Gå til innhold

Mensen smerter!

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

5

• Moraki

3

• pingla

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det hjalp meg da jeg var innlagt på føden for to uker siden med store smerter, og verken sprøyte eller stikkpille hjalp.

Men så fikk jeg en varmeflaske mot korsryggen, og sovna nesten momentant.. Helt utrolig.

Oi, det var jo bra.

Skrevet

Hei

Det er mange kvinner som har sterke menssmerter pga. endometriose, og da hjelper ikke vanlige smertestillere nok. Ta en titt på denne siden:

http://www.endometriose.no/

Har selv vært veldig plaget, men fått god hjelp :-)

God bedring :-)

Gjest catiki21
Skrevet

Menssmerter er Guds måte å straffe dere for det helvete dere utsetter oss mannfolk for den uka før mensen starter!

Hilsen nick som har hatt en PMS forårsaket drittdag!

Uansett hva i helvete jeg gjør eller sier så er det gæernt!

Hva skal vi gjøre i dag?=Krangel.

Hva ønsker du deg til jul?=Krangel.

Kunne du ikke sagt at det var den andre blomsterbutikken du mente, FØR vi kjørte en mil i motsatt retning?=Krangel.

Alle de andre plantene vi har kjøpt har daua etter kort tid.=Krangel.

Hva skal vi kjøpe til de andre i julegave?=Krangel.

Se på TV.=Krangel.

PC.=Krangel.

Været.=Krangel.

Hvor/hva skal vi spise?=Krangel.

Skal vi ta takeway?=Krangel.

Jeg stikker bort og kjøper dasspapir.=Krangel.

Bare lid! Fyttihelvete!

Forstår deg! Men det er ikke alle kvinner som er sure for det om de har sin periode!

Gjest catiki21
Skrevet

Hei

Det er mange kvinner som har sterke menssmerter pga. endometriose, og da hjelper ikke vanlige smertestillere nok. Ta en titt på denne siden:

http://www.endometriose.no/

Har selv vært veldig plaget, men fått god hjelp :-)

God bedring :-)

Tusen takk for linken. Den skal jeg sjekke ut!

Gjest catiki21
Skrevet

Kjøp nattlys forte tabletter.. de hjelper mot pms smerter.. jeg gikk på de før og hadde ikke smerter i det hele tatt. begynt igjen med de nå. kan kjøpes på helsekostbutikken feks.

Tusen takk for hjelpa!

Gjest catiki21
Skrevet

*Paralgin forte

*Voltaren.

*Cocktail: 1 tabl paracetamol og 1 tabl ibuprofen.

Jeg har de tablettene, men de fuker ikke på meg på mensen smerter desverre!

Gjest catiki21
Skrevet

Sjekk om du mangler magnesium i kroppen. Det er krampestillende. Menssmerter er jo kramper i livmora. Jeg begynte med magnesium og ble helt smertefri. Jeg hadde menssmerter akkurat like sterke som veene da jeg fødte ungene. Men er du 21 år som underskriften antyder, så skulle du kanskje ikke mangle dette. Jeg var noen-og-førti da jeg fikk disse smertene.

Ellers er det et godt tips som andre sier å bruke varmeflaske eller rett og slett ullomslag mot magen. Jeg hadde en slik sak til å varme i mikro'n, den var gull verdt. Holdt i en time eller mer, så var det ny omgang for å få den varm igjen,

Tusen takk for langt og gått svar til meg. Noe må jeg gjøre for jeg har så vondt! Heldigvis kom ikke dette før etter eksamen:)!

Gjest catiki21
Skrevet

Da jeg var plaget som verst var koffeintabletter det eneste reseptfrie som hjalp. De er riktignok svære og smaker jævlig, men de hjalp.

tusen takk for tipset. Men tviler jeg bruker koffein tabletter. Jeg kan ikke fordra koffein! Men takk for hjelpa!

Gjest catiki21
Skrevet

Hvilke tabletter har du prøvd da?

Naproxen og lignende tabletter er mye bedre enn paracet.

Jeg har tatt alle slags vanlige tabletter. Ibux, paracet, Pinex, Pinex Forte. Selvsagt ikke alle på engang, men innimellom!

Gjest catiki21
Skrevet

P-piller.

