste halvdel av romjula og nyttårshelgen så hadde nok treet blitt pyntet i løpet av helga ja. De drar jo til faren onsdags morgen og blir borte en uke.

Gjest catiki21
Skrevet

Fast tradisjon! Ikke før lille julaften. Tv titting på kvelden før vi legger oss å våkner at det er julaften. Da starter årets gode julefrokoster;)! Men håper jeg kan spise mat i jula da, fortsatt infeksjon merker jeg, uff jeg er lei!

Skrevet

Jøss nei. Jeg husker jeg så et ferdig pyntet juletre to uker før jul hos en nesten nabo. Jeg holdt på å steile kan man si. Det må nevnes at de var nye landsborgere, men likevel... Altfor tidlig.

Pynter vårt tre lille julaften kveld.

Skrevet

Du er fra Nederland?

Nei. Det er flere land som feirer St. Nicolas.

Skrevet

Er du gal?? Jeg har motvillig dratt fram adventsstaken og kjøpt ei julestjerne....

Treet taes natt til juleaften. OM det blir noe tre.

Skrevet

Det må da være opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre. Vi skal pynte juletreet i morra kveld og så skal treet heller bort 1. januar, for da er det ikke jul lenger for meg.

Og jeg går definitivt ikke lei av juletreet ved å pynte det en uke før tida, synes bare det er koselig med juletreet :)

Skrevet

Det må da være opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre. Vi skal pynte juletreet i morra kveld og så skal treet heller bort 1. januar, for da er det ikke jul lenger for meg.

Og jeg går definitivt ikke lei av juletreet ved å pynte det en uke før tida, synes bare det er koselig med juletreet :)

Nææææ, som meg du da?

Har det inne de to ukene fram til beg. av januar jeg også, og det er ikke for lenge.

Treet er jo så vakkert atte, må jo bare få "kose seg med det" i allefall to uker :)

Vårt skal opp i natt det, ferdig til ungene våkner i morgen tidlig.

Skrevet

Nææææ, som meg du da?

Har det inne de to ukene fram til beg. av januar jeg også, og det er ikke for lenge.

Treet er jo så vakkert atte, må jo bare få "kose seg med det" i allefall to uker :)

Vårt skal opp i natt det, ferdig til ungene våkner i morgen tidlig.

Akkurat passe å ha treet framme den tida ja. Jeg har tidligere pynta treet lille julaften, og det passer definitivt ikke for meg :)

Gleder meg vilt til å pynte treet jeg da - julefølelsen min blir ikke mindre av å ha treet framme tidligere - det er helt klart.

Kos deg med juletrepynting i kveld/natt! :)

Skrevet

Akkurat passe å ha treet framme den tida ja. Jeg har tidligere pynta treet lille julaften, og det passer definitivt ikke for meg :)

Gleder meg vilt til å pynte treet jeg da - julefølelsen min blir ikke mindre av å ha treet framme tidligere - det er helt klart.

Kos deg med juletrepynting i kveld/natt! :)

Takker, og like så :)

Synes det er en helt spesiell atmosfære med en gang juletreet kommer opp.

Så fint å se det ferdig pyntede treet. Har masse lys på, små, små pærer og pynt i rødt og gull, det blir jo så vakkert :)

Ene avkommet mitt har bursdag i morgen serru og det er vår tradisjon at treet pyntes natt til da og så ligger bursdagsgavene under treet på morgenen.

Har spurt mine håpefulle om de vil hjelpe til med å pynte juletreet men det vil de ikke. De vil at jeg skal ordne det som en overraskelse, hvert år :)

I januar derimot er jeg ferdig med julen, da har et nytt år begynt så da åker alt ut.

Juletreet blir derfor stående bare disse to ukene og det er da aldeles ikke for lenge.

Kos deg du også med pynting og andre forberedelser til julen :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...