Gå til innhold

Hvorfor må folk tro de har god tid?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym!!!
Skrevet

Vil være anonym nå, egentlig! Mange av mine venner tror de har så god tid når en skal rekke noe. Jeg er ei som liker å ha veldig god tid til ting en skal nå. Hva skal jeg si/gjøre til mine venner sånn at de lærer og komme litt før tiden enn akurat eller for sent?

Skrevet

Snakker av tonnevis med erfaring: glem det! Mulig løsning er å avtale å møtes 30 min. tidligere.

Gjest Anonym!!!
Skrevet

Snakker av tonnevis med erfaring: glem det! Mulig løsning er å avtale å møtes 30 min. tidligere.

ok, takk skal du ha:)! Det skal jeg prøve på!

Skrevet

Min eks-svigermor inviterte alltid sin datter med familie til middag kl 1500, og når vi kom kl 1600 (som var det faktiske tidspunktet), rakk datteren & co også middagen...

Utrolig irriterende med sene folk. I mitt hus begynner middagen på det tidspunktet jeg har sagt, og så får de som kommer for sent, spise når de dukker opp.

Skrevet

Jeg begynte etterhvert å gjøre som de andre to her, min eks kunne nemlig ikke klokka overhode. Så om jeg sto for å avtale å møte noen så sa jeg til ham at vi hadde avtalt å møtes et kvarter før faktisk tid... Da kom vi i alle fall omtrent tidsnok.

Han ble en smule fornærmet da han oppdaget det, kan du si...

Gjest Anonym!!!
Skrevet

Min eks-svigermor inviterte alltid sin datter med familie til middag kl 1500, og når vi kom kl 1600 (som var det faktiske tidspunktet), rakk datteren & co også middagen...

Utrolig irriterende med sene folk. I mitt hus begynner middagen på det tidspunktet jeg har sagt, og så får de som kommer for sent, spise når de dukker opp.

Tusen tusen takk:)! Jeg er så lei nå at jeg ikke orker mer å avtale ting. Derfor jeg spørte dere om det var noen lure ideer der ute og det var det virkelig. tusen tusen takk:)!

Gjest Anonym!!!
Skrevet

Jeg begynte etterhvert å gjøre som de andre to her, min eks kunne nemlig ikke klokka overhode. Så om jeg sto for å avtale å møte noen så sa jeg til ham at vi hadde avtalt å møtes et kvarter før faktisk tid... Da kom vi i alle fall omtrent tidsnok.

Han ble en smule fornærmet da han oppdaget det, kan du si...

Tusen takk for svaret ditt! Må prøve på noe såndt jeg også. Tusen takk igjen!

Herbert Fjert og Tollef Tosk
Skrevet

Glem det. Vi er ikke mulig å forandre.

Skrevet

Når du foreslår et tidspunkt, velg et uvanlig tidspunkt?. kl 17 kan mange tolke som fra kl 17-1730. Men om du sier kl 1720 eller 1725 så forstår folk etterhvert at det er viktig.

Vet om sjefer som innkaller til møter på slike tidspunkter, av de grunner at folk alltid kommer slentrende 10 minutter for sent.

Ellers må du be de komme tidligere. fungerer det også :)

Skrevet

Jeg tror ikke noe hjelper. Jeg er på den treige sia.. Har virkelig prøvd å endre meg, men går ikke..

Gjest Anonym!!!
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1166226601' post='3436176]

Jeg tror ikke noe hjelper. Jeg er på den treige sia.. Har virkelig prøvd å endre meg, men går ikke..

Takk. Men håper de er litt raskere neste gang! Vil gjerne at de er litt mer raske!

Gjest Anonym!!!
Skrevet

Når du foreslår et tidspunkt, velg et uvanlig tidspunkt?. kl 17 kan mange tolke som fra kl 17-1730. Men om du sier kl 1720 eller 1725 så forstår folk etterhvert at det er viktig.

Vet om sjefer som innkaller til møter på slike tidspunkter, av de grunner at folk alltid kommer slentrende 10 minutter for sent.

Ellers må du be de komme tidligere. fungerer det også :)

Takk for det!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...