Takk for det! Har tenkt å begynne på p-piller. men vet liksom ikke om jeg skal det

Skrevet

Takk for det! Har tenkt å begynne på p-piller. men vet liksom ikke om jeg skal det

Jeg har store mens-smerter når jeg ikke går på p-piller. Og store blødninger.

Så vurder om du ikke vil begynne, det kan hjelpe.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg har store mens-smerter når jeg ikke går på p-piller. Og store blødninger.

Så vurder om du ikke vil begynne, det kan hjelpe.

Tusen takk for ditt svar! Hvordan p-piller har du? Akurat på den fronten er jeg uskjent! Men det lønner seg jo å gå på p-piller for graviditet også! Har p-piller noen bivirkninger?

Skrevet

2 ibux + 1 paracet samtidig, den ene forsterker den andre.

jeg måtte ta store doser ibux før jeg begynte på p-piller.

Nå har jeg ikke smerter lenger, bruker marvelon.

Du spurte under om p-piller kan ha bivirkninger. Ja, det de. Alle tabletter/medisiner kan ha bivirkninger, men ikke alle får bivirkningene. Men må prøve seg frem.

jeg har ikke bivirkninger av den jeg bruker nå.

Den første ga skikkelige humørsvingninger.

Skrevet

Tusen takk for ditt svar! Hvordan p-piller har du? Akurat på den fronten er jeg uskjent! Men det lønner seg jo å gå på p-piller for graviditet også! Har p-piller noen bivirkninger?

Jeg bruker Yasmin.

Det er mange merker og velge i. Noen får bivirkninger, men da kan man prøve og bytte merke.

Bestill deg en legetime, så kan dere i felleskap finne ett merke.

Du kan også søke her på Dol, har vært mange tråder om forskjellige p-pillemerker.

Gjest catiki21
Skrevet

2 ibux + 1 paracet samtidig, den ene forsterker den andre.

jeg måtte ta store doser ibux før jeg begynte på p-piller.

Nå har jeg ikke smerter lenger, bruker marvelon.

Du spurte under om p-piller kan ha bivirkninger. Ja, det de. Alle tabletter/medisiner kan ha bivirkninger, men ikke alle får bivirkningene. Men må prøve seg frem.

jeg har ikke bivirkninger av den jeg bruker nå.

Den første ga skikkelige humørsvingninger.

Oki, takk for ditt svar! Jeg bruker ikke så mye smertestillende som du sier jeg bør. Jeg orker ikke dope meg så mye ned. Jeg har nemlig andre plager også som jeg innimellom må ta tabletter for og jeg vil ikke ta så mye. Det ødlegger kroppen! Jeg får vel utforske p-pillene. Hvor kan jeg få det, bare ved å gå til legen?

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg bruker Yasmin.

Det er mange merker og velge i. Noen får bivirkninger, men da kan man prøve og bytte merke.

Bestill deg en legetime, så kan dere i felleskap finne ett merke.

Du kan også søke her på Dol, har vært mange tråder om forskjellige p-pillemerker.

Tusen takk for ditt svar! Da får jeg bare sjekke ut hvilke p-piller som passer meg. Det blir ordna rett på nyåret!

Skrevet

Ja, for det hjelper når folk har smerter på linje med veer..

Dop er tingen mot smerter.

jo, varmeflaske lindrer ganske godt. det samme med massasje i korsryggen... Det er godt tips. Sitt med det til dopen virker:)

og det kan jeg si som har erfart ekstreme menstruasjonssmerter siden jeg var 12 år. Helt til jeg lærte ta de smertestillende tablettene før smerten ble for ille, for da virker de bedre. Og nå er det borte pga p-piller:)

Men varmeflaske er et veldig godt tips:)

Men da blir du jo også liggende der, hjelper ikke ha den på i ti min og så e du bedre resten av dagen. Men det hjelper til å lindre og holde ut ja. Jeg husker jeg pleide finne to punkter bak på korsryggen jeg presset inn fingrene som bedøvte smerten også...

særlig når jeg satt på do og bøyde meg fremover og tok hendene bak og presset inn..hehe..

