Gå til innhold

7-åring tisser mange ganger om kvelden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Min 7-åring tisser mange ganger etter at hun har lagt seg. Så mange ganger at hun ofte ikke får sove før kl. 23:00. Hun tisser ikke ofte resten av dagen, og vi har prøvd å levere urinprøve til legen, men de sier at alt er OK. Er det noen som har noen tips? Dette har vart i mange måneder nå, og jenta mi er fortvila over situasjonen...

Gjest pedagogen
Skrevet

Er hun engstelig eller redd for noe? Hvordan har hun det på skolen feks?

Caloni Makaroni
Skrevet

Om hun ikke tisser like ofte resten av dagen, så tyder det jo ikke på redusert blærekapasitet. Legen har jo også sagt at alt er ok.

Har dere målt mengden hun totalt tisser i løpet av kvelden? Det kan høres ut som det er en slags "tvangstanke" hun har fått for seg. Om hun først har vent seg til å tisse fire ganger mellom hun legger seg og når hun sovner, så er det vanskelig å venne seg til å ikke gjøre det.

Forsøk å gi henne helt minimalt med drikke etter kl. 18 på kvelden, for da kan dere iallfall noenlunde sikkert utelukke at hun er veldig tissetrengt. Snakk med henne om det. Bli enige om å øve på å ikke gå på do så mange ganger. En gang på do før hun legger seg, og så om hun kjenner hun må på do etter en stund, så be henne om å kjenne ordentlig etter, og kanskje vente litt. Det blir nok en periode hvor det blir lite søvn de første timene av "hennes" natt, men det kan være verdt å forsøke.

En periode hadde jeg det slik at jeg gikk på do før jeg la meg, og så lå jeg og leste en halvtimes tid, og så bare "måtte" jeg på do igjen før jeg la meg til å sove. Etterhvert ble jeg litt lei av dette, så jeg konsentrerte meg om å ignorere trangen, og nå har jeg helt sluttet med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...