Gå til innhold

Trenger svar! Ikke såå langt...

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret idag jeg..
Skrevet

Igår fant jeg noen piller i pilleskapet som tilhører samboer'n... Jeg konfronterte ham og spurte hva de var for, men han sa bare at det ikke var noe, at de var gamle og at jeg skulle kaste dem.. (Sjekket stemplingen, de ble riktignok kjøpt i 2003) Jeg hadde aldri hørt om Antabus før, men slo det selvsagt opppå nettet, siden han var så utrolig avvisende og nektet å si hva det var.

Jeg kan bare aldri forestille meg at han har hatt/ har et problem med alkohol, vi går på byen sammen, drikker vin til maten om vi skal kose oss og tar gjerne en øl eller to til en evnt fotballkamp. Jeg er som regel den som blir fullest, men vi er alltid på "fylla" sammen...

Jeg trodde ikke at alkoholikere "skulle" drikke i det hele tatt jeg.. Han er jo akkurat som kompisene mine, ikke bedre og ikke verre. Helt normal.

Har heller aldri opplevd noe negativt fra ham når han har vært beruset..

Sååå... Spørsmålet mitt er vel egenltig om dette legemiddelet har flere hensikter enn å "kurere" alkoholisme?

Kan det være at han bare har tatt til fornuften og begynt å drikke som "vanlige" folk?

Jeg forstår ingenting for han har aldri sagt noe om det og han ble veldig ivrig til å få meg til å tenke på noe annet enn pillene..

Jeg føler meg litt ført bak lyset rett og slett...

Men jeg vet at han ikke har problemer med det nå...

Kan man bare "bli frisk"? trodde en frisk alkoholiker var en edru alkoholiker jeg??

Kan noen hjelpe å klare opp hodet mitt litt?

Skrevet

Et søk på Felleskatalogen forteller meg at det ikke er noe annet man bruker antabus til.

Når det er sagt... Han viser ingen tegn til alkoholisme og dere har det bra sammen? Da synes jeg du skal la det ligge. Ikke lag problemer som ikke eksisterer :)

Gjest Bekymret idag jeg..
Skrevet

Et søk på Felleskatalogen forteller meg at det ikke er noe annet man bruker antabus til.

Når det er sagt... Han viser ingen tegn til alkoholisme og dere har det bra sammen? Da synes jeg du skal la det ligge. Ikke lag problemer som ikke eksisterer :)

Kunne ikke vært mer enig med deg, men skulle bare ønske at han kunne si det til meg selv...

Om han har hatt problemer før er det helt greit.. (jeg har hatt anoreksi, depresjoner og kuttet meg) men jeg har vært helt åpen om det med ham, og det hjelper meg (mot evnt tilbakefall ol.)

Men kan man gå fra alkoholiker til å bare drikke "vanlig"?

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig med deg, men skulle bare ønske at han kunne si det til meg selv...

Om han har hatt problemer før er det helt greit.. (jeg har hatt anoreksi, depresjoner og kuttet meg) men jeg har vært helt åpen om det med ham, og det hjelper meg (mot evnt tilbakefall ol.)

Men kan man gå fra alkoholiker til å bare drikke "vanlig"?

Jeg skulle ikke tro at man kan gå fra alkoholiker til å drikke vanlig. Men kanskje han var i ferd med å miste kontrollen og ba om antabus av den grunn? Kanskje det er noen andres? En tidligere samboer/romkamerat som han ikke vil snakke om?

Det finnes mange løsninger her, men hovedpoenget er at dette ikke er et problem. Han deler sikkert opprinnelsen til disse pillene med deg om han føler for det. Hvis ikke, så er jo det greit og :)

lalala1365380457
Skrevet

ring en lege og spør! Jeg har fått foreskrevet tabletter som i følge felleskatalogen var til noe heeelt annet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...