Gå til innhold

Kort med medisinske opplysninger?

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Finnes det noen sånne "standardiserte" kort hvor man kan skrive inn medisinske opplysninger, og oppbevare i lommeboka? Jeg tenker på et kort hvor man skriver "Caloni Makaroni, sykdommer: xxx, allergier: yyy, medisiner: zzz".

Det går jo an å skrive på en lapp, men kanskje det finnes sånne ferdige kort, akkurat som at det finnes donorkort?

Skrevet

Du får bruke en sånn liten tønne ;) Eller finnes ikke det lenger?

Caloni Makaroni
Skrevet

Du får bruke en sånn liten tønne ;) Eller finnes ikke det lenger?

Hehe...sånn til å ha rundt halsen?

Skrevet

Hehe...sånn til å ha rundt halsen?

Ja :) Lekkert det vel ;)

Skrevet

Ja :) Lekkert det vel ;)

Fant en sånn ute en gang. For flere år siden. Med en bitteliten lapp om at personen hadde diabetes om jeg husker riktig. Stod ikke navn da.

Skrevet

Aner ikke om sånt finnes, men husker at det for maaange år siden fantes noe som het SOS-kapsler (ganske flat, på størrelse med en liten urskive omtrent), som man kunne ha i armbånd eller som smykke rundt halsen, og inni der kunne man skrive opp medisinske opplysninger.

Men en liten digresjon, men relevant, har du lagt inn ICE-kontakt(er) på mobilen din?

Skrevet

Vet ikke om det finnes, men hvorfor ikke lage en på pc selv med de opplysningene du mener er viktig og så kjøre det gjennom en lamineringsmaskin og vips, et kredittkortstørrelse medisinkort med alle viktige opplysninger :)

Skrevet

Aner ikke om sånt finnes, men husker at det for maaange år siden fantes noe som het SOS-kapsler (ganske flat, på størrelse med en liten urskive omtrent), som man kunne ha i armbånd eller som smykke rundt halsen, og inni der kunne man skrive opp medisinske opplysninger.

Men en liten digresjon, men relevant, har du lagt inn ICE-kontakt(er) på mobilen din?

*Nikker* Jepp, har lagt inn to ICE jeg, en som heter ICE Kjærestens Navn og en som heter ICE Barnas far, enkelt og greit. Skal jeg til utlandet får jeg bare endre Barnas far til engelsk. :o)

Har fått barnas far til å gjøre det samme på sin mobil.

Skrevet

Hva står ICE for? Jeg skjønner sammenhengen av Lillemus' svar under, men lurer på forkortelsen :o)

Skrevet

Hva står ICE for? Jeg skjønner sammenhengen av Lillemus' svar under, men lurer på forkortelsen :o)

In Case of Emergency

Caloni Makaroni
Skrevet

Vet ikke om det finnes, men hvorfor ikke lage en på pc selv med de opplysningene du mener er viktig og så kjøre det gjennom en lamineringsmaskin og vips, et kredittkortstørrelse medisinkort med alle viktige opplysninger :)

Jepp, det er det som er plan B!

Jeg tenkte bare at dersom det fantes slike standardiserte kort, så kunne jeg bruke et slikt.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg er ikke interessert i å ha smykke rundt halsen eller noe sånt, det er ikke så prekært, det jeg har å meddele ;) Om man har epilepsi eller diabetes kan det være aktuelt, selvsagt. Tror jeg skal lage meg et kort selv :)

ICE-kontakter var det bra du nevnte, for det hadde jeg tenkt å lagre, men glemte av det igjen!

Skrevet

Ser du har fått forkortelsen forklart.

ICE er en internasjonal "oppfinnele", for at ambulansepersonell og andre som kommer til i tilfelle av en ulykke etc. raskt kan slå opp på mobilen for å kunne kontakte dine nærmeste pårørende. Og det er jo umulig for ambulansepersonell osv. å vite hvem dette er. Hvis de altså ikke er registrert under "navnet" ICE (evt. etterfulgt av navnet på personen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...