Gå til innhold

Ipswich-drapene

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er forferdelig dette med Ipswich-drapene. Men hvorfor må journalistene grave sånn i privatlivene til de stakkars offrene? Vel var de prostituerte, men de har da krav på litt verdighet for det!

Jeg tenker nå spesielt på det offeret som var gravid. Hvorfor må de ut med disse opplysnigene? Stakkars familien hennes ante ikke en gang at hun var gravid, og den opplysningen gjør det enda vondere for dem.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=144262

Ikke nok med at disse foreldrene mister døtrene sine, nå får også alle vite på hvilken måte de livnærte seg.

Skrevet

Ikke nok med at alle får vite hvordan disse jentene livnærte seg, men foreldrene får også vite det.

Det er vel minst en av familiene som ikke var klar over at den nå avdøde datteren var prostituert.

Jeg vet ikke om media går for langt her. Begynner å bli så vant til at media går veldig langt i det som er av saker, og på den måten flyttes grensene for hva vi som lesere oppfatter som overtredelser.

Forferdelig sak. En Jack The Ripper-skapning som angriper og dreper de svakeste blant oss. Forjævlig.

Forstår at folk er redde, for denne fyren er åpenbart ikke tjukk i hue. Det å lure til seg og drepe to nye når gatene der borte er fylt opp av politi og presse, mens byen er i hele verdens søkelys, vitner ikke akkurat om en forstyrra lokalidiot som ikke vet hva han gjør.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Huff, hele denne saken minner meg om en Val McDermid-roman.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ikke nok med at alle får vite hvordan disse jentene livnærte seg, men foreldrene får også vite det.

Det er vel minst en av familiene som ikke var klar over at den nå avdøde datteren var prostituert.

Jeg vet ikke om media går for langt her. Begynner å bli så vant til at media går veldig langt i det som er av saker, og på den måten flyttes grensene for hva vi som lesere oppfatter som overtredelser.

Forferdelig sak. En Jack The Ripper-skapning som angriper og dreper de svakeste blant oss. Forjævlig.

Forstår at folk er redde, for denne fyren er åpenbart ikke tjukk i hue. Det å lure til seg og drepe to nye når gatene der borte er fylt opp av politi og presse, mens byen er i hele verdens søkelys, vitner ikke akkurat om en forstyrra lokalidiot som ikke vet hva han gjør.

"Forstår at folk er redde, for denne fyren er åpenbart ikke tjukk i hue."

Nei, det er skremmende. De prostituerte hadde jo avtale om å varsle hverandre på sms når de satte seg inn i bilen til ukjente. Så dette er en fyr de stolte på.

Skrevet

"Forstår at folk er redde, for denne fyren er åpenbart ikke tjukk i hue."

Nei, det er skremmende. De prostituerte hadde jo avtale om å varsle hverandre på sms når de satte seg inn i bilen til ukjente. Så dette er en fyr de stolte på.

Eventuelt en så smart fyr at de ikke rakk å varsle noen.

Uansett leker han med ilden når han fortsetter i det samme strøket etter all oppmersomheten rundt drapene.

Gjetter på at han ikke er ferdig ennå. Du gir deg ikke når du er ajour med Jack The Ripper. Da går du for å slå ham.

Men det skulle ikke forundre meg om han forflytter seg til et annet horestrøk.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Eventuelt en så smart fyr at de ikke rakk å varsle noen.

Uansett leker han med ilden når han fortsetter i det samme strøket etter all oppmersomheten rundt drapene.

Gjetter på at han ikke er ferdig ennå. Du gir deg ikke når du er ajour med Jack The Ripper. Da går du for å slå ham.

Men det skulle ikke forundre meg om han forflytter seg til et annet horestrøk.

"Uansett leker han med ilden når han fortsetter i det samme strøket etter all oppmersomheten rundt drapene."

Enig. Man skulle tro at Ipswich var en av de tryggeste stedene å oppholde seg på akkurat nå, slik søkelys det er på byen.

Drapsmannen føler seg sikkert veldig overlegen. Jeg vil tro at han fortsetter drapene samme sted, siden det vil være et lite nederlag å la seg skremme til å finne et nytt område.

Skrevet

"Uansett leker han med ilden når han fortsetter i det samme strøket etter all oppmersomheten rundt drapene."

Enig. Man skulle tro at Ipswich var en av de tryggeste stedene å oppholde seg på akkurat nå, slik søkelys det er på byen.

Drapsmannen føler seg sikkert veldig overlegen. Jeg vil tro at han fortsetter drapene samme sted, siden det vil være et lite nederlag å la seg skremme til å finne et nytt område.

Kanskje, hvis det lar seg gjøre. Bildene i media viser jo folk som skriker bare en bil senker farta.

Men han må være rimelig iskald, ja.

Skrevet

Kanskje, hvis det lar seg gjøre. Bildene i media viser jo folk som skriker bare en bil senker farta.

Men han må være rimelig iskald, ja.

Hva om det er denne fyren som er innblandet i denne forsvinningssaken i Bergen? Synes å huske der er båtforbindelser frem og tilbake fra østkysten av England over til Bergen...gulp.

Skrevet

Er til dels enig med deg. Men at de var horer er jo hovedgrunnen til at de var enkle offer etter som jeg har forstått og da er jo såklart det en opplysning som er umulig å holde unna pressen.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Er til dels enig med deg. Men at de var horer er jo hovedgrunnen til at de var enkle offer etter som jeg har forstått og da er jo såklart det en opplysning som er umulig å holde unna pressen.

Jeg skjønner at det opplyses i pressen at det er prostituerte som har blitt drept. Men å gå ut med bilder og fullt navn på dem, var ikke nødvendig. Heller ikke å opplyse om at hun ene var gravid, at hun har barn fra før.

Journalistene graver i privatlivene deres og leter opp slektninger. Det reagerer jeg på.

Skrevet

Huff, hele denne saken minner meg om en Val McDermid-roman.

Akkurat det tenker jeg på også...! Nesten litt surrealistisk - minner sterkt om den ene boken hennes...

Skrevet

Det blir som visa til Øystein Sunde, som handler om noen journalisters fremgangsmåter "Smi mens liket er varmt"

Gjest Nightwishkri
Skrevet

Enig!

Foferdelig alt media ofte smørjer utover avisa uten omtanke for de rammede og pårørende.

Skrevet

Enig!

Foferdelig alt media ofte smørjer utover avisa uten omtanke for de rammede og pårørende.

De pårørende får oppmerksomhet en liten stund, til journalistene får ut så mye opplysninger som mulig. Deretter blir de forlatt.

Mange av de pårørende er også i sjokkfasen og er ikke i stand til å bedømme de opplysningene de gir,de er kanskje bare glad for å ha noen å snakke med og det blir utnyttet.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Akkurat det tenker jeg på også...! Nesten litt surrealistisk - minner sterkt om den ene boken hennes...

Ja, huff... Tenker du på den der "Andres nød", du også?

Gjest Nightwishkri
Skrevet

Kanskje morderen har lest boka og kopierer mye av det som står der?

Mange gæærne folk i denne verden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...