Ganske sprøtt at en så naturlig ting som mensen kan gi så svære plager. På nivå at jeg la på sofa og hylgråt før tablettene funket. Selv mor mi som var lege ble redd og tok med til legen som skrev ut hestedose ibux så jeg sovna av dem og ga fravær på skole pga det.

Men mener fortsatt varmeflaske er et godt råd :-) Men det stjeler jo dagen din da.

Skrevet

Oki, takk for ditt svar! Jeg bruker ikke så mye smertestillende som du sier jeg bør. Jeg orker ikke dope meg så mye ned. Jeg har nemlig andre plager også som jeg innimellom må ta tabletter for og jeg vil ikke ta så mye. Det ødlegger kroppen! Jeg får vel utforske p-pillene. Hvor kan jeg få det, bare ved å gå til legen?

Menssmertene er jo bare en-til et par dager i måneden, så det ødelegger ikke kroppen og ta smertestillende bare de få dagene i mnd. :)

P-piller får du hos fastlegen din, ta det opp med han. Jeg skulle vært veldig fristet til å anbefale den jeg selv bruker, Marvelon, siden den har så god virkning for meg.

Men etter å ha sett hvor forskjellig virkning medisiner og p-piller etc har på forskjellige, så tørr jeg ikke likevel. Venninna mi er fornøyd med Yasmin, hun slet også med sterke menssmerter, mens Yasmin hos meg ga skikkelig humørsvingninger.

Når jeg tenker meg om er det en bivirkning med Marvelon som jeg bruker, og det er at jeg får veldig ømme pupper en uke i mnd, men det er ingenting i sammenligning med menstruasjonssmerter for å si det mildt...

(tror også dette med ømme pupper en uke av mnd har gitt seg nå etter jeg har brukt p-pillene i 8 mnd) Det er en "filleting" men bare tenkte nevne siden du spurte om bivirkninger.

Marvelon er en gammel p-pille som er godt utprøvd slik at en vet om alle bivirkningene som kan komme, i mot setning til nyere typer der alle bivirkninger ikke er kjent, og en kan oppleve noe en ikke visste om.

Til syvende og sist er risikoen liten.

Eneste unntak er om du har hjertesykdom og tilfeller av blodpropp i nær familie som de har fått i ung alder, da må en dessverre unngå bruk av p-piller, men dette vet legen og tar opp med deg osv. Ønsker deg lykke til

Gjest catiki21
Skrevet

Menssmertene er jo bare en-til et par dager i måneden, så det ødelegger ikke kroppen og ta smertestillende bare de få dagene i mnd. :)

P-piller får du hos fastlegen din, ta det opp med han. Jeg skulle vært veldig fristet til å anbefale den jeg selv bruker, Marvelon, siden den har så god virkning for meg.

Men etter å ha sett hvor forskjellig virkning medisiner og p-piller etc har på forskjellige, så tørr jeg ikke likevel. Venninna mi er fornøyd med Yasmin, hun slet også med sterke menssmerter, mens Yasmin hos meg ga skikkelig humørsvingninger.

Når jeg tenker meg om er det en bivirkning med Marvelon som jeg bruker, og det er at jeg får veldig ømme pupper en uke i mnd, men det er ingenting i sammenligning med menstruasjonssmerter for å si det mildt...

(tror også dette med ømme pupper en uke av mnd har gitt seg nå etter jeg har brukt p-pillene i 8 mnd) Det er en "filleting" men bare tenkte nevne siden du spurte om bivirkninger.

Marvelon er en gammel p-pille som er godt utprøvd slik at en vet om alle bivirkningene som kan komme, i mot setning til nyere typer der alle bivirkninger ikke er kjent, og en kan oppleve noe en ikke visste om.

Til syvende og sist er risikoen liten.

Eneste unntak er om du har hjertesykdom og tilfeller av blodpropp i nær familie som de har fått i ung alder, da må en dessverre unngå bruk av p-piller, men dette vet legen og tar opp med deg osv. Ønsker deg lykke til

Jeg vet at mensen smerter bare varer i en til fler dager. Men det kan ødlegge hvis jeg skal ta så mye tabletter. Må også ta smertestillende hvis jeg får vondt i ryggen. Det er ikke bra å ta så mye! Så jeg prøver å ungå det. Men må finne ut en bra p-pille til meg! Takk for svaret til meg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...