Gå til innhold

Ungdommen i dag, verre enn før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På den lokale bula er det stadig trøbbel. Avisen skriver og skriver så blekket spruter.

Men hvis jeg ser på antallet folk og hva som foregår, så lurer jeg på hveorfor det ikke er mer bråk.

I mine unge dager ble folk grisebanket ganske ofte, og jeg har opplevd folk og selv politiet i møljeslagsmål flere ganger, selv på småsteder. Som smågutt så jeg onkel hale folk sprellende ut av hjemmet deres flere ganger, og musikken skrallet i helgene mens folk rava rundt. Småunger fulle som nek lå strødd og småjenter rundpult av "åndseliten" av lokale sjarmører. Da, akkurat som nå.

Hva er det avisen vil fortelle oss? At ungdommen er verre nå enn for 30 år sida? Kiss my foot.

Faren min sa akkurat det samme, han og kompisene fikk grisebank, sloss med politi, opplevde og gjorde akkurat det samme. Men ingen ropte så høyt om alt mulig.

Selv for 500 år siden var det like ille her i landet.

Om folk ble sparka i trynet mens de lå nede har vært opp og ned.

Hva er det de maser om? Livet er ikke en dans på roser, det er ingen flere roser å danse på enn før.

Skrevet

Jeg synes det er langt bedre nå enn da jeg begynte å gå på byen. På den tiden var det bråk overalt. Spesielt på bygda. Husker vi ble kjent med noen jenter i en bygd utenfor Sandefjord, og besøkte dem en del i helgene. Låvefester og det som var.

Og alle gutta skulle ta oss.

På lokalpubbene her i bygda var det alltid slåssing for noen år siden. Spesielt ved stengetid. Nå er det flere år siden jeg har sett noe i nærheten av håndgemeng.

Selv i Oslo er det veldig lenge siden jeg har sett eller opplevd noe som helst.

Jeg tror også det var mye verre tidligere. Den gang slåss omtrent hvem som helst. I dag er det kun verstingene som slåss.

Skrevet

Jeg synes det er langt bedre nå enn da jeg begynte å gå på byen. På den tiden var det bråk overalt. Spesielt på bygda. Husker vi ble kjent med noen jenter i en bygd utenfor Sandefjord, og besøkte dem en del i helgene. Låvefester og det som var.

Og alle gutta skulle ta oss.

På lokalpubbene her i bygda var det alltid slåssing for noen år siden. Spesielt ved stengetid. Nå er det flere år siden jeg har sett noe i nærheten av håndgemeng.

Selv i Oslo er det veldig lenge siden jeg har sett eller opplevd noe som helst.

Jeg tror også det var mye verre tidligere. Den gang slåss omtrent hvem som helst. I dag er det kun verstingene som slåss.

Jeg vil påstå du er for gammal. En yngre bukk her på berget sier det er mye verre enn jeg tror, jeg er bare ikke med i den aktuelle aldersgruppen, og ser derfor ikke problemene. Vedkommende slo og bomma på trynet til en frekkas i fylla, og sløya opp armen på glasskår fra en meglers glassrute foran sånne visningsplakater. Armpulsåra fikk et hull og blodtrykket falt brått så mye at han slokna. Hadde det ikke vært et handlekraftig ungt kvinnemennske der, så hadde han vært død.

Skrevet

Jeg vil påstå du er for gammal. En yngre bukk her på berget sier det er mye verre enn jeg tror, jeg er bare ikke med i den aktuelle aldersgruppen, og ser derfor ikke problemene. Vedkommende slo og bomma på trynet til en frekkas i fylla, og sløya opp armen på glasskår fra en meglers glassrute foran sånne visningsplakater. Armpulsåra fikk et hull og blodtrykket falt brått så mye at han slokna. Hadde det ikke vært et handlekraftig ungt kvinnemennske der, så hadde han vært død.

Nja. Jeg går på de samme stedene som tidligere. Det er ikke mange stedene å velge mellom her.

Og lokalavisa slår det alltid opp så fort en fyr får seg en på trynet, og det skjer ikke spesielt ofte lenger.

Gjest this is a signature
Skrevet

Det er sikkert ikke noe mer slosskamper nå enn før, men ungdommen idag er mer promiskuøse, og de har sex mye tidligere nå enn før (noen så tidlig som 13 år)..Dette finner jeg veldig skremmende..13-åringer idag ser jo ut som 20-åringer. Glad jeg ikke er tenåring nå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...