Gå til innhold

Stikking i underlivet uke 37++


nana

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 37 og har noen forferdelige stikk i underlivet når jeg går/står.

Dette har pågått i de siste 2 ukene innimellom, men i går greide jeg så vidt å gå. Det stakk til hele tiden. I dag har jeg merket det fra jeg stod opp.

Jeg har også endel kynnere ikke vonde, men de tar "pusten" fra meg.

Mannen min kjente etter livmortappen i går men greide ikke finne den. den var hvertfall ikke som vanlig, han har tydelig kjent den før å visste hva jeg mente han skulle kjenne etter.

Problemet her er at jeg er redd for å gå i fødsel. har fått innvilget keisersnitt grunnet fødselsangst som ikke vil slippe taket (8 år siden)

Snittet skal tas 1 uke før termin (terminen er sikker)grunnet at jeg gikk 17 dager over sist (veldig usikker termin. Gravid rett etter p-pilleslutt. Han veide 3510 gr.

Hun i magen nå veier 3300 UL i går uke 36+4)

Var hos legen i går for å avgjøre om keisersnittet, ville ikke mase på tidspungtet, var redd de skulle tro at det var en grunn for snittet at jeg ville bli før "ferdig" og det er det ikke. Vet selfølgelig at barnet har det best i magen til det er klart for å komme ut.

Hvor stor er sjangsen for at jeg kan gå i fødsel nå snart ?

Hadde ingen av disse plagene sist gang.Ikke engang en eneste kynner hadde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Dina stickningar i underlivet kan komma av att barnet trycker ned på vissa nerver som gjer dessa symptom. Så länge som de inte är varaktiga utan försvinner av och till, så tycker jag att du kan avvakta och se om inte detta försvinner av sig självt. Kynnere är vanligt att ha och är ofraliga om de inte blir varaktiga och regelbundna. De kommer oftast efter fysisk ansträngning och försvinner efter vila. Skulle de inte gjöra det, skall du givetvis kontakta din doktor/jordmor eller förlossningsavdelningen. Det är inom normalt att föda barn + - 2 veckor runt termin. Chansen finns ju därför att du skulle få rier innan du skall utföra kejsarsnittet. Av och till skjer detta, men då är det bara att ringa till förlossningen och sedan åka dit. Kejsarsnittet blir då evt akut och alltså före det planerade. Det finns inga garantier för något men chansen är nog ändå större att detta inte kommer att skje.(Dels med tanke på att du gick över så länge förra gången) Jag önskar dig lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...