Gå til innhold

Mensen smerter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at mensen smerter bare varer i en til fler dager. Men det kan ødlegge hvis jeg skal ta så mye tabletter. Må også ta smertestillende hvis jeg får vondt i ryggen. Det er ikke bra å ta så mye! Så jeg prøver å ungå det. Men må finne ut en bra p-pille til meg! Takk for svaret til meg!

ok det jeg mente var at det går greit å ta de ekstra smertestillende siden det bare er 1 dag eller 2 i mnd. At det derfor ikke ødelegger kroppen.

selv om du må ta til ryggen også.

Noen med leddgikt etc bruker jo slike smertestillende som Ibux hver dag, og da kan ha en liten risiko for magesår... slik at 1-2 dager i mnd er ufarlig.

Men p-piller anbefales virkelig.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

5

• Moraki

3

• pingla

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har tatt alle slags vanlige tabletter. Ibux, paracet, Pinex, Pinex Forte. Selvsagt ikke alle på engang, men innimellom!

Naproxen, Brexidol m.fl. er mye bedre enn de du nevner, når det gjelder menssmerter

Gjest catiki21
Skrevet

ok det jeg mente var at det går greit å ta de ekstra smertestillende siden det bare er 1 dag eller 2 i mnd. At det derfor ikke ødelegger kroppen.

selv om du må ta til ryggen også.

Noen med leddgikt etc bruker jo slike smertestillende som Ibux hver dag, og da kan ha en liten risiko for magesår... slik at 1-2 dager i mnd er ufarlig.

Men p-piller anbefales virkelig.

Tror jeg går over til p-piller. Orker ikke ta mer smertestillende! Takk for hjelpa

Gjest catiki21
Skrevet

Naproxen, Brexidol m.fl. er mye bedre enn de du nevner, når det gjelder menssmerter

oki, men jeg har bare sånne vanlige. Ikke så kjent på pillefronten!

Gjest catiki21
Skrevet

Skrevet

Bare spør på apoteket neste gang du er innom der. Si at du vil ha gode smertestillende for menssmerter. Det er flere tabletter som tidligere bare var på resept, som for noen få år siden ble lagt ut for reseptfritt salg, men bare for bruk ved menssmerter (de kan jo ikke kontrollere det, men det hender faktisk menn får spørsmål om hva pillene skal brukes til!). Naproxen er blant disse.

Gjest catiki21
Skrevet

Bare spør på apoteket neste gang du er innom der. Si at du vil ha gode smertestillende for menssmerter. Det er flere tabletter som tidligere bare var på resept, som for noen få år siden ble lagt ut for reseptfritt salg, men bare for bruk ved menssmerter (de kan jo ikke kontrollere det, men det hender faktisk menn får spørsmål om hva pillene skal brukes til!). Naproxen er blant disse.

oki, tusen takk for det! Det skal jeg spørre etter neste gang jeg er på apoteket! Tusen takk. Ikke så rart jeg ikke vet det da, siden di før var på resept. Men da fikk jeg vite noe idag også!

Skrevet

oki, tusen takk for det! Det skal jeg spørre etter neste gang jeg er på apoteket! Tusen takk. Ikke så rart jeg ikke vet det da, siden di før var på resept. Men da fikk jeg vite noe idag også!

Det er flere år siden de ble frigitt til reseptfritt salg i minstepakning da, men det er jo ikke så mye reklame for slike ting, så det er vel derfor mange ikke har hørt om det.

For de fleste av oss er jo smertestillende gjerne synonymt med Paracet og Ibux.

Gjest catiki21
Skrevet

Det er flere år siden de ble frigitt til reseptfritt salg i minstepakning da, men det er jo ikke så mye reklame for slike ting, så det er vel derfor mange ikke har hørt om det.

For de fleste av oss er jo smertestillende gjerne synonymt med Paracet og Ibux.

Når jeg verken ser knapt på tv, eller får reklame eller noe slikt får jeg aldri med meg sånne ting. Hvertfall ikke noe sånt. Men skal sjekke apoteket neste gang jeg skal på apoteket jeg. Må du ha en fin jul!

Skrevet

Når jeg verken ser knapt på tv, eller får reklame eller noe slikt får jeg aldri med meg sånne ting. Hvertfall ikke noe sånt. Men skal sjekke apoteket neste gang jeg skal på apoteket jeg. Må du ha en fin jul!

God jul til deg også! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...